Virtual Cockpit: soms dingen niet zichtbaar.

Ik heb toch enkele 'euvels' met de software van mijn wagen.. Soms wordt mijn kaart niet getoond op het Virtual cockpit scherm.. Ik kan zoomen, en zie de schaal veranderen.. Maar de kaart blijft weg... Dit gebeurt sporadisch, maar toch te vaak naar mijn zin. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Ook start de voice assistant uit het niets.. Vraagt ze wat ik wil doen, terwijl ik niet op de knop stemassistent heb gedrukt.. Dit in samen met het laadprobleem die ik heb, toch wat een domper op de feestvreugde.

Nu, ik ben er van overtuigd dat dit uiteindelijk wel goed zal komen.

Nog mensen met deze problemen? Ik heb het columbus navigatiesysteem.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mij is eigenlijk volkomen onduidelijk waarom je de kaart daar zou willen hebben. Omdat het kan, duh. Ik kan prima uit de voeten met de vereenvoudigde weergave in de maxidot, met het geluid uit zelfs. Vind het ideaal, het wijst zich helemaal vanzelf
 

Rallye

Forumguru
Heeft het digitale dashboard een maxidot-achtige omgeving? Of is de kaartweergave daar de vervanging van? Overigens moet hij het natuurlijk wel gewoon doen......
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij is het zo dat je de kaart ofwel op je scherm hebt ofwel op je virtual cockpit. Allebei gaat niet, maar zoals gezegd, I could'nt care less. Als de kaart op je scherm is gekozen, krijg je in je virtual cockpit de noodzakelijke info op je maxidot. Daar kun je prima mee uit de voeten.
 

Michelv.

Forumguru
Heeft het digitale dashboard een maxidot-achtige omgeving? Of is de kaartweergave daar de vervanging van?

360.jpg
 

Rainesh

Forumguru
Ik weet niet of dit opgelost is maar er moeten 2 dingen gedaan worden om dit bekend probleem te verhelpen.

1) je virtual cockpit laten updaten. Dat moet bij de dealer want het updaten duurt best lang, het is namelijk een bug bij meerdere modellen (vag breed).
2) je columbus updaten
 

dbroekman07

Nieuw lid
Dank voor je tip. Heb nu meerdere malen met mijn Karoq gehad dat mijn vc geen kaart toont en vandaag zelfs de hele dag. Ik gebruik geen Apple Carplay of Android Auto. Zelfde probleem had ik overigens ook in mijn vorige VW Tiguan 2017. Is toen nooit opgelost.
 

Rainesh

Forumguru
Gewoon naar de dealer toe gaan en vragen voor de software update van de Virtual Cockpit. Die is er 100%.....Ik heb de firmware update namelijk:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tom D

Actief lid
Dan denk ik dat ik binnen een week ook naar de dealert moet voor een fw update:thinking: Vandaag naar 040 gereden voor een meeting met kaartweergave aan tussen de beide digitale tellers en bij de terugrit de navigatie gebruikt om de stad uit te komen, en op het display verschenen de rijstrook aanwijzingen zonder kaart, maar bij stoppen navigatie bleef de vc leeg en was de kaart verschwunden.
 

Monteurtje

Forumguru
Gewoon naar de dealer toe gaan en vragen voor de software update van de Virtual Cockpit. Die is er 100%.....Ik heb de firmware update namelijk:)

De klacht is mij ook bekend. Er is mij verteld dat er idd een update aankomt. Maar vorige week waren er nog geen nieuwe TPI's waar deze klacht werd omschreven en dus ook nog geen update.
Misschien dat VW de update al wel heeft
 

DaveW

Forumguru
Dat van de kaart heb ik nog niet ervaren (hout vasthouden).
Maar dat van de Voice Madam die plots vraagt, waarmee kan ik je helpen, heb ik om de paar dagen. Nog niet ontdekt waar het aan ligt...
 
Ik krijg gewoon nooit de kaart te zien in mijn vc.
Heb alles al nagekeken vind de optie nergens om de kaart te laten zien.
En de dealer kan me enkel vertellen dat er binnenkort een update beschikbaar is.
 

hemi24

Forumguru
@pirro : misschien gebruik jij een weergave waarbij de kaart niet kan worden weergegeven? Dit is of de weergave met de centrale toerenteller, of de minimaliseerde weergave.

Bij het Amundsen systeem zit er naast het view knopje een knop om te wisselen van kaart tussen head-unit en virtual cockpit.
Andere manier is om bij actieve routegeleiding met pijlweergave op het VC te scrollen met het rechter wieltje op het stuur. Dit gaat echter maar bij 3 van de 5 weergave mogelijkheden op het virtual cockpit, zoals hierboven omschreven.
 
Laatst bewerkt:

DieselTDi

Forumguru
Ik heb juist dat spontaan mn kaartweergave naar mn VC gaat ipv mn Admun.
Moet ik elke keer weer terug zetten naar mn middenconsole. Irri
 

DieselTDi

Forumguru
In de admun kan je snel met een knop wisselen op je middenconsole tussen VC of "Navi".
Als ik Navi midden in VC heb. En kaart weergave "normaal" in mn radio dan is VC voorzien van Pijlweergave.
Daar rij ik op,.. Niet op de kaart
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is het al sinds jaar en dag zo dat zodra je een route start op de navi, de pijlweergave in het display tussen je klokken wordt weergegeven.

Daarom mijn advies, zet dit middendeel standaard op iets anders dan “navigatie”. Bij opstarten van een route komt deze toch wel...

Ik rijd ook meestal met pijlweergave in het VC, met overzicht van de hele route in de Amundsen, met de aanwijzingen als splitscreen.

Niet te vergeten met de smartphone als hotspot voor de realtime verkeersinfo...
 

DieselTDi

Forumguru
Beetje offtopic.. Die splitscreen aanwijzingen.. Hoe zet je die IRRITANTE tankstations uit....
En ja ik snap dat iets anders in t midden overruled wordt door navi zodra die geactiveerd is.. Echter vindt t compass ook wel wat hebben..... Vandaar.
 
Bovenaan Onderaan