Virtual Cockpit: soms dingen niet zichtbaar.

fanSkoda-VW

Donateur
@Chiel dank voor je bericht.
Dus komt het er op neer dat ná de software update ik het display niet meer kan instellen zoals ik het had én wil.
Lekker is dat.

grtss
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij mijn huidige Leon (geen virtual cockpit overigens) kan ik op de MFD tussen de klokken onder Rijgegevens van alles en nog wat kiezen: olietemperatuur, koelvloeistoftemperatuur, rijtijd*, afgelegde afstand*, gemiddeld verbruik*, actueel verbruik. De keuze geschiedt door draaien aan en vervolgens drukken op scrollwieltje B op het stuurwiel.

Bij de drie genoemde grootheden met een sterretje* is er de vervolgkeuze tussen 'Lange tijd', 'sinds tanken' of 'sinds start'; door datzelfde scrollwieltje kort in te drukken komen die achtereenvolgens voorbij zoals ik eerder aangaf. Resetten kan door het wieltje langer in te drukken; de gegevens 'sinds start' worden ook automatisch gereset als het contact langer dan 2 uur niet wordt ingeschakeld.
Bij mijn voorgaande Fabia werkte het op vergelijkbare wijze, reden voor mij om te vermoeden dat dit VAG-breed wel ongeveer hetzelfde zal zijn. Daarbij wordt de laatst gehanteerde stand onthouden, dus mogelijk heeft degene die de softwareupdate heeft doorgevoerd even door het menu zitten bladeren bij wijze van controle.
Je zou er het manual eens op na kunnen slaan... ;)
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Canon-Eye dank je wel, ik ga het proberen.
Maar de foto's komen uit de handleiding, daar kom ik dus niet uit.

Je mag bij de nieuwe generatie wel een opleiding van een jaar hebben.
Want er verschenen ook meldingen waarvan zelfs de garage zei dat die niet in de manual stonden, of moeilijk te vinden waren. Zoals meldingen te bekijken op de Skoda app die ook van Skoda afkomstig zijn.
Zo'n groot display en geen helderheid over wat er bedoel wordt. Verwijzingen naar een video die -je raadt het al- niets verteld.


grtsss
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
In je radio/navigatie onder “car” de instellingen van de “virtuel cockpit” oproepen en dan naar scrollen wat je links en rechts wilt zien...

via “menu” en “setup” kun je er ook komen...
 

fanSkoda-VW

Donateur
@hemi24 Klopt helemaal wat je zegt.
Maar.... sinds de software update is (lijkt) de instelling actueel verbruik vervangen te zijn door verbruik vanaf tanken.
Dat is mijn probleem(pje) :pieker:

grtss
 
Weet iemand wat het TPI nummer is van de update voor de virtual cockpit. Bij PON Naarden is volgens hun niet bekend dat er een update is.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik denk niet dat dat het een specifieke Virtual Cockpit update betrof.
IK vond uit dat er een recall was. Maar eentje met geen haast.
Omdat de auto pas over vele maanden een beurt nodig zal hebben en ik dus in principe de garage voor die tijd niet zal bezoeken, heb ik deze laten uitvoeren.

Na de update waren vele parameters anders ingesteld, o.a. kon ik niets meer veranderen.
Alles stond op puur privé. En ik wist niet waar ik dat moest aanpassen (https://www.skoda-connect.com/).

Omdat er ook een thermische storing was in de richtingaanwijzers (boven ca 28 gr van slag) alles laten uitvoeren.

Verder heb ik vanavond de instellingen allemaal (hoop ik) uitgeprobeerd van de VC.
En ik kan alleen het actueel verbruik zien in een andere scherm layout.

Maar dat wil ik niet, ik wil gewoon zoals het was. Dat vond ik prettig.
Dus ik vrees dat er iets omgeprogrammeerd moet worden middels VCDS?

grtsssssssssss
 

Tom D

Actief lid
@SuperBb

Dat hebben wel volgens mij allemaal wel eens. Soms twee dagen geen kaart zichtbaar in vc, en de dagen erna doet ie het gewoon...
 

hemi24

Forumguru
@fanSkoda : ik heb vanmiddag nog even in de instellingen van mijn VC zitten bladeren, maar volgens mij kun je het actueel verbruik enkel via de boordcomputer laten weergeven, dus het middelste deel van het Virtual cockpit...

Met andere woorden, het zal niet aan de update hebben gelegen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@hemi24 Dat klopt Hemi. Daar staat het wel
Maar hééééééééééééééél erg vreemd is het wel dat ik in de 'sport'-VC het eerst ook had staan. Dat zou dan op een foutje wijzen???
Bizar.

Grtsss
 
Bovenaan Onderaan