Waar moet ik tekenen? Peus 508 PSE.

Zou jij deze rijden?

  • Jaaaaaa!!

    Stemmen: 8 15,4%
  • Denk het wel...

    Stemmen: 7 13,5%
  • Nee, het is en blijft een Peugeot

    Stemmen: 23 44,2%
  • Neen.

    Stemmen: 14 26,9%

  • Totaal aantal stemmers
    52

leon-cupra

Forumguru
Bwaaa @JeSko premiummerken hebben ook wel een bepaalde imago opgebouwd door net beter te zijn dan andere merken. Vb Een 5-reeks is toch wel wat kwalitatiever afgewerkt en het gevoel van luxe is toch wel wat hoger dan bij een 508.
 

hemi24

Forumguru
En bij een premium merk geven de ingenieurs 100+%

Bij Peugeot stoppen ze veelal met ontwikkelen als iets 95% af is…
En daar kom je pas echt achter als je een tijdje met zo’n wagen hebt gestuurd!

Het ziet het op het eerste gezicht wel aardig uit en het lijkt er ook allemaal op en aan te zitten, maar fijn werken doet het net niet!
 

PizzaPieter

Forumguru
Peugeot stoppen ze veelal met ontwikkelen als iets 95% af is… (Pieter vult onder aan bij punt 1)
En daar kom je pas echt achter als je een tijdje met zo’n wagen hebt gestuurd! (Pieter vult onder aan bij punt 2)

Het ziet het op het eerste gezicht wel aardig uit en het lijkt er ook allemaal op en aan te zitten, maar fijn werken doet het net niet!(Pieter vult onder aan bij punt 3)


1. En bij Skoda met de software bij 40%
2. En bij Skoda vanaf dag 1
3. En dat weten ze nu bij Skoda ook
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
1. En bij Skoda met de software bij 40%
2. En bij Skoda vanaf dag 1
3. En dat weten ze nu bij Skoda ook

Dat is op dit moment echt het grootste probleem bij VAG. De ongekende bezuinigingsdrift. Niet alleen qua software, maar ook qua bouwkwaliteit (afwerking) en uitrusting. Een VW ID.3 (met waardeloze materialen in interieur) krijgt standaard 2 radiospeakers mee. Dat geloof je toch niet?

Wat dat betreft kun je echt (veel) beter een Peugeot kopen.
 

EdK

Forumguru
krijgt standaard 2 radiospeakers mee. Dat geloof je toch niet?
Jawel hoor, dat is bij VW altijd al geweest.
Een basis bak is kwa prijs aantrekkelijk, maar daarna wil ik wat opties erbij en zit ik zo en zo al aan pakketten vast.....
En dan stijgt de eindprijs heel erg in no-time.
En met die pakketten is het vaak ook zo dat er dan 1 soms 2 dingen inzitten die ik wel wil hebben, maar de rest hoeft van mij dan niet, maar ik zit er wel aan vast door die 1 a 2 dingen die ik wil.

En Skoda gaat daar nu ook steeds meer naar toe !
En dat stuit mij tegen de borst, met gevolg dat uiteindelijk ik dan zo kan overstappen naar een ander merk....
 

EdK

Forumguru
Peugeot/Citroën staat dan nog eens bekend om de lekkere rit qua comfort.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk
Wat jij als comfort ervaart kan ik als bagger ervaren.
Bij de franse wagens zit je vaak IN de stoel.
En met de VAG wagens zit je er OP.
En heb zelf een 206 gehad in mijn begin jaren van het auto rijbewijs en ik kon totaal niet wennen aan die franse stoelen.

Ik ga al jaren een lang weekend naar Wales voor de hobby.
En dit ook in de 206 gedaan en kwam gebroken aan daar.
Later dezelfde rit met Fab1 /RR / Yeti en nu weer Fab3 gedaan en kom gewoon moe en voldaan en redelijk fris daar aan.

Dus tsja comfort is voor een ieder een andere beleving.
En de beleving van jou is daarin duidelijk en die van mij nu ook.
En die benne niet hetzelfde....:D
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Een 206 van in jouw beginjaren, dus dan praat je over 30 jaar terug of wat? Lekker relevant, ik zou zeggen neem eens plaats in onze Cactus en een model zoals onze vorige 308, daar zak je niet in hoor, dat zijn degelijke steun biedende stoelen, niet zoals die in mijn Superb maar daar is het prijsverschil naar, in een 508 is die steun en het comfort zeker zo goed als in m'n Superb.
 

EdK

Forumguru
dan praat je over 30 jaar terug of wat?
Nou ik heb net voor de eeuw wisseling pas het bewijs voor 4 wielen.....
Al de jaren ervoor reed ik op voertuigen met 2 wielen !
Behalve tot me 5 jaar een periode op 3 wielen....

Maar ook ik mag wel eens in een ander zijn wagen rijden, en zodoende ook wel in Peugeots gereden die nog niet zo oud zijn.
Maar die stoelen............. het blijven voor mij bagger stoelen....
Maar zoals al gezegd dit is heel persoonlijk, een ander ( jij dus ook ) kan dit geheel anders ervaren....
 

EdK

Forumguru
Inderdaad @JeSko , en dat probeer ik je nu al een tijd uit te leggen....

Een kennis had een Alfa en daar zaten stoelen in die je geheel omsluiten.
Wel 1 keer met hem meegereden en was na kwartier blij dat ik kon uitstappen.
Terug met zijn vrouw mee gereden in een picanto waar ik me moest invouwen, maar zag er huizenhoog tegenop dat ik weer in die Alfa stoel moest zitten.

Ik kon in zo'n stoel totaal niet even verzitten en kreeg een opgesloten gevoel.
En bij die franse stoelen heb ik dat min of meer ook doordat het voor me gevoel wegzak stoelen zijn.
En de VAG stoelen daar zit je min of meer op, en kan ik veel makkelijker verzitten op het zitvlak. En dat zit voor mij gewoon 10x beter en kom ik fris en fruitig op een bestemming aan.
 

hemi24

Forumguru
Ik had een 206sw in XS-trim, daar zaten prima sportief gevormde stoelen in waar ik regelmatig ritten van 1.200 km mee heb gemaakt; was prima uit te houden…
 
Bovenaan Onderaan