Vw id4

philippe bakker

Forumguru
ik mocht een uurtje gaan testen met de id4. Hele mooie auto. Voor mij iets te kleine koffer. Goede zetels. Veel digitale functies die ik niet allemaal heb uitgezocht. Drempels nam hij zeer goed. Bochten nam hij goed. Het accelereren was zeer goed. In alle snelheden trouwens. Juist de remmen vond ik zwak. 50.000 euro in België vind ik wel nogal prijzig maar alles aan de auto voelt wel ok. Ik heb 33 Km afgelegd en er was 50 km autonomie afgegaan. Ik reed met een verbruik van 19 kWh/100 km
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn schoonbroer gaat binnenkort een ID4 bestellen als bedrijfswagen. Alle bedrijfswagens moeten ingewisseld worden naar elektrische modellen op termijn.
persoonlijk vind ik het wel een mooi model, knapper dan de Enyaq.
 

philippe bakker

Forumguru
Mooi of lelijk bwaaa. Ik zou er zeker mee kunnen rijden. Een beetje duur. En ik denk dat de 500 km autonomie eerder 350 km gaan worden ( de verkoper zei me dat zelfs ) alles klopt wel aan de auto. Als je in de auto zit en je kijkt naar voor dan lijkt het wel wat tesla likely kaal. De head up display werkte wel super goed! De zon stond vol erop te schijnen en ik kon mooi de snelheid zien ! Als je buiten je vakje rijdt duidt de display dat direct aan met een oranje streepje. Het werkt allemaal wel goed
 

MarcoO2

Forumguru
Voor mij is de Id4 vooral de auto die (nu al) bekend staat om zijn issues en problemen. Zou er nu nog niet snel instappen.
 

Bakkertje

Forumguru
Voor mij is de Id4 vooral de auto die (nu al) bekend staat om zijn issues en problemen. Zou er nu nog niet snel instappen.

VW heeft elektrisch als toekomst bestempeld, die gaan er toch vast moeite voor doen om die eventuele problemen passend op te lossen lijkt me?
Ik heb 1 van de eerste Passat B8 gehad met de nodige issues, alles binnen garantie opgelost. Eerlijk is eerlijk is was er op een bepaald moment wel echt helemaal klaar mee..
 

EdK

Forumguru
Een simpele zoekopdracht levert waslijsten aan problemen op
Tsja en dan lees je ook dat het voor grootste deel software probs zijn.
Die al langer bekend zijn en dat men de wagens ondanks dat gewoon de markt heeft opgegooid en dit straks recht te trekken met software updates....
En daar schijnt hij zelfs een 8 uur verbonden te zijn aan interpret voor de update
 

fanSkoda-VW

Donateur
Sorry, maar oplossen van software issues? Ik vertrouw het VAG concern niet meer.
Zelfs een simpel probleem bij mijn ruim ééñ jaar jonge Scala wordt niet opgelost. Of kan mss niet opgelost worden.
Het vastleggen van de bestuurder in de sof(t)ware, nee dat lukt nog steeds niet, ook de garage niet.
10.000-en auto's met software problemen zijn er wss al. De i3 al vergeten die niet uitgeleverd werd vanwege... juist ja?

Dus een VAG computer met 4 wielen en 4 stoelen kopen? Nou nee, dank je wel.

grtsss
 

EdK

Forumguru
Zelfs een simpel probleem bij mijn ruim ééñ jaar jonge Scala wordt niet opgelost. Of kan mss niet opgelost worden.
Tsja als dan zo simpel is waarom programmeer je het dan zelf niet !?

Zijn al heel wat artikelen mbt tot ontslagen bij VAG maar die gaan niet vallen bij de software afdelingen !
Omdat daar de grootste problemen zijn, en schijnt zelfs dat Tesla ook al is uitgenodigd bij VAG.
Waarom ?? Om tot een overeenkomst te komen dat Tesla ze gaat helpen met de software problemen ?

Techniek is mooiste wat er is en werk ook zelf in de techniek.
Maar geef mij in veel gevallen maar gewoon nog knoppen en mechanische bedieningen.
Ook in de tak van sport in de techniek waar ik in zit komen de meeste problemen voort uit de software.
En vaak duurt het dan ook langere tijd voor het is rechtgezet !
 

hemi24

Forumguru
4939605.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
Nu gaat het nog over auto's. (en andere vervoersmiddelen)
Maar dit soort s/w issues gaan alleen nog maar irritanter, complexer en afhankelijker worden.

Zometeen is het je koelkast, de kookplaat, de oven, de afzuiginstallatie, de stofzuiger, enzovoorts. Die schijnbaar een eigen leven gaan leiden, of waar je als eindgebruiker bar weinig over te vertellen meer hebt. :pieker:

Nog afgezien van Planned obsolescence.
Of de anderszins gelimiteerde levensduur van allerlei producten. :mad:
 
Bovenaan Onderaan