Volkswagen Arteon 2.0 TSI 280 pk

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben ook best tevreden met de DSG7 tot dusver, maar mijn referentiekader is een EDC bak van Renault, niet echt top of the bill denk ik. Inderdaad kun je met weinig gas al vlot wegrijden, véél vlotter dan het overige verkeer, zodat het (bij mij tenminste) altijd lijkt alsof je volgas wegrijd. Ik zie wel eens wat schommelingen in het toerenbereik op de meter, maar voel dit niet, wel schakelt hij voelbaar (en soms zelfs hoorbaar) onder volle belasting in de lagere versnellingen, maar dat is denk ik niet te voorkomen.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik ben ook best tevreden met de DSG7 tot dusver, maar mijn referentiekader is een EDC bak van Renault, niet echt top of the bill denk ik. Inderdaad kun je met weinig gas al vlot wegrijden, véél vlotter dan het overige verkeer, zodat het (bij mij tenminste) altijd lijkt alsof je volgas wegrijd. Ik zie wel eens wat schommelingen in het toerenbereik op de meter, maar voel dit niet, wel schakelt hij voelbaar (en soms zelfs hoorbaar) onder volle belasting in de lagere versnellingen, maar dat is denk ik niet te voorkomen.
Welke Renault had je misschien vroeger ?
 

philippe bakker

Forumguru
Ik dacht dat @B.Stuurder zijn bak een droge koppeling heeft en niet zoveel nm kan verdragen. In mijn rs zit de nieuwe DQ500 DSG (zelfde als in de rs3) deze heeft een natte koppeling en kan tot 600nm aan als ik het juist heb. ook zijn er nog enkele andere interne dingen anders.. maar ik denk dat @Corné de Kluijver dit beter kan uitleggen dan ik :)
Alee dus toch de mijne is toch beter
 

Goofy@5E

Forumguru
Nu we toch off topic zijn en het over dsg bakken hebben, een vraagje, heeft er iemand het al aangedurfd om zijn dsg zelf een reset te geven, dit is namelijk mogelijk heb ik gelezen mits de kick down in te drukken en daarna contact op te zetten en deze voor 30 sec ingedrukt te houden, vervolgens (raar) 2 x de wagen te sluiten met de sleutel, zou voor sommige een oplossing zijn voor het niet vlot schakelen, effe voor de duidelijkheid dit heb ik gelezen op Duits forum

En de arteon is een prachtige bak alleen financieel ....pffffff
 
Bovenaan Onderaan