Volkswagen ID.5 GTX

sitechris

Donateur
6 aug 2006
5.502
3.826
128
49
Venlo
Waar Skoda het RS label voor de Enyaq weer gebruikt, durft Volkswagen het nog niet helemaal aan om het GTI logo te gebruiken. Dus hebben ze er GTX van gemaakt. Het nieuwe sportieve label voor de elektrische modellen. Maar kan een auto van ruim 2200 kilo sportief zijn? Nee, natuurlijk niet. Dit is eigenlijk gewoon een R-line. Wel een fijne reisauto overigens.

 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield

Rallye

Forumguru
11 mrt 2006
11.659
4.797
123
Mooie test. We verliezen meer dan we winnen met elektrisch…….

P.S. is een zware auto plomb of gewoon plomp? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Japanese Power

sitechris

Donateur
6 aug 2006
5.502
3.826
128
49
Venlo
Scherp, inmiddels is het weer plomp haha ;)

Overigens wel eens dat elektrisch rijden zeker ook nadelen heeft.

1) Actieradius is duidelijk minder dan bv een benzine of diesel
2) Laden kost (veel) meer tijd.
3) Er is nog onvoldoende infrastructuur om iedereen goed te kunnen bedienen (zeker in Europa)
4) EV's zijn zwaarder (wat ook weer om allerlei redenen niet goed is)
5) Ze zijn duurder in de aanschaf. Zeker als je de belastingen van een gewone auto eraf haalt en zo het speelveld gelijk maakt. Dan sta je versteld van het prijsverschil.

En dan heb ik het nog niet over de emotionele aspecten (motorkarakter, geluid, langdurige performance etc).

Natuurlijk heeft een EV ook voordelen (milieu, gebruikskosten, instant koppel etc) maar vooralsnog is het nog geen vooruitgang ten opzichte van de extreem gebruiksvriendelijke ICE auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rallye

sitechris

Donateur
6 aug 2006
5.502
3.826
128
49
Venlo
Terecht punt @Peter-036 . De opmerking dat de EV nog geen vooruitgang is, is idd voor mijn eigen rekening. Voor mij wordt een EV interessant als ik Venlo - Utrecht retour kan rijden met stevig tempo (heen 140 en terug na 1900 uur met 160-180). Ook bij koud weer.
 

EdK

Forumguru
5 jan 2007
37.729
24.075
123
Voor mij wordt een EV interessant als ik Venlo - Utrecht retour kan rijden met stevig tempo (heen 140 en terug na 1900 uur met 160-180). Ook bij koud weer
Tsja dan blijf je de eerste 10 jaar nog zeker met een aanhanger met accu's rijden.... :cool:
 

hemi24

Forumguru
5 jun 2007
21.901
11.606
133
9581
Tsja dan blijf je de eerste 10 jaar nog zeker met een aanhanger met accu's rijden.... :cool:
Aanhanger is niet nodig, want met max. 90 km/h gaat dat gewoon prima op de accu van de EV…
Omdenken noemen ze dat?
 

Okki

Forumguru
26 apr 2006
5.176
3.628
128
65
Op een eiland (echt waar!)
www.okki.nl
Maar mij kost de handeling voor het laden beduidend minder tijd

Je hebt het over de handeling, dus in- en uitpluggen. Dat kan je natuurlijk niet vergelijken met mijn totale tanktijd. Dan moet je ook jouw totale laadtijd meenemen.

Als ik mn tankdop tussen de handle klem om hem automatisch te laten afslaan, kost het tanken mij ook minder tijd. En nog minder als ik het door iemand anders laat doen.

Het gaat er dus om hoeveel tijd het kost om de auto van leeg naar vol te krijgen.
Dat ga je met geen enkele electrische auto winnen van een benzine auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: fanSkoda-VW

EdK

Forumguru
5 jan 2007
37.729
24.075
123
Botswagen, bespaart je Fabia !
Word geheid een collectors item !!! :koffie:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Fabia 123