Volkswagen Arteon 2.0 TSI 280 pk

oco1979

Forumguru
Puntje van kritiek: de nieuwe DSG-7 versnellingsbak vind ik niet zo alert als de DSG-6 die je nog in de Seat Leon Cupra en vorige generatie Volkswagen Golf R en GTI kon vinden. Deze versnellingsbak kan niet op tegen de BMW ZF-bakken.

heb ik ook al paar keer vermeld.

terug mooi verslag :thumbsup:
 

Peterson

Actief lid
Ik zou dit wel boven een golf R kiezen.
Golf zie je te vaak rijden en wat is dit een mooie bak!
Ik geloof wel dat die lomp aan zal voelen. Dus als het budget er is, toch maar eens naar een BMW m140i loeren
 

Tuner111

Forumguru
Maar jij bent ook een beetje bijzonder, niet raar, maar bijzonder;)
En jij bent dan normaal omdat je een ze bak beter vindt en ik niet? Kom zeg.. Smaken verschillen eenmaal.

En trouwens jij als "normale" dan definieer dan is normaal.. ;)

Als je even niet je persoonlijke smaak mag zeggen juzus!
 

dirkie996

Forumguru
mooie review :) Maar ik ben dan wel weer meer fan de DSG-7 dan van gelijk welke bak :)
Hoezo? Heb je dan alle andere bakken al getest of 'n tijdlang mee gereden?
Het is niet omdat jij zeer tevreden bent van "uw" dsg-7, dat dit daarom de beste bak is die er te krijgen is.
Maar zo komt het precies 'n beetje over, zo van : " Al wat ik heb is het beste...". Ik hoop voor jou, dat de dsg-7, even betrouwbaar is als z'n voorloper, de "ouderwetse" dsg-6 bak.
 

Eemspoort

Forumguru
Zei hij dan ergens dat de DSG7 de beste bak is? Hij is meer fan van de DSG7, dat is heel wat anders.

Overigens vind ik wel dat Tuner111 nogal stevig uit valt tegen B.Stuurder, dat is nergens voor nodig.
B.Stuurder sloot zijn reactie af met een knipoog, dan kun je aannemen dat het als geintje of sarcastisch bedoelt is.
 

MaxN

Donateur
En zo gaat een review over de Arteon over in een discussie over versnellingsbakken.
Waar over het algemeen de bakken in BMW's idd als referentie worden gezien.
Ik heb alleen ervaring met DSG en een knoei automaat in een Peugeot Expert, dus kan me er niet in mengen.
 

Tuner111

Forumguru
Hoezo? Heb je dan alle andere bakken al getest of 'n tijdlang mee gereden?
Het is niet omdat jij zeer tevreden bent van "uw" dsg-7, dat dit daarom de beste bak is die er te krijgen is.
Maar zo komt het precies 'n beetje over, zo van : " Al wat ik heb is het beste...". Ik hoop voor jou, dat de dsg-7, even betrouwbaar is als z'n voorloper, de "ouderwetse" dsg-6 bak.

Heb een week lang eens met een bmw met z-f bak gereden. Ik zeg niet dat de DSG de beste is hé verre van ;) maar ik vindt zelf de DSG-7 een fijnere bak. en dat is smaak ;) en ik heb zeker niet het beste hoor. alles heeft zijn mukken en gebreken.

Zei hij dan ergens dat de DSG7 de beste bak is? Hij is meer fan van de DSG7, dat is heel wat anders.

Overigens vind ik wel dat Tuner111 nogal stevig uit valt tegen B.Stuurder, dat is nergens voor nodig.
B.Stuurder sloot zijn reactie af met een knipoog, dan kun je aannemen dat het als geintje of sarcastisch bedoelt is.
Sorry @B.Stuurder had je berichtje verkeerd opgenomen :bloemen:

We zullen op de volgende meeting eens onder een pint het bespreken ;)
 

CDK

Forumguru
dsg-7..... de beste bak is die er te krijgen is.....
Als we het over de DQ500 hebben dan is dit (mits softwarematig correct aangepast) wel de beste DSG bak voor dwarsgeplaatste motoren :jaja: De DQ250 verbleekt er bij :) De ZF 8 bak is wel een juweeltje overigens :jaja: schakelt zijdezacht als een mes in de boter, over de betrouwbaarheid van deze DCT kan ik door gebrek aan kennis geen uitspraken doen. @Tuner111 heeft sowieso de beste DSG die hij zich kan wensen, ook al heeft hij die uitspraak in dit topic niet gedaan.
En om on-topic te komen, mooie auto die Arteon :thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
De Arteon vind ik best een mooie auto, maar die ligt ruim buiten mijn bereik. Voor wat betreft de dsg: ik heb van 10/2007 tot 01/2011 met een dsg6 gereden in een O2c 1.9TDI (lease). Beviel prima, al hebben ze bij 60k wel de olie moeten verversen.

Nu rij ik alweer een week of 6 in de Leon 1.0TSI met dsg7 en het bevalt wéér uitstekend. Op de een of andere manier nodigt dit uit tot een relaxte rijstijl zonder dat het sloom wordt, want hij komt prima mee met ander verkeer, zelfs met 1100kg aan de trekhaak.
Dat laatste doe meestal in stand S trouwens - en ook dan schakelt hij behoorlijk snel naar 2 viel me op. Maar ja, je kunt ook redelijk vlot wegrijden zonder volgas te geven, dan valt het met de belasting van de koppelingen wel mee. Ik laat het weer optrekken na een rotonde of verkeerslicht meestal over aan de cruisecontrol, die overdrijft het ook niet.

Kortom: tot nu toe tevreden met de dsg7, ik voel vooralsnog geen noodzaak om hem te laten behandelen.
De garantie loopt nog een kleine 3 jaar trouwens... ook een goeie reden om 'm origineel te houden.:pardon:
 

Rofffel

Forumguru
Ik vind de Arteon absoluut een mooie auto. Evenals een niet te vergelijken BMW 6, een MB CLS of een LR Evoque. Stuk voor stuk mooie auto's maar wel een tikkeltje asociaal om te zien.

En om de DSG/ZF discussie te voeden: ik stem 100% op de ZF. Niet voor niets bekroond als beste automaat 2015, 2016, 2017 en 2018. Rijden als een zonnetje en kunnen naar mijn mening zeer snel schakelen voor een automaat met koppelomvormer.
 

Kurtje

Forumguru
Moet hier Tuner111 toch ook gelijk in geven. De DSG7 in mijn huidige Golf R laat zich veel soepeler en dynamischer rijden als de DSG6 in mijn vorige Cupra. Zowel in D stand als in S stand is en voelt hij gewoon veel beter als de DSG6. Dus snap deze review op dat gebied niet echt? Misschien zit er een latere update in onze wagens? Ik merk helemaal niets van schokkende toestanden of zo wat je soms leest op andere fora.

Dat is wat mij ook vreemd lijkt, je leest heel veel tegenstrijdige verhalen dat ik denk dat er gewoon veel verschil in software op dezelfde DSG bak zit...

Mijn broer heeft de ZF8 in zijn BMW zitten en dit is zeker en vast een heel leuke versnellingsbak! Niets op aan te merken!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
Ik denk nu ook wel dat een BMW gewoon beter rijdt dan een Skoda maar das appelen met peren vergelijken. Eender hoe de arteon kan mij krijgen! Ik vind dat een heel mooie auto. En met toch wel ongeveer vertrouwde technologie erin dus Toppie !
 
Bovenaan Onderaan