Verschil tussen een DSG6 en een DSG7?

cDree

Lid
@VEEJAY denk dat het ook voor een groot deel te maken heeft hoe er mee omgegaan word, er zijn genoeg personen die eerder een handbak naar de knoppen weet te krijgen door verkeerd gebruik, het zelfde geld voor een DSG, we hebben hier op kantoor een aantal Audi's rijden met DSG waarvan er 2 boven de 3 ton zitten momenteel waarbij er nog geen problemen zijn geweest met deze bak, dan weet ik dat de DSG van audi anders is, maar ik bedoel te zeggen dat de kilometerstand niet per definitie iets zegt over de kwaliteit van de bak(auto)
 

cDree

Lid
Niet zeker, maar omdat een 3.0 TDI is, met een hoger koppel, en ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze een DSG 8 heeft, maar kan me vergissen natuurlijk :jaja:
 

CDK

Forumguru
bij Audi werd mij verteld toen ik ging proefrijden in de A6 dat de versnellingsbak identiek was aan mijn DSG 6...... dan mag ik er toch vanuit gaan dat die info klopt lijkt mij??

Edit: de demo was een 2.0 TDI, identiek aan mijn vorige S2 2.0 TDI
 

Joske

Forumguru
Niet zeker, maar omdat een 3.0 TDI is, met een hoger koppel, en ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze een DSG 8 heeft, maar kan me vergissen natuurlijk :jaja:
ik ging er (gemakkelijkheidshalve) van uit dat het over vergelijkbare (of zelfde) motoren ging..
en volgens mij (durf er wel mijn hand niet voor in het vuur te steken) kon/kan je de 3.0TDI met 7 trapsautomaat met dubbele koppeling krijgen.
 

cDree

Lid
Het gaat om de 7-traps S tronic (DL501) word deze ook al andere VAG auto's geleverd dan?

PS: Had het inderdaad wel iets duidelijker kunnen brengen :jaja:
 

Joske

Forumguru
Het gaat om de 7-traps S tronic (DL501) word deze ook al andere VAG auto's geleverd dan?
van de nummering van Audi-onderdelen ben ik niet genoeg op de hoogte, ik zie alleszins een hele boel versnellingsbakken staan gecombineerd met verschillende motoren in ETKA. Dus bij deze: geen idee :)
 

hemi24

Forumguru
DSG van Audi is per definitie anders, (m.u.v. de A1, A3 en Q3) De reden is simpel: Alle grotere Audi's hebben de motoren in de lengterichting vooronder liggen...
Principe is verder gelijk. De "Q" staat in de platform- en versnellingbakaanduidingen altijd voor "quer" (dwars) en de "L" voor "längs"
 
Bovenaan Onderaan