Vw id4

Derooke

Forumguru
Ik haal als het mooi weer (boven 16 graden)42 km met 70 km per uur wegen en 18 km autostrade.(dan is de batt leeg)
Dus ik ben er zeker van dat de ID4 wel de beloofde kms kan halen op een iets beter dag (20 graden ofzo)
 

JeSko

Forumguru
Word er niet warm van, althans op foto's niet, kan me niet voorstellen dat je een ID4 boven bv een Enyaq verkiest. Wel toffe review!
 

Rataplan

Forumguru
Jij wordt niet warm van die ID4, ik wordt koud van die twee met saaie auto‘s en waarschijnlijk dito saai leven om op een forum telkens de wijsneus uit te hangen. Om hun ongenoegen telkens te uiten op premium auto’s omdat ze deze waarschijnlijk niet kunnen betalen. Had je maar succesvoller moeten zijn in je leven!
 

Rataplan

Forumguru
Ieder zijn ding, ik grijp niet ieder topic aan om mijn ongenoegen over een bepaald type auto te uiten.
Daarbij ga ik niet belerend doen, de ander moet zelf weten wat hij/zij rijdt (dat ik het niet snap is is iets anders). Ik snap ook dat niet iedereen de zelfde gevulde portemonnee heeft, maar dan moet je niet de dominee op een autoforum willen zijn. Meldt je dan aan op een of ander damforum of modeltreinforum.

Zoals laatst dat artikel van @sitechris. Leuk met wat humor geschreven... komen de grijze zeikpruimen weer hun ongenoegen delen...

Sommigen hebben volgens mij gewoon een enorm saai leven en gunnen de ander enkel net zo’n saai leven.
 

Captain Hook

Forumguru
@Rataplan De discussies gaan over het onderwerp; de auto.
Niet over personen.

Hoewel jouw reactie blijk geeft dat er je iets dwars zit. ?!?

Oh ja, en het heeft bar weinig te maken met hoeveel pecunia iemand wil of kan spenderen aan een automobiel...:koffie:
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Tuner111 Bram, in elk geval bedankt voor het delen van jouw ervaringen met de ID4.

Ik ben benieuwd of we voor klimaatregeling weer teruggaan naar de ouderwetse knoppen: deze klacht zie ik namelijk heel veel terugkomen. Mensen die beweren dat we niet teruggaan naar oude techniek:
- pakweg 100 jaar terug had Spijker al een elektrisch aangedreven 4WD,
- 25-35 jaar terug was een digitaal dash, met alleen digitale cijfers helemaal top, tegenwoordig weet men ook in de auto-industrie dat een zuiver digitale weergave van waardes zijn beperkingen heeft, en heb je zelfs met een virtuele cockpit een weergave met iets van een wijzerplaat (waardoor je ziet waar een waarde in het bereik zit)
- in de eerste helft van de vorige eeuw hadden auto's grote wielen, zo had een kever bijvoorbeeld 15" velgen met hoge banden. In de 60-er, 70-er en 80-er jaren hebben auto's steeds kleinere velgen gekregen, waarbij veel normale auto's velgen van 12" of 13" hadden, en Mini's nog een paar inch minder. Tegenwoordig hebben auto's toch minstens 15" velgen (als je de kleinste auto's niet meerekent), en is 16 of 17" voor een C-segment of groter niets bijzonders.
 

Rataplan

Forumguru
@Cordoba aangezien VAG zoveel reacties over krijgt denk ik dat een aantal knoppen heus wel zullen blijven. Zo is een Octavia, met zijn alsnog schaarse fysieke knoppen, in dat op zicht net iets makkelijker in gebruik dan de Golf en Leon. Dit verschil wordt telkens door vele journalisten en gebruikers aangehaald.

Grootte van velgen is buiten optische redenen ook vanwege de remmerij.

De beste uitvinding op een auto is mi de voorruit; anders krijg je allemaal beestjes in je gezicht. :D
 

Cordoba

Forumguru
@Rataplan Als ik me niet vergis, heeft de Formule 1 velgen van 14" of 15", dus die moeten wel heel belabberde remmen hebben. :D
Als je echt naar kleinere velgen wil, zijn er genoeg zaken te bedenken om toch meer remkracht in een kleine diameter te stoppen, bijvoorbeeld meerdere remklauwen op één remschijf, of meerdere remschijven (met remklauw) op één wiel.
 

Rataplan

Forumguru
13” zelfs, maar gaan over naar 18”
Behalve remmerij heeft ophang er ook mee te maken.

Dubbele klauwen wellicht. Daarbij is op een Formule 1 auto alles open en koelt dus makkelijker.

Handrem van een Defender is niet op achterwielen maar trommelrem op aandrijfas naar tussenbak.
 

leon-cupra

Forumguru
kan me niet voorstellen dat je een ID4 boven bv een Enyaq verkiest.
En waarom niet? Persoonlijk vind ik de Enyaq dik tegenvallen met name de achterkant. Ik zou zeker de ID.4 boven de Enyaq verkiezen. Mijn schoonbroer heeft de keuze als bedrijfswagen Volvo XC40, MB EQA, Enyaq en ID.4. 9 op 10 wordt het de ID.4

niet iedereen rijdt rond met een roze Skoda bril ;)
 

Rataplan

Forumguru
@leon-cupra Just curious: in Nederland noemt men een schoonbroer een zwager. In België niet?

Qua ontwerp en interieur ongetwijfeld de ID4, qua infotainment en stuur de Enyaq!
 
Bovenaan Onderaan