Verlengde garantie na "ontsjoemeling"

Skodasuperb2011

Actief lid
Er zijn updates voor de 1.2 1.6 en 2.0 TDI. Via de Skodasite is het kenteken ook in de voeren om te kijken jouw motor ook onder de sjoemeldiesels valt.
Wellicht is het een andere update of is de update al eerder gedaan? De software voor de 2.0 tdi was vlgs mij vorig jaar al bedchikbaar!
 

eriktv

Forumguru
Er staat inderdaad geen vermelding in ovi.rdw.nl als ik jouw kenteken invoer, @harrop wellicht heeft dat ermee te maken dat hij geïmporteerd is nadat de grote 'bulk' een aantekening op het kenteken kreeg.

Ik heb echter vrijwel exact dezelfde auto (alleen een half jaartje ouder) en kreeg vorig jaar een brief met een aankondiging en begin juni de uitnodiging om langs te komen omdat de software voor de 2.0 beschikbaar is.

Ik zal trouwens even goed om me heen kijken, ik zie dat er nu dus 2 bruine S2C's 2.0TDI 170pk L&K's rondrijden in het Groninger land :D.
 

harrop

Lid
Eriktv inderdaad, ik neem aan vergelijkbare auto; goede keuze!
Heb je de aanpassing al door laten voeren? Ik ben erg benieuwd naar de resultaten.
 

eriktv

Forumguru
Ja, zie voor mijn ervaring (en die van anderen) dit topic, dan houden we het in dit topic bij evt. nieuws over verlengde garantie.

Kort samengevat: ik heb een week met de update rondgereden, merkte geen duidelijk verschil in prestaties/verbruik, maar in de drie ritjes die ik heb gemaakt had ik direct een regeneratiecyclus te pakken (wat ik voorheen eens in de paar maanden had). Precies vanwege DPF-/EGR-gezeur heb ik de auto direct na die week laten tunen, waarna de auto als een zonnetje rijdt. EGR-klep wordt hierbij standaard softwarematig weggeschreven. Mijn ervaring met de tuning staat in het topic over de op dit forum georganiseerde (en ondertussen afgelopen) groepsaankoop bij TVS Engineering.
 
Ja, zie voor mijn ervaring (en die van anderen) dit topic, dan houden we het in dit topic bij evt. nieuws over verlengde garantie.

Kort samengevat: ik heb een week met de update rondgereden, merkte geen duidelijk verschil in prestaties/verbruik, maar in de drie ritjes die ik heb gemaakt had ik direct een regeneratiecyclus te pakken (wat ik voorheen eens in de paar maanden had). Precies vanwege DPF-/EGR-gezeur heb ik de auto direct na die week laten tunen, waarna de auto als een zonnetje rijdt. EGR-klep wordt hierbij standaard softwarematig weggeschreven. Mijn ervaring met de tuning staat in het topic over de op dit forum georganiseerde (en ondertussen afgelopen) groepsaankoop bij TVS Engineering.
Hoe merk je dat er een regeneratiecyclus plaatsvind?
 

eriktv

Forumguru
Daar zijn al pagina's over volgeschreven, met name na problemen met het systeem. Ik gebruik de auto vrijwel alleen voor (zeer) lange ritten op de snelweg, dus gelukkig nooit problemen gehad.

Wat ik merk: DSG trekt door tot hogere toeren, alles wordt zeer warm, zowel onder motorkap als de (tikkende) uitlaat en de koeling blijft hierdoor nadraaien na afzetten motor. Ik heb nog nooit rookwolken van enige kleur in de spiegel gezien, zoals anderen nog wel eens hebben.
 
Mijn Superb 29/6 " bevrijd" van sjoemelsoftware.
1e indruk brandstofverbruik: duidelijk anders, in de stad zuiniger, rijdt vlotter in lagere versnelling maar op de snelweg meer brandstof als voorheen

Gisteren plotseling eerst brandend lampje voorgloeien en daarna melding ban problemen met het uitlaatgassensysteem en uiteraard op noodloop.
Zwaar balen. Kan eigenlijk niet de EGR zujn, die is in okt j.l. vervangen.
Vermoed toch een verband met de reset van de software .
Zwaar kl.... zo vlak voor de vakantie met een flinke caravan aan de trekhaak.

Spijt dat ik de reset heb laten doen, zeker op dit moment
 

Skodasuperb2011

Actief lid
@Piet , erg vervelend zo vlak voor je vakantie. (Reden om mijn auto voor de vakantie niet te laten ontsjoemelen) Ben benieuwd wat de oorzaak is als de Egr klep al vervangen is en of je coulance krijgt! Wellicht toch laten tunen en egr klep weg laten schrijven Den Bosch- Nuenen ( vag techniek) is niet zo ver!
 
Ga morgen lamgs de dealer die de softwate heeft veranderd, Noordhoek Den Bosch, overigens niet mijn eigen garage maar in dit geval verstandiger om daar te laten uitlezen.
Mag hopen dat het iets anders is wat toevallig nu de geest geeft maar ik betwijfel dat.
De auto heeft net afgelopen week een beurt gehad.
We zullen zien en wordt vervolgd op deze pagina
 

Skodasuperb2011

Actief lid
Zeker teruggaan naar de dealer die de softwareupdate heeft gedaan! Ben benieuwd wat de reactie van Noordhoek is. Overigens is in Den Bosch ook Nieuwkoop nog steeds een officieel servicepunt! Heb je de beurt niet laten doen bij de dealer?
 
Het " leuke" was dat ik voor de update bij Noordhoek een gesprek heb gehad, mn over de negatieve berichten.
Zij herkenden die klachten niet en gaven een garantiecertificaay af over brandstofgebruik koppel en trekkracht.
Ik heb ook melding gemaakt vam de RGR problemen en dat ik een nieuwe egr heb.

Kan ook de roetfilter zijn

We zullen het morgen weten
 
Uitgelezen en ja hoor, storing in egrklep.
Heb de nota van de nieuwe die op 09-12-16 is geplaatst erbij gedaan.
Wordt nu met de importeur overlegd over garantie.
Krijg vandaag uitsluitsel.
 
Bovenaan Onderaan