Voor het eerst (zelf) schade gereden... En nu?

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen!

Vandaag was de dag dat mijn smetteloze historie, mbt schadevrij rijden, vergaan is...
Door onoplettendheid en een donkere garage heb ik een paaltje over het hoofd gezien, en die heeft een mooie schamp + vervorming achtergelaten op onze OIII.

Nu is dit voor mij de eerste keer dat ik zelf schade rijd, en heb zo het vermoeden dat ik goedkoper uit ben om de schade zelf te betalen ipv het door de verzekeringsmaatschappij te laten uitkeren.

Alleen de vraag is, hoe pak ik dit aan? Ik wil tenslotte het liefst niet te duur uit zijn, maar wil natuurlijk wel dat het goed wordt gerepareerd...
Ga ik het best langs een aantal gerenormeerde autoschade bedrijven ( bijv een schadenetbedrijf en de schade afdeling van A-point?) om offertes op te vragen? Pak ik dit beter anders aan?

Alle tips zijn welkom!
 

Bijlagen

  • IMG_0570.jpg
    IMG_0570.jpg
    468,2 KB · Weergaven: 284

Highway

Forumguru
Balen!

Ik zou inderdaad langs een aantal schade herstel bedrijven gaan voor een prijs opgave. Daarna kan je kijken wat je het meeste gaat kosten: zelf betalen of verzekering.
 

Rofffel

Forumguru
Enige manier om wat centen te kunnen besparen.
Doe wel alles in de BTW aub aangezien je anders nergens op terug kunt vallen.
 

Cordoba

Forumguru
Schadeketens zoals Care of Schadenet zijn géén garantie voor goed werk, in de praktijk blijkt daar per vestiging/plaats veel verschil in te zitten. Als je bij een schadebedrijf langs gaat heb je 2 opties:
- een medewerker die een snelle blik werpt (hopelijk zonder extra schade ;)) en uit de losse pols een bedrag noemt (hier kun je wettelijk niets mee), dus voordat je de opdracht dan definitief gunt, eerst een echte offerte laten maken
- een officiele offerte, met een vaste prijs, en dat kost je bijv. 100 euro. Bij herstel door dit bedrijf krijg je het offertebedrag in mindering op de rekening, ga je naar een ander of laat je niet herstellen ben je dit geld kwijt.

Bijna elke verzekering heeft nog een 3e optie: je laat de schade opnemen via de verzekering en ook door hun de schade betalen, dan heb je vaak een periode (bijv. tot je volgende verzekeringsjaar in gaat) om alsnog zelf de schade te betalen, of dit zo te laten en een schade op je bonus/malus lijst te krijgen (met eventueel extra verzekeringspremie voor een aantal jaren).
 

Rallye

Forumguru
Die laatste was ook mijn idee geweest. Ik zo bovendien nog eens kijken of je niet per ongeluk een een no claimbeschermer hebt (veel mensen weten niet dat ze die hebben). Misschien is het sowieso goed om eerst na te vragen wat de premiegevolgen van het claimen van een schade zijn. Dan weet je waar je over praat.....
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Houdt rekening dat een NO claim garantie weliswaar er voor zorgt dat je niet terug valt in je NO claim maar je staat wel stil voor de jaren er na. Als je al in de max schaal zit is dat niet erg. Zo niet dan kost het dus indirect alsnog een hoop geld....

Heb dit ooit mogen ervaren helaas.
 

AndreM

Forumguru
Reken erop dat je na een schade zonder no-claim beschermer ongeveer 7 jaar moet betalen om weer op niveau te komen als voor de schade.
Je betaald de schade zelf 3x terug. :lezen:
 
Laatst bewerkt:

DeNnZ

Forumguru
Bedankt allen...
Uiteraard ga ik wel een rekensommetje maken om te zien wat het voordeligste is voor me (via Verzekering of zelf betalen), dat was mijn vraag eigenlijk niet helemaal...
Het gaat mij er meer om bij wat voor soort bedrijf ik moet gaan aankloppen...
Ga ik het best naar een gerenomeerd bedrijf? Of zijn er andere oplossingen die wellicht nét zo goed zijn maar wat voordeliger? Zijn er bedrijven waar ik sowieso met een hele grote boog omheen moet? (heb bv behoorlijk slechte verhalen gehoord over de schade service van Quickfit (nu gaar ik daar uberhaupt al niet heen)...
 

Maartenvds

Forumguru
ik zal een schade expert bedrijf inschakelen A-point heeft een goede afdeling en hier in Utrecht zit ook een zeer goede!! kijk vooral ff rond maar ik heb vaak van alle grote schade namen (schadenet, ABS, ed) geen hoge pet. dure prijsopgave als je zelf moet betalen zijn vooral voor de verzekeraar en lease.
 

EdK

Forumguru
Denk dat je gewoon ff in je woonplaats moet google naar een schade herstelbedrijf
Vaak zijn de kleinere toko's goedkoper dan een gerenomeerd bedrijf en word de schade vaak netter behandeld

Mijn bedrijfswagen en van collega werden naar Stern gebracht, afijn collega is 3x terug geweest en ik 2 keer omdat ze dingen niet netjes/goed hadden gedaan en gewoon dingen weer vergeten waren te bestellen en te monteren...
Maar uiteraard wel meteen de eerste maal meteen de rekening al verstuurd.....
Dus tsja toen is een deel betaald met de mededeling dat restant betaald zou worden als de wagens weer gerepareerd waren zoals behoorde....
 
Bovenaan Onderaan