verkeersboetes per jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

redrohX

Nieuw lid
Al een jaar niks eigenlijk. Meestal krijg ik ze aan het eind van het jaar, als men nog even de targets moet halen en echt langs elke weg staat te controleren. Vorig jaar een stuk of drie in de feestdagen periode. De laatste die ik me kan herinneren was van november 08 op een N weg. Reed iets harder dan 80 ofzo, geen hoog bedrag gelukkig. Wel raar was dat ik de boete pas in juni in de brievenbus kreeg. Zal wel te maken hebben gehad met mijn verhuizing in die periode ofzo.

Nu met de 1.8t ben ik wel iets banger voor boetes. Die motor lokt hard rijden wel een beetje uit. ;)

MarcoO2

Forumguru
't Was even rustig, maar helaas was ik nu weer de sjaak! Ik reed een gecorrigeerde 99 km/u op een 80-weg in (off all places) Ederveen... Helaas, levert een boete van € 107,00 op.

Nou ja, het had erger kunnen zijn, moet ik me maar aan de snelheid houden...

Laatst betrapte ik mij erop, terwijl ik aan de telefoon zat met onderstaande collega, dat ik op het trajectcontroletraject bij Woerden tegen de 150 per uur zat.... Dus dat zal wel weer een prent worden... Wordt vevolgd ;)

MarcoO2

Forumguru
Ha ha ja, en in dat betreffende gesprek zei ik nog "dat valt bij mij alweer een tijdje ernstig mee"!

Blijkbaar heb ik trouwens wel een opzwepend effect op je! :grin:

Fabia

† In Memoriam
Ik moet het afkloppen maar ik heb voor mijn huidige Fabje nog geen bon gehad. En de auto is nu een anderhalf jaar.

nomad

Senior Member
In de tijd dat ik deze nu heb, eentje voor 8 km/h overschrijding. Uiteraard na het wob traject nu wel een mooie foto van mijn auto in actie inclusief fietsendrager met mountainbikes achterop :bye:

Captain Hook

Forumguru
Ik moet zeggen, ik heb er al 2 jaar lang geen een meer gehad.
Op beruchte trajecten gooi ik 'm altijd op de cc. Rijdt zo heerlijk relaxed (en zuinig) en al die strebertjes zie je giftig voorbij gassen en bij de volgende afrit of stoplicht staan ze weer naast je...
Zo zinloos met die korte afstanden in nederland.

Wat ik wel lastig vind is als ik 's-avonds laat b.v. vanuit Vlissingen richting Flevoland rijd dat vooral dat eerste stuk tussen Vlissingen en BOZ je echt geen hond/kip tegenkomt en dan is het moeilijk 'm op de cc te houden. Maar ja, ze staan er wel eens, verstopt achter een bosjes of bord.
Uiteindelijk valt de snelheidswinst reuze mee als je veel harder rijdt.
Ik heb het ooit in 1h58minuten gehaald (Vlissingen - Lelystad), maar dat betekende wel > rijbewijs-kwijt-snelheden. (gelukkig nooit geflitst).
Als ik alles netjes op de cruise control rijd (105 waar 100 geldt en 125 waar 120 geldt) dan doe ik er 2h15minuten over. En rijd ik gemiddeld 1:19(!). Dus al met al maakt het niet zo veel uit.

Maar die ene keer dat ze je met de cameraauto volgen (ook een keertje gehad) en je dan aanhouden. Dan moet je behoorlijk wat aftikken. :eek:

TL@

Forumguru
Laatst betrapte ik mij erop, terwijl ik aan de telefoon zat met onderstaande collega, dat ik op het trajectcontroletraject bij Woerden tegen de 150 per uur zat.... Dus dat zal wel weer een prent worden... Wordt vevolgd ;)

Om die dingen te voorkomen, heb ik een gps waar de trajectcontrole in zitten, als hij detecteert dat je boven de toegelaten snelheid (gemiddeld) zit, dan piept hij. Meteen ook de reden dat ik geen Columbus wilde. Leve iGO8 :super:

wimv

Actief lid
Recent maar weer eens post uit Duitsland gekregen. Hadden ze eigenlijk best wel mogen houden. 61 km/uur binnen de bebouwde kom. Wel wat goedkoper dan in NL. Mocht 25 euro afrekenen. Overigens fotograferen ze je van voren (dus je weet echt wel wanneer je geflitst bent na ongeveer 10 minuten gele vlekken op je netvlies te hebben gezien) en nadien erger je je over de stomme uitdrukking op je gezicht (duidelijk zichtbaar op de op de bon geprinte foto).:407: Dubbele straf.
Wim

Stuk of 5 kleintjes per jaar mag ik wel aftikken.
Maar rij ook rond de 50.000 dus tja. toch wel steeds weer vervelend die paar km te hard die dan weer 28 euro kosten

van_der_P

Senior Member
Vorige week nog een prijs gewonnen met vrachautorijden. 61 km waar 50 km toegestaan.
Na correctie 58 km, 62 euro.
Voor tussen de 2000 a 3000 km per week die ik rij valt het nog mee. Het is de eerste dit jaar

Ronnie

Forumguru
Ik kwam vorige week zaterdag met de brandweerauto en plm 70 km/u Meschede(Sauerland) binnendenderen om 10 uur "s avonds, en ja hoor; Flits in de 50 zone.....
(maar ook mijn collega's in de 2 volgauto's he, he, he ,he!)

Gieliovd

Forumguru
Met gemiddeld zo'n 30.000 km per jaar in en op diverse voertuigen ben ik toch trots op mezelf.

Nog maar één boete van €25 ofzo in meer dan 6 jaar.

Houden zo!! Boetes zijn zonde. Toch is het snel klaar. Je rijdt ergens waar je onbekend bent... je rijdt even te snel en je bent klaar.

@Ronnie: gedeeld verdriet is half verdriet? :D

wimv

Actief lid
@Dreverhaven: ja inderdaad, administratiekosten !! Die komen er tegenwoordig nog bij. Ik persoonlijk zie dat gewoon als een verkapte verhoging van de toch al niet misselijke boetebedragen.
Wim

amukar

Lid
Ik zelf (48 jaar), herinner mij 1 parkeerboete (schijf vergeten) en 1 boete voor te snel rijden. Allebei voor rond de 25 euro. Door me aan de regels te houden (zo goed als dat gaat) bespaar ik een hoop geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan