verkeersboetes per jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

___JC___

Forumguru
Jongens, jongens...

Ikzelf rij ALTIJD te hard en ik vind zelf dat de maximumsnelheid als het rustig is op sommige stukken echt wel wat omhoog kan. We doen het nu (met sancties) 70 of 50 als het druk is dus waarom niet ook niet de andere kant op?!

Om videowagens flikkers te noemen gaat mij wat te ver. Ze zijn ervoor om de ergste overtreders aan te pakken zoals bumperklevers, linkshangers en andere wegpiraten. Zolang ze dat blijven doen kan ik er goed mee leven. Ze moeten niet mensen aan de kant gaan zetten voor 15 km te hard of een keer niet knipperen.

Ik ben bang dat ik het gemiddelde van de O2 rijders de afgelopen 10 dagen aardig omhoog heb getrokken. 2 bekeuringen in 10 dagen. Totale waarde een pijnlijke 289,- euro!! Dat doet pijn zo vlak voor de december maand. Beiden op hetzelfde traject. Ik heb overigens al bezwaar aangetekend, omdat naar mijn stellige overtuiging de bewegwijzering niet éénduidig is of zelfs compleet ontbreekt.

Psioneer

Actief lid
Waarschijnlijk zit ik wel boven het gemiddelde hoewel ik dit jaar nog geen bekeuring heb gehad voor zover ik me herinner.
Parkeren doe ik meestal gratis. Één of twee keer per jaar betaal ik dat dan in één keer haha. Als je maar genoeg onbetaald parkeert maak je altijd nog winst. In mijn geval zijn 3 parkeerboetes nog altijd winstgevend.
Voor wat sneldheid betreft: die zal binnenkort wel weer eens komen. Heb er al heel lang geen meer gehad dus heb ik de neiging om constant 140 te rijden. En als er dan een bekeuring komt is het bedrag nogal te overzien. Risico van het vak zeg ik maar.
Het leven bestaat uit keuzes he.

Porettuhcs

Senior Member
Jongens, jongens...

Ikzelf rij ALTIJD te hard en ik vind zelf dat de maximumsnelheid als het rustig is op sommige stukken echt wel wat omhoog kan. We doen het nu (met sancties) 70 of 50 als het druk is dus waarom niet ook niet de andere kant op?!

Om videowagens flikkers te noemen gaat mij wat te ver. Ze zijn ervoor om de ergste overtreders aan te pakken zoals bumperklevers, linkshangers en andere wegpiraten. Zolang ze dat blijven doen kan ik er goed mee leven. Ze moeten niet mensen aan de kant gaan zetten voor 15 km te hard of een keer niet knipperen.

Dank je JC.....
Pfff toch nog iemand die het snapt.:)

Ben het helemaal met je eens... om 04.00 uur 's nachts met 160 km/h alleen op een lege snelweg...... dat moet in mijn ogen ook kunnen... en die 80 km/h traject zones leveren in mijn ogen alleen maar meer gevaarlijke situaties op ..... maar trajectcontrole levert meer op... onee is voor het millieu beter toch? :crazy:

TL@ Voor het oppakken van (kinder) verkrachters, moordenaars en andere mafia types is de verkeerspolitie niet voor maar daar is de boeven politie voor...... en janken over andere mensen die het niet goed doen is altijd heel makkelijk....

Maar goed je bent waarschijnlijk een oud en wijs man dat je de oorlog nog hebt meegemaakt :tongue:

SkodaMan

Actief lid
Mijn laatste snelheidsbekeuring is zeker 10 jaar geleden en die laatste prent is iets van Fl 20 geweest. Snel rijden levert vrijwel geen tijdswinst op maar wel veel stress en onnodig gevaar. Van mij (ik vind) mogen ze nog veel meer mensen inzetten want de pakkans is nog veel te laag en er is nog veel meer geld op te halen (hogere boetes) en aan veiligheid te winnen.

in mijn beroep zijn 3 boetes per jaar risico van het vak omdat ik alleen s,nachts rijdt en zo een beetje iedere flitspaal of contolle ken (voor zover er s,nachts controlle is) heb ik zelden snelheids overtredingen. mijn bekeuringen zijn dan ook meestal voor het stil staan waar het niet mag e.d. allemaal door gemeente politie in mijn beroep heb ik soms weinig keuze en is het een groot politie pest spel waar onredelijkheid en onbegrip de boventoon zijn zelfs tot het intimiderende toe . ik heb dan ook voorgenomen om over dit soort agenten de naam te vragen en klachten in te gaan dienen omdat dit al helemaal niets met veiligheid heeft te maken. ik vindt overigens dat de jongens van het klpd goed profesioneel werk afleveren , maar bijv. meer op onodig links rijden ipv rechts inhalen of geen richting aangeven vooral op rotondes en bumperkleven geled moet worden dat zijn echt ergernissen en vervelend maar dat is mijn mening.

___JC___

Forumguru
Mijn laatste snelheidsbekeuring is zeker 10 jaar geleden en die laatste prent is iets van Fl 20 geweest. Snel rijden levert vrijwel geen tijdswinst op maar wel veel stress en onnodig gevaar. Van mij (ik vind) mogen ze nog veel meer mensen inzetten want de pakkans is nog veel te laag en er is nog veel meer geld op te halen (hogere boetes) en aan veiligheid te winnen.

Je kan met een Honda Civic Hybrid ook niet echt hard natuurlijk...
:grin:

SkodaMan

Actief lid
Je kan met een Honda Civic Hybrid ook niet echt hard natuurlijk...
:grin:

:super:

Klopt! Niet zo hard als de O2 2.0 FSI Tiptronic die ik hiervoor had. Maar met de VW Bora daarvoor, de VW Passat daarvoor en de Ford Mondeo's daarvoor kreeg ik ook geen bekeuringen. Het schijnt toch aan de bestuurder te liggen of je prenten krijgt, denk ik.

Desperado

Forumguru
Het ligt aan de auto.
Mijn Peu 205 1.1 had altijd gti neigingen en wou altijd harder als ik :2133:
Mijn record staat op 2 bekeuringen in 2 dagen.
En het totaal met de auto staat op 10 stuks geloof ik in 10 jaar.
Niet slecht dunkt me.
De duursten waren 96 euri voor door rood rijden en 220 gulden voor inhalen over een doorgetrokken streep.
De rest varieert van 16 tot 45 euro.

vanogtend vond ik er weer 1 op de mat,

137, waar je 120 mocht met corr er af kwam dat uit op 12 KM/H te hard.

weer even € 51,- eurie,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan