Verlengde garantie na "ontsjoemeling"

Nieuwe klep bij dealer hangt af of ik onder de garantieregeling val n.a.v.de update van 10dgn geleden.

Ja hij rijdt weer en de melding is gewist.
Het was egr maar onduidelijk wat er dan mis is, vervuiling? defecte sensor?

Ze bellen me en dan kan ik met eigen garage overleggen.
 
Officieel is de BOVAGgarantie 3 mnd maar de wet heeft het ook over wat redelijker wijze je mag verwachten van de levensduur van een onderdeel en datbis voor een egr beslist meer als 6 mnd met 8000km lijkt me.
Desnoods schakel inlk mijn rechtsbijstandsverz. in
 
De soap gaat verder:

Blijkt dat er in dec 2016 niet een EGR van VAG is ingezet maar een duplikaat met wel een goedkeuring van de Europese Comm

Nu doen ze vij de dealer moeilijk.
De strijd gaat nu tussen Noordhoek/Pom en mjjn garage.
Vraag is wat veroorzaakt de storoling in de EGR? Een defecte klep en dus garantie van de leverancier en mijn garage of, zoals het standpunt van mijn onafhankelijke garage is, een defect omdat er gewerkt is aan de software waardoor een op zich goede klep niet meer goed werkt.
Wie zal het zeggen, ik zit er tussen.
In feite dus: wie betaald de rekening?
PON/Noordhoek, mijn garage of uiteindelijk ik.
Probleem voor mijn garage is, ook als klep onder garantie van de leverancier of BOVAG valt, zij voor de werkuren opdraaien.

Kortom...shit en dat met de vakantie voor de deur
 

eriktv

Forumguru
Kun je nu, voor je vakantie, in ieder geval snel geholpen worden met reparatie? En dan afspreken dat je slechts een deel (aan)betaalt en verder het geschil tussen garage en VAG afwacht?
 
Noordhoek heeft toegezegd dat de klep hoe dan ook voor het weekend vervangen wordt.

In het slechtste geval zal ik eerst moeten dokken voordat de auto afgegeven wordt.
Mocht dat zo zijn dan schakel ik na de vak. mijn rechtsbijstand in.
 
Noordhoek geeft overigens een garantie af voor de nieuwe klep.
Zal volgens hun monteurs daarna geen problemen meer geven.
Garantie: 1jaar en dat betekend voor mij 23.000km en dat vind ik weinig gelet op wat zo'n klep aankan, min 100.000
 

Octavia32

Forumguru
Echt mensen wees nou eens verstandig en laat die klep eruit schrijven, ik heb ook een O2 diesel gehad 2.0 TDI en die EGR wegschrijven is het eerste wat je moet doen tenzij je het leuk vind om in een getouw trek te belanden met wie het nu gaat/moet betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frup

Forumguru
Noordhoek heeft toegezegd dat de klep hoe dan ook voor het weekend vervangen wordt.

In het slechtste geval zal ik eerst moeten dokken voordat de auto afgegeven wordt.
Mocht dat zo zijn dan schakel ik na de vak. mijn rechtsbijstand in.
Ik leef met je mee. Het is zwaar kl***. Wel fijn dat je auto voor het weekend weer OK is en je gerust weg kan. De rest komt later wel.
Ik heb de EGR ook direct na vervangen (bij een niet-VAG garage) zo snel mogelijk weg laten schrijven. En ook na de ontsjoemeling bij de tuningactie. Jouw ervaring leert weer eens dat dit inderdaad een goede keus was (zoals @Octavia32 ook aangeeft). Alvast een fijne vakantie!
 

Skodasuperb2011

Actief lid
erg vervelend allemaal Piet!
Vlgs mijn schrijven ze bij VAG techniek in Nuenen bij chiptuning op verzoek ook
de EGR klep weg Kosten € +/- 429,-- Dus incl. tuning!
 

Skodasuperb2011

Actief lid
dit stond laatst in een mailtje van Skoda, dus 1 jaar lijkt mij weinig op een nieuw onderdeel!
--------------------------------------
Nu 4 jaar reparatiegarantie

Als uw ŠKODA voor onderhoud bij de officiële ŠKODA dealer is geweest, rijdt en voelt ‘ie weer als nieuw. Maar waar krijgt u nu echt het beste gevoel van? Uit eigen onderzoek is gebleken dat een uitgebreide garantie onze rijders dit gevoel geeft. Omdat wij graag luisteren naar de wensen van onze klanten, introduceert SKODA per 1 juni 4 jaar reparatiegarantie. Daarmee zijn we uniek in de markt en een beter bewijs van ons vertrouwen in de kwaliteit van onze producten en het vakmanschap van onze monteurs kunnen we u niet geven.
 
DigiCar in Doetinchem zegt het wegschrijven van de egr voor ruim 300 te doen incl afsluiten egr met plaatje en zonder verdere tuning

Iemand ervaring met dat bedrijf?
 

EdK

Forumguru
dit stond laatst in een mailtje van Skoda, dus 1 jaar lijkt mij weinig op een nieuw onderdeel!
--------------------------------------
Nu 4 jaar reparatiegarantie

Als uw ŠKODA voor onderhoud bij de officiële ŠKODA dealer is geweest, rijdt en voelt ‘ie weer als nieuw. Maar waar krijgt u nu echt het beste gevoel van? Uit eigen onderzoek is gebleken dat een uitgebreide garantie onze rijders dit gevoel geeft. Omdat wij graag luisteren naar de wensen van onze klanten, introduceert SKODA per 1 juni 4 jaar reparatiegarantie. Daarmee zijn we uniek in de markt en een beter bewijs van ons vertrouwen in de kwaliteit van onze producten en het vakmanschap van onze monteurs kunnen we u niet geven.
Volgens mij gaat dit verhaaltje op alleen bij nieuw aangeschafte Skoda vanaf heden.....
 

EdK

Forumguru
Noordhoek heeft toegezegd dat de klep hoe dan ook voor het weekend vervangen wordt.

In het slechtste geval zal ik eerst moeten dokken voordat de auto afgegeven wordt.
Als meneer Noordhoek een echte heer is dan laat hij je niet eerst dokken, maar laat hij je dat pas doen na uitspraak....
 
En ja hoor! Skoda erkent niet dat de storing met de niet orginele egr klep te wijten valt aan de software update.
Moet maar verhaal halen bij mijn eigen garage omdat ik ook niet bij de dealer laat onderhouden.
Ik moet op vakantie en mijn garage kan niet op tijd leveren nog afgezien v.h. feit dat Skoda geen garantie afgeeft voor een orgonele klep die niet bij de dealer is gemonteerd.
Dat wordt dus eerst dokken en daarna procederen.
K..k..k..
 
Het wordt nog leuker.
Net gebeld met het bericht dat het onderdeel niet voorradig is en dat er met spoed nu binnen Europa gekeken wordt eaar een exemplaar is.
Dat moet opgestuurd worden en daarmee niet meer zeker dat de reparatie voorbhet weekend afgerond kan worden maar mogenlijk pas in de loop van volgende week.

Nu maar hopen dat de kapotte klep inderdaad defect is zodat ik nog garantie bij mijn eigen garage kan claimen.
 
Bovenaan Onderaan