2) "Laden kost (veel) meer tijd."
Meer tijd dan tanken? Ik steek de stekker er in, scan m'n pasje, en kan iets anders gaan doen. Bij het tanken sta je even/enige tijd naast de auto met het 'spuitpistool' in de hand, en na het tanken moet je meestal nog even gaan afrekenen.
Na het laden pasje scannen en stekker eruit, vertrekklaar. En bij een aantal snelladers hoef je zelfs het pasje niet te scannen.
3) "Er is nog onvoldoende infrastructuur om iedereen goed te kunnen bedienen (zeker in Europa)"
Ja, in sommige landen van Europa is dat nog ondermaats, maar de (vakantie-) rit is naar zowel noord, als zuid Europa goed te doen.
Op 'zwarte zaterdagen (en dergelijke dagen)' inderdaad een stuk minder, maar dat gaat dan ook op voor ICE auto's.
4) "EV's zijn zwaarder" Teveel een generalisatie, mijn EV met een accu van 64 kWh weegt 1657 kg, er zijn (grote, dat wel!) ICE's die meer wegen dan dat, en heel veel HEV's en PHEV's wegen ook al meer.
Maar er zijn inderdaad heel veel grote EV's die ruim boven 2 ton uitkomen.
Emotionele overwegingen/aspecten zijn persoonlijk, maar dat is elke keuze voor een auto.
De laatste opmerking:"Natuurlijk heeft een EV ook voordelen (milieu, gebruikskosten, instant koppel etc) maar vooralsnog is het nog geen vooruitgang ten opzichte van de extreem gebruiksvriendelijke ICE auto." is natuurlijk volledig voor jouw rekening
, en uit mijn keuze (en deze reactie) kun je afleiden dat ik hier je mening niet deel.
Maar,
@sitechris blijf vooral die rijimpressie's schrijven en hier delen, want ik lees ze toch wel graag!