Volkswagen Arteon 2.0 TSI 280 pk

Cordoba

Forumguru
Mooi verslag Chris. Over het uiterlijk van de Arteon kan ik het met mezelf niet eens worden: aan de ene kant heeft het wel wat, aan de andere kant vind diverse details er net iets te dik op liggen (gekunsteld).
 

Jewepe

Forumguru
@sitechris

Weer een mooi verhaal. Complimenten! Qua model vind ik de Arteon net iets te veel van het goede en over de top. Dan vind ik vooral de Audi een stuk smaakvoller (lees: veel minder ordinair). Maar smaken verschillen.
 

philippe bakker

Forumguru
@sitechris

Weer een mooi verhaal. Complimenten! Qua model vind ik de Arteon net iets te veel van het goede en over de top. Dan vind ik vooral de Audi een stuk smaakvoller (lees: veel minder ordinair). Maar smaken verschillen.
De arteon ordinair ? Hoeveel rijden er rond ? En hoeveel Audi’s ? Komaan. Tis eigenlijk een exclusieve auto gewoon al aan het aantal dat er maar van rond rijden. Vandaag de dag is Audi van premium naar lease merk gegaan. En het geen mij het allermeest stoort aan de huisstijl van Audi deze periode is die mega lelijke ‘pook’ zo’n dik ding. Kon dat nu echt niet iets gestroomlijnder of sportiever ?
 

sitechris

Donateur
Audi en VW vissen met de A5 en Arteon in dezelfde vijver. Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers. Ik zie toch al regelmatig Arteons rijden.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb de 1.5 benzinemotor gereden in de Arteon. Hij rijdt inderdaad als een Passat, niks mis mee op zich, maar met de 1.5 benzine heb je juist daar waar de auto zich het beste thuis voelt, onvoldoende vermogen: de snelweg. De Autobahn zou ik al helemaal niet op willen met deze motor. Ik vond zelf de auto zwaarder aanvoelen dan de Passat en daarmee lomper, maar dat kan persoonlijk zijn natuurlijk.
Het is (nog) wel een nekkenbreker, maar voor hoelang dus wanneer het model meer gaat voorkomen? Als het budget de 2.0 motoren niet toestaat, zou ik zelf iets anders kiezen. Zit het er wel in, dan kun je deze auto heel mooi uitrusten en rijdt hij prima zien we aan het artikel van Chris. Goed artikel ook.
 

Jewepe

Forumguru
@philippe bakker

Goed lezen. Ik schrijf "lees: veel minder ordinair". Dat wil zeggen dat ik een Audi ook nog steeds ordinair vind. Ik snap alleen niet waarom je reageert als door een slang gebeten. Heb ik je beledigd of zo? Dan op voorhand mijn excuses.
 

philippe bakker

Forumguru
@philippe bakker

Goed lezen. Ik schrijf "lees: veel minder ordinair". Dat wil zeggen dat ik een Audi ook nog steeds ordinair vind. Ik snap alleen niet waarom je reageert als door een slang gebeten. Heb ik je beledigd of zo? Dan op voorhand mijn excuses.
Neen. Ik ben juist nieuwsgierig naar je motivatie waarom je dat vindt ? Das een vraag als een ander. Vind je een superb dan nog vele ordinairder misschien ?
 

leon-cupra

Forumguru
Arteon is een knappe verschijning. Daarnet een zien passeren. Heb toch even mij gedraaid en gevolgd tot hij uit het beeld verdween.

Blijkbaar zou de facelift passat de neus van de arteon krijgen. Toch wel sneu voor de arteon eigenaars. Koop je een arteon omdat het toch wel een beetje afwijkt van het design van de passat, zorgen ze ervoor dat de passat op de arteon gaat trekken :banghead:
 

philippe bakker

Forumguru
Arteon is een knappe verschijning. Daarnet een zien passeren. Heb toch even mij gedraaid en gevolgd tot hij uit het beeld verdween.

Blijkbaar zou de facelift passat de neus van de arteon krijgen. Toch wel sneu voor de arteon eigenaars. Koop je een arteon omdat het toch wel een beetje afwijkt van het design van de passat, zorgen ze ervoor dat de passat op de arteon gaat trekken :banghead:
Ja als dat waar zou zijn is dat de doodsteek Vd arteon
 

0ri0n88

Forumguru
@B.Stuurder uiteraard is 2.0 aanbevolen, maar om te stellen dat je met de 1.5 tsi de autobahn niet op zou willen lijkt me wat ver gaan. 150 pekaatjes moet prima mee kunnen, of je mee moet willen doen met de grote jongens is wat anders. Straks durf ik met mijn 204 pk zonder turbo niet eens meer de autobahn op :nailbiting:
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
@B.Stuurder uiteraard is 2.0 aanbevolen, maar om te stellen dat je met de 1.5 tsi de autobahn niet op zou willen lijkt me wat ver gaan. 150 pekaatjes moet prima mee kunnen, of je mee moet willen doen met de grote jongens is wat anders. Straks durf ik met mijn 204 pk zonder turbo niet eens meer de autobahn op :nailbiting:
Sorry, ik merk dat je snel verpest bent door vermogen :D:pardon:
 
Bovenaan Onderaan