Virtual Cockpit: soms dingen niet zichtbaar.

DieselTDi

Forumguru
Nee tussen elke stap in de instructies staan ook elk tankstation in** Km tussen...
En bij uitgebreid staat die al uit....
 
Wow als ik dit zo lees zien jullie volgens mij meer dan ik zie op mijn Amundsen systeem.
splitscreen vind ik nergens kaart in vc vind ik ook niet.
Is er verschil in Amundsen systemen voor verschillende versies?
 

Monteurtje

Forumguru
De balk onder de kaart die zichtbaar wordt als je vinger in buurt komt. Daar zit een knop die schakelt tussen kaartweergave in scherm en vc. Ergens in het midden.
 

hemi24

Forumguru
@pirro : boekje al een keer bekeken..?

;)

Of zijn deze functionaliteiten gesneuveld bij de overgang van MIB2 naar MIB3?
 
Laatst bewerkt:

Tom D

Actief lid
@pirro. Ik heb een Columbus en daar kan ik de kaart zowel zonder als met navigatie op de vc én op het touchscreen weergeven, tegelijk. Gisteren viel op mijn vc voor de tweede keer de kaartweergave weg. Dat was net nadat ik mijn tel via usb verbonden had met de Columbus. Na loskoppelen tel en opnieuw starten was de kaart er weer gewoon. Wellicht toeval. ...

Nog iets anders geks: vorig weekend reed ik met mijn dochter en schoonzoon en opeens leek het alsof ik in een kerk was beland: echt een galm in de Sup tijdens de gesprekken. Rolgordijn panodak is standaard dicht in deze dagen, maar het was wel vreemd. Na een tijdje verdween het weer maar even later was de galm er weer. Nou is een SUP een serieus flinke wagen, maar galm? Herkent iemand dit? begrijp er helemaal niks van.
 

Tom D

Actief lid
@hemi24
Nooit geweten dat de spraakversterking voor de passagiers was. Ik dacht dat dit spraak op de radio bijvoorbeeld ten goede kwam. Dank! Probleem opgelost, en meteen uitgezet. Zal binnenkort de handleiding van de auto eens opzoeken in pdf, want de bijgeleverde handleiding is wel erg klein qua lettertype:D.
 

Tom D

Actief lid
Techniek blijft me verbazen: vandaag tijdens het rijden op de snelweg ineens een piep met een rode tekst: Remmen!"
Mijn voorganger reed plm. 200 meter voor mij:jaja: Daarna een grote rode melding in VC met weer een luide piep, ik vermoed dat het de voetgangersbescherming front assist was ofzo. Ik kon er niet op tijd een foto van maken, maar wel erg vreemd aangezien er doorgaans weinig voetgangers oversteken op de snelweg. De handleiding erop nageplozen, maar ik kom er niet echt uit. Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad? Ondanks dat het veilig was op de weg ben ik toch wel verschrokken.
Ik heb geprobeerd de wagenstatus uit te lezen, maar daar geen meldingen dat er iets mis is.
 

fanSkoda-VW

Donateur
In de Scala business met virtual cockpit had ik links in het scherm altijd het actuele verbruik staan.
Na updates staat er: Verbruik sinds Tanken.
Als ik naar de instellingen van het scherm ga zie ik nergens meer dat ik het plaatje van het actueel verbruik tijdens het rijden kan instellen?

Wat doe ik fout? Want het zal vast wel aan mijn klunzigheid liggen... :lezen: In de manual kan ik het niet vinden :banghead:.
Jawel, ik (probeer) de handleiding te lezen én te doorgronden (soms), op een 27" scherm, want de symbolen in het boekje zijn niet te ontcijferen.

grtss
 

Canon-Eye

Forumguru
Je doet niks fout - je maakt alleen maar geen gebruik van alle mogelijkheden.
Meestal kun je kiezen uit Sinds tanken, Sinds start of Lange tijd door hert menu-scrollwieltje telkens kortdurend in te drukken. Door het langer in te drukken wordt dan de waarde gereset.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Canon-Eye dank, maar eh...
Ik stel in het menu op het grote scherm de beeldinstellingen in zoals ik virtual cockpit wil zien, de "sportieve Weergave".
In linkerdeel Verbruik (foto uit handleiding). Dat zie ik graag als actueel verbruik, niet sinds tanken.
Ik voeg 2 plaatjes ter verduidelijking bij, dus hoe kan ik instellen hoe ik het actueel verbruik in het scherm krijg. Ik had dat wél, maar sinds software update in de garage is dat veranderd.

Dank je wel.

Grtssss

VC1.jpg VC2.jpg


Dank je wel, grtsss
 

Chiel

Actief lid
@fanSkoda In een andere weergave kun je wel wisselen tussen verbruikscijfers start, sinds tanken en lange tijd. Hier de juiste keuze maken en dan weer overschakelen naar de sportieve weergave.

Groeten, Chiel
 
Bovenaan Onderaan