Verkoop nieuwe auto's in Nederland.

Spierings

Forumguru
Ik heb het uit laten rekenen voor 15.000 km en 500 eigen risico.ik zou 220 kwijt zijn in 3 jaar. Ik vond dat mee vallen.

Maar dat is ook net hoe je rekent. Aan mijn faab van 9 jaar oud met 230k op de teller is regelmatig wat. Dus ben ik zo 600 per jaar kwijt plus onderhoud is dat grofweg 1000 euro. Maar het onderhoud en reperaties mogen bij een nwe nooit hoog zijn.

Het ziet er dus leuk uit.. ik heb het niet gedaan omdat ik in 3 jaar tijd 8000 zou betalen voor een citigo die aanschaf 12000 zou kosten. Dan koop ik liever een 2de hands faab. Mijn buurman zweert er bij.. ik denk dat voor veel mensen die private lease heel interessant is. En die kopen dus geen nwe auto.
Het is altijd voordeliger om de wagen zelf te kopen, dan schrijf je in 3 jaar echt geen 8000 af...

Ook het onderhoudskosten komen niet in de buurt van je huidige Fabia..

Private lease is meer voor mensen die een nieuwe wagen willen rijden maar eigenlijk niet kunnen betalen.. ben zelf meer van wat je niet hebt kun je niet uitgeven...
 

Bakkertje

Forumguru
Private lease is inderdaad vooral voor mensen die een nieuwe auto willen rijden, maar ik denk ook dat die mensen geen risico willen en gewoon mobiliteit. Mijn vader doet het ook en als je ziet wat die per km kwijt is kan hij waarschijnlijk net zo goed een taxi bestellen per keer dat ie weg wil. Maar toch is hij er helemaal blij mee en daar gaat het tenslotte om.
 

Niels83

Forumguru
Jongens echt dit is geen discussie over wel of geen private lease. Punt is dat ee groot deel van de nieuwe particuliere auto's via private lease worden gereden.

Simpel weg omdat dit voor een groot deel mensen dus interessant is..

Het ging er om waarom er minder nieuwe auto's worden verkocht. Nou hierom.. ik persoonlijk koop hem wel 3 jaar later..
 

Bakkertje

Forumguru
Als een auto de private lease ingaat wordt deze volgens mij ook geteld als nieuwe verkoop. Ik vraag me af of je stelling wel helemaal op gaat? @Niels83

Ik denk dat de prijs te hoog is geworden en de fiscale voordelen voor leaseauto's zijn eigenlijk verdwenen, wat maakt dat mensen hun huidige contract nog een jaar extra verlengen. Dat ga ik zelf waarschijnlijk ook doen, want een 40k auto rijden voor netto 270 euro per maand lukt niet meer..
 

Niels83

Forumguru
De gepensioneerder moeten gewoon een fatsoenlijk pensioen hebben. Er word gewoon steeds meer gekort op de pensioenen terwijl de overheid steeds meer blijft uitgeven aan onzin dingen.

Tsjah deze discussie is verder erg off topic.

Ik vind er van alles over, maar dit is een skodaforum
 

Niels83

Forumguru
Als een auto de private lease ingaat wordt deze volgens mij ook geteld als nieuwe verkoop. Ik vraag me af of je stelling wel helemaal op gaat? @Niels83

Ik denk dat de prijs te hoog is geworden en de fiscale voordelen voor leaseauto's zijn eigenlijk verdwenen, wat maakt dat mensen hun huidige contract nog een jaar extra verlengen. Dat ga ik zelf waarschijnlijk ook doen, want een 40k auto rijden voor netto 270 euro per maand lukt niet meer..

Dat lijkt me niet. Want de auto blijft vaak eigenaar van de importeur.. maar idd dat weet ik eigenlijk niet zo zeker. Bij sloda lease je van skoda.
 

Bakkertje

Forumguru
Vaak wordt er gekeken naar het aantal nieuwe auto's die op kenteken worden gezet. Binnen de Pon holding zitten heel veel bedrijven, een Skoda dealer levert in feite een auto aan de leasemaatschappij. Dat die eigendom is van dezelfde Pon holding doet er dan niet echt toe. Het is echter wel een nieuwe "verkochte" auto.

Lease is ook niets meer dan een financiële constructie om een nieuwe auto te "betalen".
 

Handige Harry

Forumguru
Ik denk dat de lasten voor iedereen dermate hoog zijn geworden dat (bijna) niemand meer in staat is om een nieuwe auto te kopen. De gepensioneerden in ons hebben het zeker bijzonder zwaar en dragen ondanks het feit dat ze hun bijdrage al geleverd hebben, nog steeds (een deel van de) lasten.

Waarom klagen de mensen altijd zo dat de gepensioneerden het zo zwaar hebben.
Overal hoor je ze klagen dat ze het zwaarst getroffen worden......

Maar goed , het zal allemaal wel aan de jongere generatie liggen
 

Niels83

Forumguru
Waarom klagen de mensen altijd zo dat de gepensioneerden het zo zwaar hebben.
Overal hoor je ze klagen dat ze het zwaarst getroffen worden......

Maar goed , het zal allemaal wel aan de jongere generatie liggen

Ik denk dat we allemaal getroffen worden. De jongeren als zij met pensioen gaan (mocht dat dan nog bestaan) de oudere. De enige die ik nooit hoor zijn de Belgen... laat Geert daar eens wat aan doen..
 

vleier

Forumguru
Ik denk dat we allemaal getroffen worden. De jongeren als zij met pensioen gaan (mocht dat dan nog bestaan) de oudere. De enige die ik nooit hoor zijn de Belgen... laat Geert daar eens wat aan doen..

Nou geert lijkt me nu ook niet echt een goed persoon om dat aan te pakken. Komen alleen maar sterretjes bij te staan.
 

Bakkertje

Forumguru
@Handige Harry dat weet ik ook niet. Wellicht komt het doordat ze steeds meer gekort worden? Ik ben ook van mening dat de babyboomers die zogenaamd NL opgebouwd hebben ook behoorlijk van de vruchten geplukt hebben, zeker als ze in de jaren 70 een huis gekocht hebben..

Maar als je de lijn doortrekt heb ik over 30 jaar helemaal gaan AOW meer en moet ik maar zien hoe ik het red. Maar die discussie wilde hier niet opstarten, want dan gaan we helemaal of-topic. Dat gepensioneerden minder te besteden hebben is nog wel zo en ik denk dat dat de doelgroep is die voorheen nieuwe auto's kocht..
 

vleier

Forumguru
Ik ga met bakkertje mee. Als we hierover gaan discusseren dan loopt het geheid uit de klauwen
 

EdK

Forumguru
Lease is ook niets meer dan een financiële constructie om een nieuwe auto te "betalen".
Tsja lenen kost geld, en ik zie die privé lease gewoon als een lening, en over paar jaar horen we de zelfde berichten als we nu met de mobieltjes horen met hun mooie gratis smartfeuns bij een abo........duhhhh nederland en gratis....

Waarom klagen de mensen altijd zo dat de gepensioneerden het zo zwaar hebben.
Tsja misschien is het ook wel zo !!??
Er is een groep die het zeker niet slecht heeft , maar de grootste moot van ouderen leven bijna op een bijstands nivo !
Maar dat is wel de generatie die al die jaren pensioengeld heeft afgedragen, die er wel voor heeft gezorgd dat wij nu in weelde leven !
Als ik zag wat mijn moeder aan aow en weduwe pensioen kreeg per maand............. wel dan schoten de tranen je in de ogen hoor !
En het is dat de kinders dan stukken beter verdienen en de rekening beheerde en dus het maandelijkse bedrag konden aanvullen.
Maar anders had ze met dikke schulden haar graf in gegaan !
En dan leefde ze heel sobertjes , kon 1x per jaar op vakantie een weekje en de rest ging op aan de vaste lasten.
En zo leven er nog velen ouderen vandaag de dag !
 

Canon-Eye

Forumguru
Vanaf 2012 heb ik 12% ingeleverd op mijn pensioen
Voor de volledigheid: de AOW is wel meegestegen met de inflatie (las ik net vanochtend in de krant - ik heb niet de moeite genomen om het na te gaan zoeken)., dus op het totale inkomen is de achteruitgang natuurlijk minder dan die 12% - afhankelijk van het pensioenbedrag vaak zo om en nabij de helft.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
ik denk dat voor veel mensen die private lease heel interessant is. En die kopen dus geen nwe auto.
En ik denk dat nieuwe auto's die via private leaseconstructies op de weg komen, net zo hard worden meegeteld in de "Nieuwe AUto's Verkocht"-statistieken als alle andere leaseauto's. Die auto's zijn immers ook gewoon verkocht - en wel aan de leasemaatschappijen...
 

Spierings

Forumguru
jha ligt er ook aan wat de ouderen hebben gespaard in hun leven. Sommige hebben wel gedacht aan hun oude dag
Dat is niet anders dan wat wij moeten doen.. en dan nog worden mensen die sparen en eigen geld hebben afgestraft.

Je kunt wel vertellen dat ouderen het land hebben opgebouwd, maar deze werkten net zo goed voor hun eigen portemonnee..


Vroeger werdt je ook gewoon afgekeurd als je iets lichamelijke kreeg en tegenwoordig moet je de 67 jaar maar zien te halen want je wordt niet zomaar afgekeurd...
Daarnaast kon je vroeger nog bijna alles op een Salaris doen terwijl tegenwoordig twee salarissen wel een vereiste is wil je een huis kunnen kopen . Werk zelf al 18 jaar en dan moet ik 33 jaar werken, al die tijd moet ik ook voor een pensioen betalen terwijl het de vraag is of ik deze tegen die tijd krijg...
 

vleier

Forumguru
Wij betalen voor een pensioen voor de mensen die nu met pensioen zijn. Daarnaast is het wel zo dat de mensen van vroeger niet voor alles aan machine hadden.
De bouw bv is nu steeds meer prefab en kraanwerk. Waar vroeger alles direct op de bouw nog afgezaagd moest worden.

Dat van die 67 jaar vind ik sws een hele vage en onregelmatige regel.
In griekenland waren ze al aan het demonstreren toen het van 50 naar 55 werd verplaatst
 
Bovenaan Onderaan