Verschil Combi 55KW/74KW

ik rij zo'n 60 km per dag met de 2.0 naar mijn werk en trug tegen de tijd dat ik op mijn werk ben staat mijn verbruiks meter tussen de 6.1 en 5.8 per 100km, er zijn een paar dingen die ik wel veranderd heb.
alle lampen vervangen door led's en xenon, kn inlegfilter, chip en de kat vervangen in een racekat die ik nog had van me golf 4 2.0 limo en de uitlaat leeg gehaald
 

Skoody Boo

Actief lid
@murdock: wat voor km's zijn dat, snelweg, buitenweg, stadskm's, welke snelheid, veel constante snelheid of ook wel eens file?
 
Voornamelijk buitenweg, klein stukje stadskm (3 km ongeveer) snelheid tussen de 75 en 85 km/h op gps en rij veel op cc, hoef dus niet veel te schakelen onder weg. zoals ik een paar posten trug al schreef rij 50 in de 5 en als ik de cc aanraak trek die gewoon door naar de laast ingestelde cc stand.
 
Van morgen met de 2.0 naar de voetbalwedsrijd van mijn zoon geweest zo'n 30 km van waar wij wonen en de volgende foto's gemaakt.


Foto-CLLXN78M-D.jpg Foto-MNNP3S6P-D.jpg Foto-ABCIPPFE-D.jpg Foto-SQLQI67A-D.jpg

Ja ik weet het, mijn tank is bijna leeg, maar ik kon nog 50km rijden
 

turboturbo

Forumguru
Ø 2

Nog een kleine aanvulling @murdock; er is ook nog een lang-gemiddelde verbruik over de laatste 1500 (?) willekeurige (?) km's op je boordcomputer, te bereiken via de reset knop kort in te drukken op de positie waar je nu zit. Je krijgt dan Ø '2' te zien ipv '1'

Waarschijnlijk zal die ook rond de 5,9 ~6,1 L/100km zitten bij jou...?
 

turboturbo

Forumguru
@Drooler, je weet nu iig dat het 'kan', dat is mooi toch? En dat het verbruik grotendeels van je rechtervoet (oftewel van jezelf) af hangt. Op spritmonitor kun je meerdere gemiddelden bekijken / in hoeverre @murdock afwijkt van het grote gemiddelde.

Ik hoef bijv. voor die cijfers zeker niet truttig te rijden (hypermilen is dus niet nodig), maar vrienden / anderen rijden meestal een hoger verbruik in mijn auto. Eea ligt toch aan het nieuwe rijden etc. en of je je een beetje optimaal door het verkeer kunt bewegen.
 

Drooler

Nieuw lid
Dat is helemaal waar. Ik ben zelf niet echt van het scheuren en volgens mij rijd ik best wel zuinig. Ik merkte wel dat ik, toen ik de 2.0 testreed, echt enorm moest opletten niet te gaan racen... ;) Ik ben met 39pk echt niks gewend, merk ik alweer.
 

Skoody Boo

Actief lid
Maar wat meer vermogen is natuurlijk wel erg leuk :)

Ik heb zo'n voorgevoel dat het een 2.0 gaat worden, Drooler. Maar we horen het t.z.t. wel.
 

Drooler

Nieuw lid
Dat voorgevoel kan nog wel eens kloppen. Ik weet alleen nog niet of het die ene gaat worden die ik heb testgereden, ivm die steenslagdingetjes enzo.
 

darkprojectx

Forumguru
vandaag met de 2.0 even rustig achter een vrachtwagen aan gekacheld vanwege de drukte.

Levert ook nog wat op als je hem lekker in zn 5 laat staan

 
Bovenaan Onderaan