Voetverlichting plaatsen in een O2 FL

newwolf84

Forumguru
mja en daar zit het probleem....als die lampjes binnen zijn dan moeten ze het liefst er een uur later inzitten...
dus dat zal wel met een dikke jas aan en kouwe klauhuh prutsen worden haha
 

newwolf84

Forumguru
Ohhhhh kom er eens kijken ! wat ik in mijn schoentje vindt ! nummel 22 van de lijst is gealliveeld in Nedelland !!

2zrq92e.jpg


Flee gift fol my fliend in the Nethellands ;)

33tjshx.jpg


en jawel incl de logo's van VW en Audi, damn wat kunnen ze toch ook kopieren..

kcfolw.jpg


Nu nog een droog weekend en we zijn weer mooi een paar uur onder de pannen.
 

newwolf84

Forumguru
Ben net even bezig geweest met de voorste lampjes, althans om de gaten te snijden.
Kom er achter dat het paneeltje aan de bestuurders kant veel dikker is. Is meer stof(dempingsmateriaal) en aan de bijrijderskant een soort piepschuim, aan de bestuurderskant valt het lampje helemaal in de stof.
Dit is neem ik aan normaal ? Of zit er nog verschil in de paneeltjes ?

Edit: Heb de foto's eens goed bekeken in het pdf document en het ziet er naar uit dat het paneel van de bestuurderskant idd dikker is. Naja maakt niet uit, gat zit er in en het lampje past.

Morgen gaan we eens kijken of ik de kabels mooi kan wegwerken.
 
Laatst bewerkt:

newwolf84

Forumguru
Dat ze die lampen niet gewoon draadloos maken...die chinezen maken alles na, dan moet dit toch ook een peuleschilletje zijn...
 

newwolf84

Forumguru
Nou vanmorgen ook maar eens begonnen met de installatie van de voetverlichting..Moest nog wel even terug denken aan jouw woorden @ertromp... Wat een prut werk om de kabels mooi onder de dorpels weg te werken.
Gelukkig had ik de beschikking over een mooie, ruime overdekte schuur:

2ns8cjq.jpg


eerst begonnen om de het gedeelte bij de lichtschakelaar te verwijderen:

5aknmg.jpg


resultaat na het verwijderen van het paneel wat daar onder zit:

n2ddgx.jpg


dan het dashboardkastje, slang verwijderd voor de koeling, lampje los geklikt en ook de airbag stekker.

axfvhy.jpg


kabels wegwerken onder de bijrijder dorpel:

25z1h90.jpg



Het is al met al best een werkje waar je een paar uur mee onder de pannen bent.
Wat ik het lastigste vond zijn idd de kabels wegwerken onder de dorpels.

Wat wel erg handig is een een stuk installatiedraad van een centimeter of 40 om je kabel onder/door de bekleding te trekken. Ik heb de kabelboom van de lampjes langs de dorpel gelegd en via die installatiedraad onder de rail van de zitting doorgetrokken om via de stoel airbag ze weer naar boven te laten komen, daarna onder de stoel vast gezet met ty rips.

Wat ook lastig is, is de beruchte pin 50 in de boardcontrole module. En dan bedoel ik meer de leesbaarheid van de nummers. Maar goed afgezien van een knijpblaar en krassen/bloedingen op de handen is het al met al gelukt en ben ik tevreden met het resultaat.

Foto's volgen :)
 
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Ik heb vandaag ook een setje besteld via E-bay. Ledjes incl kabelboom.
Nu lees ik dat sommige een kabel bij de dealer hebben besteld die in pin 50 van de boordmodule wordt gestoken. Zit deze kabel niet bij het setje? Ik meen een kabel met een pin aansluiting en een massa kabel te hebben gezien op de foto's van E-bay.
Die kabel die in pin 50 wordt gestoken, kun je die er gewoon inprikken of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?

deze set heb ik:
http://www.ebay.nl/itm/4x-LED-Footw...614487?hash=item3cfe11c257:g:TckAAOSwhcJWMddl
 

Roeland80

Forumguru
Ik heb vandaag ook een setje besteld via E-bay. Ledjes incl kabelboom.
Nu lees ik dat sommige een kabel bij de dealer hebben besteld die in pin 50 van de boordmodule wordt gestoken. Zit deze kabel niet bij het setje? Ik meen een kabel met een pin aansluiting en een massa kabel te hebben gezien op de foto's van E-bay.
Die kabel die in pin 50 wordt gestoken, kun je die er gewoon inprikken of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?

deze set heb ik:
http://www.ebay.nl/itm/4x-LED-Footw...614487?hash=item3cfe11c257:g:TckAAOSwhcJWMddl

Op de foto van de advertentie zie ik een massa aansluiting en een pinstekkertje
Die je in pin 50 kan steken dus zoals ik het kan zien zit die er gewoon aan.

Ik heb ook via AliExpress een setje besteld: http://s.aliexpress.com/R3Ifeuum
 

newwolf84

Forumguru
Lijkt mij idd ook dat de pin erbij zit, zo ziet het er in elk geval wel uit.
Speciaal gereedschap niet wel goede ogen, zijn nl hele kleine cijfertjes.

Succes met inbouwen ! Als het er eenmaal inzit ziet het er wel gaaf uit hoor !
Leuk om op een vrije dag er mee te stoeien.
 

Roeland80

Forumguru
Ik ben nog in afwachting van het pakketje....

heb me al wel ingelezen hoe en wat kwa montage nu is mijn vraag is het echt nodig om het hele dashboard kastje te demonteren? Of alleen de bekleding onder het dashboardkastje?
 

ertromp

Forumguru
Om de kabels die komen van de verlichting onder de bijrijdersstoel door te voeren naar dashboard bestuurderszijde is het wel makkelijk om dat dashboardkastje er uit te halen. Meeste ruimte om "over te steken" zit nl. boven de radio
 

ertromp

Forumguru
En tip: wikkel de dunne draadjes netjes in canvastape op de diverse punten. Dus bijvb daar waar de draden de stoelverlaten of onder de zitting liggen of ergens langs lopen
 

Spinal

Forumguru
Goede tip.
Nog een vraag over pin 50 van stekker B. Kun je het kabeltje er zo inprikken of moet je eerst die stekker deels uit elkaar halen? De kabels wegwerken lukt wel, dit wil ik liever eerst precies weten voordat ik straks lang zit te klooien om die pin erin te krijgen.
 
Bovenaan Onderaan