Verlichting werkt niet goed

Highway

Forumguru
Lijken idd op LED achterlampen. Van de LED achterlampen is het stukje heldere lens (voor achteruit rijden) helemaal helder, bij de niet LED lampen is dit geen heldere lens.

Achterklep is ook van facelift.

Ik dacht dat de achter lampen, bij LED niet goed branden indien je de codering niet aangepast hebt. Zouden ze bij jou auto de achterlampen vervangen hebben met LED, zou je bij het stadslicht aan (gaan de achterlampen ook aan) een stuk van je verlichting missen. Je zou voor de test even niet LED lampen kunnen aansluiten en kijken of de melding dan weg gaat. Zou je in de buurt van Eindhoven komen - ik heb nog de originele niet LED achterlichten liggen om te kunnen testen.

Verder zijn niet alle lampjes in de LED achterlampen ook LED. Volgens mij de achteruit rijd en richting lampjes zijn normale gloeilampen. Mogelijk dat hier een van stuk is.

Het is natuurlijk mogelijk dat dit een facelift model is, maar dat er ergens in de papieren een fout is gemaakt. Staat er toevallig niets in het onderhoudsboekje van eerste beurt /aflevering? Check ook even of het boekje bij de auto hoort.
Als dit wel een pre-facelift is dan hebben ze wel zeer hun best gedaan om alles na een facelift om te bouwen.
 

avpy

Senior Member
Ik wil de pret niet bederven, maar ik ben bang dat deze wagen binnenkort voor de 3e keer binnen 2 jaar van eigenaar gaat wisselen...

Uit nieuwsgierigheid, wat is het 10e cijfer/letter van je VIN/chassisnummer?

10e letter is B van chassisnummer
Kun je hier iets aan afleiden ??
 

avpy

Senior Member
De codering van een FL is ook anders dan die van een PFL. Misschien dat daarin iets niet klopt?
Weet de vorige eigenaar wanneer die ombouw gedaan is?

De vorige eigenaar weet niks van deze auto zegt hij. Bij hem heeft alles gewerkt tot net voor de verkoop de richtingaanwijzer het niet meer deed zegt hij.
 

avpy

Senior Member
Ik hoop na dit allemaal gelezen te hebben dat alles weer goed werkend gekregen word.
Ik heb voorlopig even een afspraak staan op 4 december bij een dealer hier 15 km vandaan in belgie.
Als het hier niet goed komt zal ik zeker een afspraak maken bij @Antera
Banden worden deze week vervangen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

avpy

Senior Member
nee geen onderhoudsboekje bij de auto. Dat was bij vorige eigenaar er al niet bij zei hij.
had wel een rekening van laatste onderhoud
 

Cordoba

Forumguru
Je kan proberen of de dealer via het VAG-systeem de onderhoudshistorie (deels) kan achterhalen: sinds een aantal jaren wordt iedere Vag-auto die bij de dealer voor onderhoud komt geregistreerd in een Europees-Vag-computersysteem.
 

Arjann

Forumguru
Ik zou in dit specifieke geval liever willen weten of de auto niet plat is geweest eigenlijk :pieker:.Met andere woorden, ik zou op zn minst de lakdikte laten meten
 

avpy

Senior Member
De verzekeringsmaatschappij kan dit ook blikkbaar uitzoeken. Daar zal ik komende week ook eens informeren of ze dat willen bekijken of hij een ongeluk heeft gehad.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zou in dit specifieke geval liever willen weten of de auto niet plat is geweest eigenlijk :pieker:.Met andere woorden, ik zou op zn minst de lakdikte laten meten

Lakdiktemeters hebben veel detailers die wat langer bezig zijn, en ook veel garages hebben ze. Overigens hoeft een afwijkende lakdikte niets voor te stellen (kan bijv. een overgespoten motorkap zijn vanwege steenslag, of een auto die bekrast is), maar omgekeerd kun je ook een standaard lakdikte hebben terwijl er wel schade is (plaatwerkdeel vervangen door nieuw exemplaar dat volgens de regels der kunst is gespoten). Aan de andere kant is er vaak wel wat te vinden in de lakdikte als je goed zoekt.
 

Spinal

Forumguru
Als hij echt flink in elkaar heeft gezeten dan kun je dat ook wel zien aan de las- en kitnaden onder de kap en in de achterbak onder de bekleding. En evt de naden tussen de verschillende plaat delen (naad tussen motorkap en spatborden bv)
Tijdens de verkoop is gemeld dat alleen de richting aanwijzer lamp kapot is. Had je tijdens de proefrit dan niet de meldingen van het AFS en alle andere defecte lampjes via het maxidot scherm? Want dan zou ik op dat moment toch even vragen aan de verkoper hoe dat precies zit.
Want als die ineens de dag erna tevoorschijn komen dan zou dat wel heel vreemd zijn. Ook als je een AFS storing zou resetten met vagcom dan komt hij gegarandeerd de volgende keer als je hem start terug (hij doet altijd een zelftestje, dat kun je ook zien, de lampen gaan even kort omhoog en omlaag en van binnen naar buiten)

Ik hoop voor je dat het met wat programmeer werk op te lossen is want verder is het een erg mooie auto!
 

Arjann

Forumguru
Lakdiktemeters hebben veel detailers die wat langer bezig zijn, en ook veel garages hebben ze. Overigens hoeft een afwijkende lakdikte niets voor te stellen (kan bijv. een overgespoten motorkap zijn vanwege steenslag, of een auto die bekrast is), maar omgekeerd kun je ook een standaard lakdikte hebben terwijl er wel schade is (plaatwerkdeel vervangen door nieuw exemplaar dat volgens de regels der kunst is gespoten). Aan de andere kant is er vaak wel wat te vinden in de lakdikte als je goed zoekt.

Nee dat weet ik, maar als ik een auto zie met zulke vage problemen, én waar een andere neus, achterklep én plofzak in zitten krijg ik m'n bedenkingen. Ik wil alleen maar een tip aan de ts geven. Dat lakdikte niet perse iets over een fikse schade hoeft te zeggen dat weet ik.

Dat Europees-Vag computersysteem waar je het over had heet Elsa trouwens
 

avpy

Senior Member
Als hij echt flink in elkaar heeft gezeten dan kun je dat ook wel zien aan de las- en kitnaden onder de kap en in de achterbak onder de bekleding. En evt de naden tussen de verschillende plaat delen (naad tussen motorkap en spatborden bv)
Tijdens de verkoop is gemeld dat alleen de richting aanwijzer lamp kapot is. Had je tijdens de proefrit dan niet de meldingen van het AFS en alle andere defecte lampjes via het maxidot scherm? Want dan zou ik op dat moment toch even vragen aan de verkoper hoe dat precies zit.
Want als die ineens de dag erna tevoorschijn komen dan zou dat wel heel vreemd zijn. Ook als je een AFS storing zou resetten met vagcom dan komt hij gegarandeerd de volgende keer als je hem start terug (hij doet altijd een zelftestje, dat kun je ook zien, de lampen gaan even kort omhoog en omlaag en van binnen naar buiten)

Ik hoop voor je dat het met wat programmeer werk op te lossen is want verder is het een erg mooie auto!

lasnaden en alles is allemaal normaal en ziet er allemaal origineel uit.
Als het zo zou zijn dat hij goed in elkaar heeft gezeten is het heel vakkundig gebeurd.
Bij de proefrit kwam inderdaad enkel de melding richtingaanwijzer naar voor. Dus dat is het rare.
Ik heb hem de volgende dag opgehaald en dan kwam die melding ook niet.
Pas de dag erna toen ik thuis vertrok kwam de melding.
Ik wacht even de reactie van de dealer af. En anders maak ik een afspraak met @Antera of hij het kan oplossen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Nee dat weet ik, maar als ik een auto zie met zulke vage problemen, én waar een andere neus, achterklep én plofzak in zitten krijg ik m'n bedenkingen. Ik wil alleen maar een tip aan de ts geven. Dat lakdikte niet perse iets over een fikse schade hoeft te zeggen dat weet ik.

Dat Europees-Vag computersysteem waar je het over had heet Elsa trouwens

Elsa is toch het systeem dat garages gebruiken om werkzaamheden te verrichten aan Vagauto's (zeg maar elektronisch garage handboek voor garages)? Het registratiesysteem van beurten en onderhoud is toch weer een ander systeem?

Overigens als een melding pas een dag later verschijnt, lijkt het erop dat de melding kort tevoren (bewust) is gewist.
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

CDK

Forumguru
Ik ben zeer benieuwd waar dit alles gaat eindigen :jaja: Ik hoop oprecht in “en de dikke 6 pitter leefde nog lang en gelukkig” Als het alleen bij andere bandjes, een paar lampjes of desnoods een nieuwe module met wat inleerwerk en foutenwiswerk is dan zou dat super zijn. Als alles functioneert is het gewoon een FEEST op wielen :jaja:
 

avpy

Senior Member
Ik zou in dit specifieke geval liever willen weten of de auto niet plat is geweest eigenlijk :pieker:.Met andere woorden, ik zou op zn minst de lakdikte laten meten

Heb net via een site en chassisnummer gekeken en daar staat dat er in buitenland geen schade aan auto is geweest.
Heb ook via verzekeringsmaatschappij nagevraagd en auto is nooit aangemeld geweest in schadesystemen binnen- en buitenland.
Heb foto's gevonden van toen der tijd bij aflevering op chassisnummer informatie en inderdaad dan zaten er andere koplampen en stuur in. dus misschien is de fout van verlichting hier naar af te lijden. Ik zal die informatie ook aan dealer mededelen als ik volgende week ga.
 
Bovenaan Onderaan