Verlichting soorten Octavia III

Gieliovd

Forumguru
www.youtube.com/watch?v=utfW04kT5Ug
Lijkt me een leuk filmpje om het onderscheid tussen led, xenon en halogeen te ervaren.
Toch is dat niet fair. Ze nemen een oude Alfa met oude halogeenlampen in reflector behuizing die er niet echt jofel uit ziet. Dof glas.

Een moderne halogeenlamp, met projector koplamp, helder kunststof etc. Die geeft veel beter licht dat in dit filmpje. Natuurlijk is xenon fijner en LED ook, maar je moet wel realistisch blijven.
 

Majefloti

Forumguru
let wel op dat dit 2400 lumen per set van 2 lampen is. 1200 lumen per lamp. dat haal je met een goede nieuwe halogeen lamp ook bijna.

ga je naar xenon dan krijg je 3500 lumen per lamp.

en dan ook niet te vergeten, op de led lamp zit op de lampvoet een kleine ventilator om het zaakje te koelen! :maakmegek:
Ik rij momenteel zelf met Philips BlueVision lampen met 4000k. Erg fraaie lamp met prima licht. Voordeel hiervan is dat als de lampen uit zijn je niet dat blauwe effect ziet. Vind ik persoonlijk niet mooi maar het licht ziet er strak uit!
Prijs per setje H7 ongeveer €30,- dacht ik. Nadeel als je ze met daglicht ook aan hebt gaan ze max 1 jaar mee.
 

Majefloti

Forumguru
ik wil gewoon Xenon...doe niet meer zonder..of er moet iets beters komen dan Xenon (LED of zoiets)
Dat ga ik vanaf morgen ook ervaren Dennis, maar niet iedereen heeft de mogelijk om Xenon te Kiezen. Vandaar ff een mogelijk alternatief waar de standaard halogeen rijder misschien wat vrolijker van wordt en de looks uiteraard. Alle overige 'nep' xenonlampen vind ik persoonlijk niet fraai vandaar de tip voor BlueVision ;)
 

peterbaarlo

Senior Member
kleine ventilator op lampvoet ????
volgens mij bedoel je een koel lichaam

ze laten het niet duidelijk zien maar al deze led h7 dingen hebben een plaat met fan:

ndc.jpg
 

EdK

Forumguru
mmm, inderdaad en is dan ook voor het eerst dat ik dat zie.
Vraag me alleen dan weer af hoe die fan zich gaat houden in de vochtige omgeving in herfst / wintertijd ?
 

peterbaarlo

Senior Member
mmm, inderdaad en is dan ook voor het eerst dat ik dat zie.
Vraag me alleen dan weer af hoe die fan zich gaat houden in de vochtige omgeving in herfst / wintertijd ?

de fan zit in de koplamp. dus geen problemen met vocht. maar het is natuurlijk een slechte oplossing, na verloop van tijd wordt het heet in de koplamp, zeker in de zomer.

ik denk dat retro fit LED lampen nog wel even op zich laten wachten, de beste led chips zetten 40% van de opgenomen energie om in licht dus je hebt bij de chip nog best wel wat warmte die je moet afvoeren.

de full led koplampen bij audi en seat zitten erg clever in elkaar, daar wordt de warmte naar de buitenkant van de koplamp afgevoerd, bij retrofit LED blijf je de warmte in de koplamp houden.
 
Laatst bewerkt:

MeneerB

Forumguru
mmm, inderdaad en is dan ook voor het eerst dat ik dat zie.
Vraag me alleen dan weer af hoe die fan zich gaat houden in de vochtige omgeving in herfst / wintertijd ?

Prachtige kreten allemaal: "air craft quality high heat conduction precision aluminium" :deuk:
Wat een kul..
Mijn ervaring is dat dit soort kleine fans niet lang zullen meegaan. En het probleem is ook dat je het eerst niet merkt als hij het heeft begeven. Daarna zul je in het ongunstigste geval je hele koplamp unit moeten vervangen.
 

Wesly

Senior Member
Prachtige kreten allemaal: "air craft quality high heat conduction prescision aluminium" :deuk:
Wat een kul..
Mijn ervaring is dat dit soort kleine fans niet lang zullen meegaan. En het probleem is ook dat je het eerst niet merkt als hij het heeft begeven. Daarna zul je in het ongunstigste geval je hele koplamp unit moeten vervangen.
Ja idd, smelt ie helemaal weg
 

MilanO

Nieuw lid
weet iemand de kleur van de knopjes : nav/elec ramen/ (intereur uit wanneer het donker wordt)
 
Bovenaan Onderaan