Vreemd geluid linkerzijde bij sturen

Skotavia3

Senior Member
Heb zelf nog niet gereden, maar vrouwlief wel... Afgaande op haar blauwgroene ogen geloof ik haar wel... :maakmegek:

Bij elk rammeltje, piepje of kraakje staat ze al te stijgeren... Ik noem dat bij een auto of motor gewoon karakter...
Laten we hopen dat je bed niet kraakt.
 

Skodadriver87

Actief lid
Gisteren bij een tweede autogarage geweest. Constateerde ook de versnellingsbak. Als de hij niet in de versnelling staat is het geluid weg.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Zelle

Donateur
Sinds 8 augustus heb ik een Octavia 1.6 TDI gekocht bij een Bovag garage. Af en toe hoor je een piepend geluid (mogelijk bij sturen naar links maar ook bij rechtuit rijden.) Het lijkt alsof er een klep open of dicht gaat. Ik weet niet of dit hetzelfde geluid is als hier wordt beschreven. Volgende week gaat de auto naar de garage om na te kijken
Ik heb een DSG 7 automaat en vraag me af of dit topic ook op mijn piepgeluid betrekking heeft. Vandaag 3 keer het geluid gehoord, som wat langer soms kort. 2 tot 6 secondn.
Wie kan mij helpen?

Ik heb een video met het geluid, maar die is te groot om te uploaden. Kan wel via de mail indien gewenst.
 
Laatst bewerkt:

Zelle

Donateur
Inmiddels ben ik er achter dat het bij mij een euvel is in het ventilatie systeem. Als die uit zet terwijl het geluid er is stopt het geluid ook.
Morgen naar de garage.
 

joost023

Nieuw lid
Hallo Forumleden,

Sinds 6 weken in het bezit van een mooie Octavia 2014 - 1.4 TSI - DSG.

Nu heb ik sinds een paar dagen een vreemd geluid als ik rond 20km/h rijd. Ik weet niet of dit nu hetzelfde geluid is als waar de Forum starter het over heeft.

Het lijkt erop dat een remblok lichtjes aanloopt, maar aangezien het niet altijd het geval is, twijfel ik aan deze theorie.
Het is een droog geluid.

Ik heb een geluidsopname gemaakt. Misschien kunnen jullie hier meer over zeggen?
Het geluid lijkt linksvoor te zitten. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met de diagnose.

https://files.fm/u/3zbcc6zq#/view/Skoda-geluid.mov;play

Bedankt.

groet, Joost
 

Skodadriver87

Actief lid
Gisteren bij een tweede autogarage geweest. Constateerde ook de versnellingsbak. Als de hij niet in de versnelling staat is het geluid weg.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ter info,

Mijn probleem is inmiddels verholpen. Er is door Athlon akkoord gegeven voor het plaatsen van een gereviseerde versnellingsbak. Dit is vorige week gebeurd. Tot op heden is het geluid voor de reparatie niet teruggekomen.

Ben erg tevreden met de afhandeling van Athlon en het autobedrijf Tiggelman die de reparatie heeft uitgevoerd.

Volgende wagen koop ik weer bij Athlon. Geen gezeik met van die sjacheraars die bij garantie ineens niet meer thuis geven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Zelle

Donateur
@joost023, het geluid lijt erg op het geluid van mijn probleem. Komt soms rijdend voor, soms bij stilstand na strart/stop.
Als ik de climate comtrol op dat moment uitzet stopt het geluid ook. Volgende week komt er een nieuwe ventilator in, het lijkt volgens min op een klep die opent of sluit.
Heb nu een video van het geluid, maar dat is te groot voor upload. Zal proberen alleen een geluidsopname te maken.
 

joost023

Nieuw lid
@Zelle Ik zal eens testen of het te maken heeft met de Climate Control. Wat moet zo'n nieuwe ventilator kosten als ik vragen mag? Natuurlijk ben ik benieuwd of dat het ook oplost. Hoor graag wat jouw geluidsbestand precies weergeeft.

Thanks.
 

Zelle

Donateur
@joost023 De ventilator wordt onder garantie van de vakgarage vervangen. Ben er nog niet van overtuigd dat het probleem daarmee opgelost wordt, de vakgarage wel. Het lijkt eerder op een sluitende klep of zo. Maar goed, ik wacht af en zal proberen het geluid op te nemen.
 

Skodadriver87

Actief lid
Terug van weggeweest.

Na nieuwe versnellingsbak heb ik last van een ander geluid. Bij langzaam rijden en sturen naar zowel links als rechts hoor ik een geluid dat lijkt het remmen van een trein.

Weet iemand wat dat zou kunnen zijn en of dat te maken heeft met de versnellingsbak?
Dit geluid was er nog niet voordat de bak vervangen werd.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Skodadriver87

Actief lid
Btw:

Natuurlijk ga ik terug naar de garage. Echter zit ik momenteel met de auto in italie. Zou graag een inschatting willen van wat het kan zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Arjann

Forumguru
Was dat geluid er meteen na de montage van de andere versnellingsbak? Lijkt me namelijk meer op een steentje dat ergens bij de remschijf aanloopt.....:pieker:
 

Skodadriver87

Actief lid
Was dat geluid er meteen na de montage van de andere versnellingsbak? Lijkt me namelijk meer op een steentje dat ergens bij de remschijf aanloopt.....:pieker:

Het heeft niets met de remschijf te maken. Binnen 2000km na reparatie hoorbaar. En voor de reparatie niet.

Het geluid is overigens alleen aanwezig bij langzaam rijdend sturen. Bij hogere snelheid in ieder geval niet hoorbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

joost023

Nieuw lid
@Zelle Bedankt voor het delen van je filmpje met het geluid. Dit lijkt inderdaad erg veel op dat wat ik heb. Hoewel ik het nu alweer even niet meer heb gehoord... Het is een droog geluid, daarom vermoed ik dat het wellicht met de: jaja, droogte te maken heeft gehad? Hoe is de reparatie geweest en heeft dit iets opgelost? Groet, Joost
 

Zelle

Donateur
@joost023 je geloofd het niet maar ze hadden de verkeerde motor besteld. Volgende week opnieuw proberen. Wordt vervolgd. Hoor het ook niet vaak meer. Op dit moment misschien 1 of 2 keer per week.
 

Zelle

Donateur
@joost023 vervangen van de ventilatiemotor heeft niet geholpen. Geluid hoor ik nog maar zelden ( 1 x per week). Ik leer er maar mee leven, ben er een beetje klaar mee. Ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat.
 
Bovenaan Onderaan