Verlichting soorten Octavia III

Joske

Forumguru
@Fulko

al eens in de handleiding gekeken? normaal staan daar de verschillende types lampen in beschreven die je nodig hebt bij vervanging. :)
 

Fulko

Lid
Uiteraard gekeken en niet kunnen vinden helaas. Wel hoe te vervangen, maar niet welk lampje.

Kreeg het huidige lampje er trouwens ook niet uit.

Heb W5W LED gehaald maar de voet lijkt minder breed dan die van het lampje dat er nu in zit.
 

Fulko

Lid
Ik ben er uit. Het waren H15 lampjes. Nu van Thunder zowel dimlicht als stadlicht gemonteerd en resultaat is echt mooi. Wit licht ipv geel. Next up: De mistlampen :-)
 

Stewie

Senior Member
Ik zie in België voornamelijk O3 met halogeenlampen rondrijden (ik ook).

Vind de versies met zilveren mistlichten vaak wel lelijk, op sommige kleuren staat dat, maar op andere is het geen zicht.
Ik ben blij dat ik de zwarte versie heb besteld, die 20€ budget was er nog net :).

Vind de lichtopbrengst overigens redelijk goed navenant het maar halogeenlampen zijn.
 

Joske

Forumguru
@Stewie

dat klopt wel.. vandaar dat ik wel content ben dat ik xenon en zwarte mistlichten heb, het geeft de auto echt een helemaal andere uitstraling. Standaard met "gewone" mistlichten en halogeenlampen vind ik de O3's er eigenlijk goedkoop uitzien.. Zonde eigenlijk, zeker als je naar de O2 kijkt, daar hadden ze dan wel lenskoplampen gebruikt. Vreemde besparing van Skoda, maar ik vrees dat het eerder van moeten geweest is..

(mama VW die beetje jaloers was op haar knappe dochter ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

adee

Senior Member
Vandaag de mistlampen vervangen door 50 Watt led verlichting. Heb daarbij dankbaar gebruik gemaakt van de how to van @MORGANA en de link naar de site waar ik de lampen kon kopen. Vervangen was niet moeilijk ondanks ik mezelf nu niet bepaald als iemand met twee rechterhanden beschouw. Ik vind het echt een mooie aanpassing aangezien de mistlampen nu prima bij de xenonverlichting kleuren.
 

Stewie

Senior Member
@Joske, ik vind de ledstrip onder de xenonlamp minder geslaagd als de xenon zelf ook aan is. Vind het dan wat minder tonen.
Maar de lichtopbrengst van xenon en het AFL systeem is super.

Moest ik budget hebben zou ik ze toch genomen hebben omwille van de techniek, heb bi-xenon met led op de golf gehad (was toen nog een uitzondering :D. Gewoon beestachtig goed.
Maar om er nu met een 1.6TDI voor te rijden was erover, het harde leven van ne leaserijder zeker :tongue:.

Heb gisteren mijn Octavia binnen gedaan voor herstelling en heb een Fabia 2 meegekregen met nog geen 1000km op de klok. Die heeft van die lenskoplampen, maar vind dat nu ook niet echt mooi, de binnenkant hoort dan gewoon zwart te zijn ipv chroom zoals op de octavia.
BTW: zo ne 1.2 benzine (3 cilinder van 60pk) zonder een optie (geen cruisecontrol, clima control, elektrische spiegels, gps, SD kaartlezer,...) is een DRAMA als ge van een deftig uitgeruste O3 combi met 150pk komt lol.
 

Michael83

Senior Member
Weet iemand meer van LED clignoteurs?
Ik dacht ergens een filmpje gezien te hebben van iemand die zijn knipperlichten heeft veranderd naar gele LEDs...
 
Weet iemand meer van LED clignoteurs?
Ik dacht ergens een filmpje gezien te hebben van iemand die zijn knipperlichten heeft veranderd naar gele LEDs...

Ik heb de led knipperlichten voor achter. Zie:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/ladies-and-gentleman-ive-got-m-o3-gl-combi.24238/

Ik ben wel lui geweest en heb ze ook besteld waar @blauwkeut ze besteld heeft. Zie:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/octavia-3-combi-elegance-2-0tdi-dsg-race-blue.23158/

Is via een Oostenrijkse webshop. Kost wel wat, ik meen 58 euro incl verzendkosten. Maar ze zijn wel mooi. Enige vreemde is dat ze af en toe storen op de radio.... In ieder geval geen lamp kapot storingen.
 

Michael83

Senior Member
Ik heb de led knipperlichten voor achter. Zie:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/ladies-and-gentleman-ive-got-m-o3-gl-combi.24238/

Ik ben wel lui geweest en heb ze ook besteld waar @blauwkeut ze besteld heeft. Zie:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/octavia-3-combi-elegance-2-0tdi-dsg-race-blue.23158/

Is via een Oostenrijkse webshop. Kost wel wat, ik meen 58 euro incl verzendkosten. Maar ze zijn wel mooi. Enige vreemde is dat ze af en toe storen op de radio.... In ieder geval geen lamp kapot storingen.
Enorm bedankt!

Dat filmpje had ik inderdaad gezien.
Is de voorkant niet te doen? Ik zag dat er bij mij (wel xenon) kapjes op de achtersijde van de lampunits zitten, nog niet open gemaakt alleen...

Wat bedoel je met storing, op welke manier? DAB of FM?

Zijn het CAN-bus lampjes?

Ik zou heel graag het bestelnummer willen hebben van je, of type aanduiding..!

Veel vragen, maar ik ben dan ook een enorme fan!

Heb zelf de mistlampen al naar LED gebracht.. Ziet er veel beter uit ook!
 
Zoals ik al aangaf ben ik lui geweest en de lampen besteld die @blauwkeut ook besteld heeft... Die had ik een keer op een meeting gezien en waren mooi. In zijn topic zit een link naar die oostenrijkse webshop. Heb eigenlijk geen idee welk type het is....
In dat zelfde topic kun je ook lezen dat iemand bezig is geweest met de lampen aan de voorzijde. Dit is een lastiger verhaal omdat waarschijnlijk de hele voorbumper eraf moet om erbij te komen, en je hebt ook nog andere afdichtkapjes nodig...

Wat betreft de storing. Ik heb ook DAB en af en toe wanneer ik richting aangeef springt ie van DAB naar FM. Maar ook niet altijd. Het is niet heel erg storend...
 

Michael83

Senior Member
Voor 60 euro wil ik geen risico lopen op storing... Mijzelf kennende ga ik me daar mateloos aan irriteren.

Die CANbus Cree leds lijken me wel wat @Joske!
Ik dacht alleen dat de W aan de voorkant zat, en achter type WY gemonteerd is?
Een ander kapje is niet heel handig, ik zal eens rondvragen bij verschillende webwinkels...
 

Michael83

Senior Member
Net even langsgeweest bij een onderdelen speciaalzaak, deze geeft aan dat dergelijke storing voort kan komen doordat voor én achterkant niet gedaan zijn.
Bij een gelijk verbruik aan stroom zou dit opgelost moeten zijn.
Klinkt plausibel?
 
Bovenaan Onderaan