CaseyBasey
Actief lid
Ja verkeersboetes... Wat is het telkens toch lastig om bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven.
Rosenfield en Casey BaseyJa, lijkt wel of juist wij daar erg veel moeite mee hebben, of enorme OH-en zijn to put it differently. Nou, ja, als we maar lol hebben!
Dat probeerde JP Balkenende ook tijdens een debat ("Wat kijkt u lief") maar dat werd toch tegen hem gebruikten/of zeg iets totaal onverwachts over het weer of zo. Werkt gegarandeerd!
Dankzij de toegenomen "mondigheid" van de burger is de taak van uitvoerende ambtenaren en andere publieke dienstverleners er ook niet makkelijker op geworden. Vroeger volstond het i.h.a. voor hen om gewoon het vak uit te oefenen hetgeen al dan niet morrend werd geaccepteerd, tegenwoordig moeten ze daarnaast over goede communicatieve vaardigheden beschikken om zich staande te houden in de wereld van de assertieve en veeleisende burger. Dit vreet tijd en energie en dan ligt de reflex van "regels zijn regels" om er maar vanaf te zijn op de loer. Temeer daar het merendeel alleen maar zeurt tegen beter weten in.
Dat is zeker zo! Ik zou een ieder dan ook willen aanraden om in dergelijke gevallen (confrontatie met "orde-handhavers" e.d.) eerst een paar x diep adem te halen en dan bewust niet primair emotioneel te reageren. Dat werkt alleen maar escalerend en je gelijk haal je er zeker niet mee. Het werkt vaak veel beter om juist heel rustig en vriendelijk te blijven. Idem dito en nog belangrijker voor je lijf en leden in het geval van confrontatie met verhitte mede-verkeersdeelnemers bij conflict-situaties in het verkeer. Vroeger had ik ook de neiging er in mijn drift meteen blind in te vliegen, maar wijsheid komt blijkbaar idd met de jaren. Tegenwoordig blijf ik altijd rustig en vriendelijk (aan de buitenkant in elk geval) en/of zeg iets totaal onverwachts over het weer of zo. Werkt gegarandeerd!