Verlichting werkt niet goed

Bakkertje

Forumguru
Ik weet nog van mijn S2 uit 2011 dat je na het coderen van de verlichting, deze even vanuit het maxi-dot menu naar fabrieksinstellingen terug moest zetten om dingen te laten werken.
Wellicht even te proberen?
 

CDK

Forumguru
dat is al positief om te weten dat er geen schade geregistreerd heeft gestaan in binnen en buitenland, dat geeft de burger weer moed! ik blijf nog ff voor je duimen @avpy ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

avpy

Senior Member
Ik weet nog van mijn S2 uit 2011 dat je na het coderen van de verlichting, deze even vanuit het maxi-dot menu naar fabrieksinstellingen terug moest zetten om dingen te laten werken.
Wellicht even te proberen?

Bedankt voor de tip. Dat zal ik morgen eens uitproberen.
 

avpy

Senior Member
Herstelde 'schades' zonder tussenkomst van verzekeraar worden niet geregistreerd...

Is misschien wel raar dat ze zo'n redelijk jonge auto met eventueel zoveel schade repareren zonder tussenkomst van verzekeraar. Misschien wel mogelijk, maar ik zou het niet doen.
 

hemi24

Forumguru
Is misschien wel raar dat ze zo'n redelijk jonge auto met eventueel zoveel schade repareren zonder tussenkomst van verzekeraar. Misschien wel mogelijk, maar ik zou het niet doen.

Net zo raar als een relatief jonge auto te voorzien van een facelift-neus en kofferklep + stuurwiel?

Mijn huidige Megane heeft ook geen schadeverleden, maar is wel een keer rondom gespoten, getuige de 'plakranden' bij elke deur/klep...
Hij rijdt er in elk geval niks slechter door
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

avpy

Senior Member
Vandaag bij skoda dealer in belgie geweest.
de koplampen zijn nooit bij belgische skoda's geleverd.
Zodoende konden ze niet uitlezen met hun computersysteem.
Deze herkende ze gewoon niet.
Ik heb een mail naar @Antera gestuurd of hij eventueel iets voor me kan betekenen.
 

Antera

Donateur
De vorige eigenaar weet niks van deze auto zegt hij. Bij hem heeft alles gewerkt tot net voor de verkoop de richtingaanwijzer het niet meer deed zegt hij.

Ik kan hier weinig van geloven als ik eerlijk mag zijn. En als dat al zo was is nu de vraag of de BCm niet overleden is of anders. Ik heb al gezegd dat ik er eens naar kan kijken maar een ombouw hiervan heb ik tot op heden niet gezien en is vrees ik zeker geen plug and play. Misschien andere High end BCM en een juiste kabelset als die er al is. Ook zal de AFS niet werken vrees ik vanwege ontbrekende functie in deze koplampen.

maar kan altijd kijken
 

avpy

Senior Member
Is goed. We zullen een afspraak per email maken om alles eens goed te bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Bedankt alvast.
 

avpy

Senior Member
Nee alles is nog lopende. Ik heb een nieuwe BCM-module liggen, maar die moet nog geplaatst worden om te testen. Zodra er meer bekend is laat ik het weten.
Bedankt voor de interesse.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

avpy

Senior Member
Gisteren naar @Antera geweest voor de verlichting.
Hij heeft alles netjes in orde gekregen.
Het was redelijk puzzelen.
De bcm was compleet anders geprogrammeerd.
De stadlichten (led's) werken nu perfect.
overdag werken ze als daglicht en bij richting aangeven dimmen ze netjes.
in het donker dimmen ze ook.
Mistachterlicht brandde ook heel flauw als deze uit stond samen met achterlicht.
Deze werkt nu ook perfect.
Alleen de richtingaanwijzer en stadlichten aan bestuurderskant doen het nog niet, maar dat komt omdat koplamp vervangen dient te worden. Bumper ga ik er eerst afhalen en dan koplampen eens omwisselen om er zeker van te zijn dat hij defect is. Als dat zo is dan een nieuwe bestellen en is alles weer in orde.
Wat het uiterlijk van de auto betrefd, zoals eerder opgemerkt.
Hij is van 2011 en heeft uiterlijk van 2013.
Ik ben via het LIV wat wijzer geworden.
Hij komt oorspronkelijk uit Luxemburg en is in 2016 in nederland ingevoerd.
Hij heeft geen schade gehad in luxemburg en was op het moment van invoeren al omgebouwd naar 2013
In nederland heeft hij ook geen schade gehad tot nu toe.
Heb er nu al zo'n 7500 km mee gereden en auto bevalt heel goed.
 

Nick2203

Forumguru
Wat een ontzettend goed nieuws, en weer complimenten aan @Antera voor het oplossen van deze puzzel!

Mooi om elke keer weer te lezen hoe veel kennis hier aanwezig is en mensen meedenken om problemen op te lossen :thumbsup:
 

avpy

Senior Member
@Nick2203 inderdaad is er veel kennis hier aanwezig. Ben iedere keer al goed geholpen.
En zeker voor softwarematige problemen kun je het beste naar @Antera gaan.
Die kan er veel mee, zelfs een module opnieuw flashen enzovoort
 

avpy

Senior Member
@eltjo2 koplamp ga ik 8 april vervangen. Eerder heb en had ik geen tijd. Ik heb hem net zaterdag binnengekregen. Duurde even voor hij geleverd werd.
Heb ondertussen wel even de led-stuurmodules omgewisseld. Die bij de defecte koplamp bleek ook defect te zijn, doordat er vocht in heeft gezeten. Hierdoor zijn vermoedelijk de led's in de koplamp door defect gegaan.
Heb ook al een nieuwe led-module binnengekregen. Dus die kan ik al op koplamp bouwen.
Koplamp dien je te demonteren door eerst de bumper te verwijderen. Een aantal berichten hierboven staat een beschrijving van hoe dit dient gedaan te worden van @Antera
Ga je ook een koplamp uitbouwen ??
 
Bovenaan Onderaan