Verlichting voorkant vervangen, Xenon en Led

Spinal

Forumguru
Welke fitting heeft een O2 FL voor de DRL? Bij xenonlamp heb je keus uit 2 types: BA15s/P21w en BAY15D/P21-5w
 

ertromp

Forumguru
Met een weerstand krijg je zeker geen foutmeldingen. Die aansluitingen op die Ali weerstands handel passen niet op VAG stekkers en fittingen zoals in je Skoda aanwezig
 

Spinal

Forumguru
@ertromp is dit (op de foto links) de manier om een weerstand te plaatsen bij de DRL? Zo ja welke waarde moet de weerstand hebben? Dit kan ik zelf wel maken.





2PCS-Universal-Add-on-50W-LED-Load-Resistor-for-Error-Free-Canbus-Cancel.jpg
 

ertromp

Forumguru
Die weerstand is betreffende grootte afhankelijk van het aantal watts van de lamp
Schema is oké
 

Spinal

Forumguru
Vandaag zijn mijn DRL ledjes binnen gekomen vanuit China voor €8 in totaal.
Helaas een storings lampje op het dashboard voor rechts voor. Links voor geeft geen melding.
Lampjes omgewisseld en nog steeds dezelfde melding helaas. Het ligt dus niet aan het lampje. Toch vreemd dat links voor geen melding geeft.
Toch maar weerstandjes plaatsen (helaas)
De stadslichten en mislichten moeten nog binnenkomen.
 

Roeland80

Forumguru
Ik heb ook heel soms melding dat rechter DRL LED defect is.... even van contact en de storing is weg.... vaak met extreem warm weer.... misschien dat rechter DRL verder van de spanning afzit waardoor niet altijd goeie terugkoppeling is naar BC. Ik zie wel altijd als ik de autp in het donker op contact zet dat de DRL eerst links en dan recht 5x flikkert dat is de CAN BUS check....
 

Spinal

Forumguru
Dat flikkeren is me nog niet opgevallen.
Misschien een domme vraag maar als ik er weerstandjes tussen zet, gaan de ledjes dan ook minder fel branden?
 

Spinal

Forumguru
Ok bedankt.

Kan iemand mij helpen welke weerstand ik nodig heb? Van die formules een aantal pagina's terug krijg ik spontaan paniek.
De originele gloeilamp is 21W de LED lamp is 30W.
 

TinusPlotseling

Senior Member
Ik heb trouwens in de drl en mist lampen gelijk canbus proof ledlampen erin gezet,niks geen geklooi met weerstandjes.,
hebben gelukkig nog nooit foutmeldingen gegeven.Zijn wel 50 watt :D. Ze zijn zeker duurder dan bij Ali maar dat heb ik er wel voor over.
 

Spinal

Forumguru
ook de duurdere LED lampen die canbus proof zijn bieden geen garantie. Vandaar dat ik ze via ali heb besteld en voor een paar centen een weerstand tussen ga zetten.
Als ik weet welke weerstanden ik moet hebben :sterretjes:
 
Laatst bewerkt:

TinusPlotseling

Senior Member
ah vandaar ik heb ze bij xenonlamp weg (€47.50) per set en ondervind er geen problemen mee. met weerstanden werken heb ik helaas geen verstand van sorry. succes @Spinal !!
 

PieterLwf

Nieuw lid
Blijft echt miserie inderdaad. Die jongens(xenonlamp) hadden mij ook gegarandeerd dat die zogenaamde can bus led geen foutmeldingen zouden geven. Tot ze er een paar dagen in zaten. Dus morgen die weerstanden maar eens proberen deftig te monteren en kijken wat dat oplevert.

@dre heb je al tijd gevonden om de weerstanden te installeren? Ik heb namelijk hetzelfde probleem (heb dezelfde lampen gekocht bij xenonlamp.nl) en zit te twijfelen of ik alles terug stuur of dat ik de kabels met weerstanden bestel.
 

Kempes

Forumguru
ook de duurdere LED lampen die canbus proof zijn bieden geen garantie. Vandaar dat ik ze via ali heb besteld en voor een paar centen een weerstand tussen ga zetten.
Als ik weet welke weerstanden ik moet hebben :sterretjes:

Jawel.. op die duurder LED's krijg je wel garantie...(ook al bedoel jij het anders....) die china zooi is leuk voor zolang het werkt... na 3 defecte LED stadslichtjes binnen een half jaar was ik er klaar mee.. de LEDjes van Xenonlamp.nl zitten er al weer een jaar in en geen gezeik..
 
Bovenaan Onderaan