Vraagje over XENON...

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Niet te vergeten dat zelfs lampen van ons aller Philips problemen kunnen veroorzaken:

A car driver would prefer to have daylight 24 hours a day. Daylight gives the best visibility. That is why Philips developed BlueVision Ultra lamps. BlueVision lamps are carlamps with a blue coating. This blue coating creates a daylight type of light (similar to Xenon at (up to) 4000K ).

[/ QUOTE ]

Je verwisselt de kleurtemperatuur (in Kelvin) met de lichtsterkte (in lumen). Dus geen probleem voor de gebruikers van Philips-lampjes...
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ja, Xenon is super. Heb zelf zwarte Oct. Combi II met Xenon. Ook bij nacht is het zwaar relaxed.

[/ QUOTE ]
Welkom in de club der Zwarte Combi 2's met Xenon... /forum/images/graemlins/cool.gif
 

VEEJAY

Forumguru
di 2 aug 2005, 18:26 | 38 reacties
Peijs: verbod losse spullen in auto was misverstand
DEN HAAG - Minister Peijs van Verkeer heeft nooit een verbod willen uitvaardigen op losse spullen in de auto. Ze wilde een dergelijk verbod alleen laten gelden voor het rolstoelvervoer. Haar ambtenaren hadden haar echter niet verteld dat de bepaling voor alle voertuigen zou gelden

--------
Nu nog die Xenon regeltje afzwakken :-)
 

VEEJAY

Forumguru
en weer een bericht:

Ik heb het uitgezocht voor automatische hoogte verstelling van de koplampen.
Dit is niet mogenlijk met het huidige systeem. Indien dit wel moet gebeuren kan het alleen door een orginele koplampunit met gasontladingslampen te monteren. Hiermee komen bijna 2000,- euro aan onderdelen uit en is dit nog niet gemonteerd.En met de plaatsen en hoeveelheid delen die wij moeten gaan monteren kan ik geen exacte prijs noemen voor het inbouwen hiervan. Wij zijn dan genoodzaakt geklokte uren aan u door te gaan berekenen, en dit zal ongeveen 1 1/2 dag inbeslag nemen.
 

VEEJAY

Forumguru
en deze:

Goedemiddag,

Ik heb U vraag bij de importeur neergelegd,
deze zijn bezig met de ontwikkeling van een achteraf in te bouwen sproei installatie
de levertijd en de kosten daarvan zijn nog niet bekend.

Hetzelfde geldt voor de hoogte regeling voor de koplampen
zodra ik meer weet zal ik U daar over berichten via de mail.
 

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ja, Xenon is super. Heb zelf zwarte Oct. Combi II met Xenon. Ook bij nacht is het zwaar relaxed.

[/ QUOTE ]
Welkom in de club der Zwarte Combi 2's met Xenon... /forum/images/graemlins/cool.gif

[/ QUOTE ]

Ik strax ook......... /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
........
Ik heb het uitgezocht voor automatische hoogte verstelling van de koplampen.
Dit is niet mogenlijk met het huidige systeem. Indien dit wel moet gebeuren kan het alleen door een orginele koplampunit met gasontladingslampen te monteren. Hiermee komen bijna 2000,- euro aan onderdelen uit en is dit nog niet gemonteerd.En met de plaatsen en hoeveelheid delen die wij moeten gaan monteren kan ik geen exacte prijs noemen voor het inbouwen hiervan. Wij zijn dan genoodzaakt geklokte uren aan u door te gaan berekenen, en dit zal ongeveen 1 1/2 dag inbeslag nemen.

[/ QUOTE ]

Veejay, geldt dit voor de affabriek Xenon of voor de aftermarket?
 

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
aftermarket, bij af fabriek is er niets aan de hand.

[/ QUOTE ]

Pfew!
EUR 2000,- is een lelijke naheffing voor de 'goedkopere' aftermarket Xenonpakketten!

/forum/images/graemlins/ooo.gif
 
Ik ga in ieder geval dit weekend in het donker eens een foto maken van de verlichting aan de voorzijde met de standaard verlichting en nog een met de bluevision ultra :-)
Ben benieuwd naar het verschil. Heb wel koplampsproeiers maar geen xenon, ik wilde aftermarket in laten bouwen door de skoda dealer, maar daar zie ik nu toch vanaf!
Ik lees wel wisselende berichten over die ultra lampen, bij de 1 gaat die 10000km mee, bij de brandt die een maand?
 

VEEJAY

Forumguru
Precies, flink verdienen voor de dealert en dus ook voor PON.

Daarom gaan ze nog lekker door met verkopen van de aftermarket setjes!

Vreselijk voor ons consumenten, maar economisch gezien wel te begrijpen.
 

Martin_N

Nieuw lid
Hoi ik zag jou vraag over achteraf inbouwen van Xenon verlichting.
Ik heb een Skoda Fabia Combi van jan. 2004,toen ik hem kocht van de dealer ( demomodel ) was er door de dealer achteraf xenon verlichting ingezet. Is heel mooi maar als je kijkt op de site van het RDW dan staat er, dat vanaf jan. 2006 elke auto met xenon verlichting OOK wat er achteraf is ingezet, voorzien moet zijn van koplampsproeiers en automatischeniveauregeling van de koplampen. Sproeiers aanbrengen is niet erg duur maar de niveauregeling heb ik geen idee van. Ik ben er zelf ook mee bezig want ik wil mijn xenon verlichting niet kwijt

Gr. Martin Nieuwland
 

sunnyboy

Senior Member
@ Martin N.
Begin even met het lezen vanaf pagina 1 en zo verder.
Als je daarna nog wat TOE TE VOEGEN hebt lezen wij dat graag van je.
 

Deje

Lid
Hallo allemaal,
Kan iemand mij misschien verder helpen?
Heb net xenon units ingebouwd... (ja,ja, nu nog legaal ik
weet het)
Nu het volgende probleem:
De lampen knipperen even voordat ze echt licht gaan geven (normaal?) Als ik vervolgens grootlicht aan zet gaan ze weer knipperen en valt rechts zelfs uit...
In de automaatstand gaan in de tunnel alleen de stadslichten nog maar aan... En ik krijg de melding dat links en rechts het dimlicht defect is... (leuk zo´n CAN-bus)De lichtbundelverstelling werkt ook niet (meer).
Weet iemand raad? (liefst niet duur......)
 

Deje

Lid
Het zijn originele xenon's (rechtstreeks uit Tsjechie).
Passen zo op de bestande stekkers. (pin-out heb ik verder niet bekeken)
Alleen bij ingeschakeld dimlicht werken ze goed (na wat startflikkering)
/forum/images/graemlins/tongue.gif
 

octofreak

Actief lid
MIs je geen software instellingen????
Met andere woorden: moet de software niet op de hoogte gebracht worden dat er nu Xenon in zit? Wellicht betekent dit andere schakelspanningen etc.
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het zijn originele xenon's (rechtstreeks uit Tsjechie).
Passen zo op de bestande stekkers. (pin-out heb ik verder niet bekeken)
Alleen bij ingeschakeld dimlicht werken ze goed (na wat startflikkering)
/forum/images/graemlins/tongue.gif

[/ QUOTE ]
Helemaal compleet met hoogteregeling en sproeiers ? En volgens mij moet de computer er zeker even aan. Er zitten instellingen in voor Xenon
 
Bovenaan Onderaan