Verlichting werkt niet goed

avpy

Senior Member
vandaag de bumper en wielkastbekleding gedemonteerd.
Daarna koplamp aan bestuurderskant vervangen door een nieuwe.
Tevens ook alle xenon lampen van beide kanten vernieuwd.
Ook alle halogeenlampen van grootlicht en mistlampen vernieuwd door wittere lampen van philips.
Dit is handig nu alles toch gedemonteerd was.
daarna werkte alle lichtfunctie zoals het hoort.
dus stadslichten en richtingaanwijzer aan bestuurderskant werken weer.
Tevens daglicht werkt ook goed en dimt ook tijdens richting aangeven.
maandag nog even de lichthoogte exact laten afstellen. Heb het nu gedaan door op de muur af te stellen.
 

CDK

Forumguru
Top dat alles naar behoren werkt en de problemen opgelost zijn. Het echte genieten kan nu beginnen :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

Eltjo

Forumguru
Heel fijn! Was het allemaal een beetje te doen en hoe lang ben je er mee zoet geweest?
Nog verdere tips of speciale gereedschappen nodig? Moet je bodemplaat er ook af en is het e.a. op de oprit te doen?
 

avpy

Senior Member
uitbouwen wielkastbekleding en bumper was ongeveer 1,5 uur.
Inbouwen ook ongeveer.
Je hebt geen speciaal gereedschap nodig.
Ik heb bodemplaat ook verwijderd omdat het handiger is.
op de oprit is het niet zo makkelijk of je moet je auto op blokken zetten vooraan.
Je moet ook de wielen verwijderen om de wielkastbekleding te verwijderen. Die van mij heeft niet veel ruimte tussen banden en spatbord.
ik heb een smeerput en dat is heel handig om ook onder de auto te kunnen staan ipv liggen.
 

Eltjo

Forumguru
Zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/koplamp-links-verwijderen.33339/page-2
Wiel naar rechts gedraaid om erbij te kunnen en met de krik een deze kant een beetje omhoog gezet.
@avpy O.a. dankzij jouw pdf hoe de bumper te verwijderen prima gelukt. Alleen nog geen werkend resultaat dus.

Aanvulling: alleen de 2 of 3 schroeven aan de voorkant van de wielkuip en schroeven van motorplaat en spreidpluggen van de bumper aan de onderkant zijn losgemaakt (standaard 17" wielen en vering).
 
Laatst bewerkt:

avpy

Senior Member
Het is misschien mogelijk om het wiel te draaien en er dan bij te kunnen. Maar bij mij lukte dat niet ivm de breedte van de banden. Ik had te weinig ruimte in de wielkasten.
Jammer dat het nog niet is opgelost.
 
Bovenaan Onderaan