Verlichting soorten Octavia III

Markiee

Nieuw lid
Iemand die weet wat het verschil is tussen bi-xenon en xenon? De EBL wordt geleverd met bi-xenon, maar kan tot nu toe geen antwoord vinden op de vraag waar dat 'bi' nou voor staat
 

leonpard

Actief lid
Iemand die weet wat het verschil is tussen bi-xenon en xenon? De EBL wordt geleverd met bi-xenon, maar kan tot nu toe geen antwoord vinden op de vraag waar dat 'bi' nou voor staat

De naam Bi-xenon zet je eigenlijk op het verkeerde been. Bij Bi-xenon is er sprake van één Xenon-lamp, waarbij een elektrisch gestuurd klepje (reflector) zorgt voor dim- of grootlicht. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er systemen zijn met 2 xenon lampen voor afzonderlijk dim- en grootlicht. Volgens mij wil je niet te vaak in- en uitschakelen met xenon voor je grootlicht.
 

Sharpener

Nieuw lid
Ik haal het niet uit de folder maar zitten er nu rode lampjes of reflectoren onder in de panelen van de voorportieren die branden/reflecteren bij het openen?
 

leonpard

Actief lid
Waarom verkeerde been? Bi = twee, ofwel xenon met twee functies :pieker:

Dat lijkt mij toch niet zo moeilijk te begrijpen:

Voordat ik mij hierin verdiept heb, was ik in de veronderstelling dat Bi-xenon betekende dat er 2 xenonlampen gebruikt werden. Ik werd hierdoor dus: "op het verkeerde been gezet"
 

MaRco2

Forumguru
De bixenon houdt wel het dimlichtbeeld en voegt een enorme hoeveelheid licht in de verte en omhoog er aan toe.

Grappig, bij het inschakelen van de achteruitversnelling, gaan beide mistlampen aan.:)
 
Bovenaan Onderaan