verkeersboetes per jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, lijkt wel of juist wij daar erg veel moeite mee hebben, of enorme OH-en zijn to put it differently. Nou, ja, als we maar lol hebben!

corsaar

Senior Member
Ja, lijkt wel of juist wij daar erg veel moeite mee hebben, of enorme OH-en zijn to put it differently. Nou, ja, als we maar lol hebben!
Rosenfield en Casey Basey:ot:

Jullie hebben zoveel dingen gemeen en zijn het zo met elkaar eens.
Volgens mij kennen jullie elkaar al uit een vorig leven.
Ik weet wat jullie toen waren !!!
Een nieuwe club? "Yeti vrienden voor het leven"

Rosinfield

† In Memoriam
Nee dat is het hem nu juist, we kunnen niet wachten! Gelukkig a.s. vrijdag 2 weken naar Slovenie op vakantie, verzet de zinnen tenminste een beetje. Alleen als ik maar geen forum afkick-verschijnselen krijg zo langzamerhand!

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, klopt. Zoiets werkt ook niet in elke situatie natuurlijk en is bovendien afhankelijk van wie het zegt. In dit geval was het niet zo handig van J.P. Daar kom je dan natuurlijk niet mee weg. Een agent die je wil bekeuren zal n.a.w. blij verrast zijn iemand te treffen die niet meteen verongelijkt reageert en hem vriendelijk tegemoet treedt.

MarcoO2

Forumguru
Dankzij de toegenomen "mondigheid" van de burger is de taak van uitvoerende ambtenaren en andere publieke dienstverleners er ook niet makkelijker op geworden. Vroeger volstond het i.h.a. voor hen om gewoon het vak uit te oefenen hetgeen al dan niet morrend werd geaccepteerd, tegenwoordig moeten ze daarnaast over goede communicatieve vaardigheden beschikken om zich staande te houden in de wereld van de assertieve en veeleisende burger. Dit vreet tijd en energie en dan ligt de reflex van "regels zijn regels" om er maar vanaf te zijn op de loer. Temeer daar het merendeel alleen maar zeurt tegen beter weten in.

Dat is zeker zo! Ik zou een ieder dan ook willen aanraden om in dergelijke gevallen (confrontatie met "orde-handhavers" e.d.) eerst een paar x diep adem te halen en dan bewust niet primair emotioneel te reageren. Dat werkt alleen maar escalerend en je gelijk haal je er zeker niet mee. Het werkt vaak veel beter om juist heel rustig en vriendelijk te blijven. Idem dito en nog belangrijker voor je lijf en leden in het geval van confrontatie met verhitte mede-verkeersdeelnemers bij conflict-situaties in het verkeer. Vroeger had ik ook de neiging er in mijn drift meteen blind in te vliegen, maar wijsheid komt blijkbaar idd met de jaren. Tegenwoordig blijf ik altijd rustig en vriendelijk (aan de buitenkant in elk geval) en/of zeg iets totaal onverwachts over het weer of zo. Werkt gegarandeerd!

Ik zou je bijna vragen of je ook gerechtsdeurwaarder bent (geweest)... jouw ervaringen (en tips over de benadering) stemmen 100% overeen met wat ik aan de deur ervaar. En je hebt absoluut gelijk: kalmte en een klein beetje vriendelijkheid kunnen wonderen doen (ook juiste als je in de ordehandhaverpositie zit...)

Overigens wel een beetje offtopic, sorry!

CaseyBasey

Actief lid
MarcoO2: het eerste citaat is wel van mij, het tweede is van Rosinfield (waar ik me overigens ook in kan vinden).
Nee, ik ben geen gerechtsdeurwaarder, ook nooit geweest. Ben ook geen orde-handhaver, loketbediende, parkeerwacht, conducteur, helpdeskmedewerker o.i.d.
Wat ik wel ben geweest: chauffeur op vrachtwagen en bestelwagen, magazijnmedewerker, geograaf en planoloog, softwareontwikkelaar, projectleider, servicemanager en teamleider in ICT. Momenteel zoekende naar nieuw werk.

Rosinfield

† In Memoriam
Marco02: Ook ik ben geen gerechtsdeurwaarder geweest, maar wel militair psycholoog bij Defensie, dus dat verklaart wsch veel. En bij CB en mij ben je off topic in goed gezelschap

CaseyBasey: Idd een boeiende carriere. Ik mocht al op mijn 53e stoppen met werken en heb daarna ook nog een klus gedaan met een oud-collega op ons vakgebied, maar helaas is er daarna niets meer gekomen. Ik houd me aanbevolen voor het uitvoeren van statistische analyse op data-bestanden in het kader van sociaal wetenschappelijk onderzoek! Heb nog een blauwe maandag als beheerder gewerkt in een sportschool, gewoon voor de lol (6.50 euro netto p/u). Toen ze de drie inwerkdagen niet bleken uit te betalen, vond ik dat wat al te gortig en hield het voor gezien.

CaseyBasey

Actief lid
Ik solliciteer nu naar van alles en nog wat. Ook (relatief) eenvoudig administratief werk zou ik best graag willen oppakken.
Begin me inmiddels wel wat te vervelen en heb me mede daarom aangemeld als vrijwilliger bij Vluchtelingenwerk.

Rosinfield

† In Memoriam
http://seniorgroep.nl/Da's een goede zaak. Verveel me nog niet, maar overweeg ook wel eens zoiets. Tevens sta ik ingeschreven bij uitzendbureau Senior, zie gevoegde link. Niet dat ze veel te bieden hebben, laatst wel chauffeur busje ouderen/gehandicapten, maar dan moet je weer 5 dagen pw beschikbaar zijn.

CaseyBasey

Actief lid
Dat is misschien wel een goede tip, dank. Ik heb de link direct onder m'n favorieten gezet.
Ja 5 dagen wil ik ook niet. Vanaf m'n 43ste niet meer dan 32 u/w gewerkt.

Bart_G

Lid
kunnen jullie niet een keer bij elkaar op de koffie gaan? Of via pm gezellig verder kletsen? ;)
Het gaat al meer dan een pagina lang niet meer over boetes :S

Mijn boetes in bijna 6 jaar rijden: 1 keer 4km te hard (na correctie) bij trajectcontrole in een 100km/u deel. De aankondiging van die trajectcontrole had ik nooit gezien. Ging een nieuw drumstel kopen, dus was waarschijnlijk iets te gehaast en onoplettend omdat ik zo gespannen was ;) En één keer 8km te hard tijdens de eerste helft van Nederland - Denemarken. Blijkbaar vinden agenten dat een schappelijk tijdstip om te gaan staan flitsen.

FredV

Banned
Bart G, wil je het zelf dan ook zakelijk houden en geen non-inform atie geven of waarde-oordelen die niet terzake doen? Had je geen bekeuring gekregen als je geen drumstel, maar een gitaar had gekocht? Sorry hoor, maar most het ff kwijt.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik altijd wel full time. Mijn ega is vrijdag's vrij, dus donderdagavond gaan we naar ons huisje in Friesland dat we al een jaar of 16 hebben (onze beste beslissing ooit!). Vind het nu merk ook ook wel vervelend om me gebonden te voelen mbt werk. Maar iets voor max een of twee dagen zou leuk zijn.

MarcoO2

Forumguru
@ FredV: BartG heeft gewoon gelijk: het was hopeloos OT hier. Hij geeft het netjes en met een knipoog aan, niets mis mee toch? Ik vind jouw reactie dan ook zwaar overtrokken.

Overigens, om weer ontopic te komen, recent heb ik nog een boete gescoord op een provinciale weg hier in de buurt. Net ff niet opgelet, te hard gereden, en weer € 75,00 kwijt. Volgende keer weer beter opletten dan maar!

FredV

Banned
waaarde-oordelen als gezwets, hoeven niet zoals Bart op andere draadjes aangeeft. en zoals jij je boete verhaal schrijft, prima, zonder waarde-oordelen, die waarde-oordelen zijn ook OT. En, als hij dan zo graag dat pm wilt, kan hij t ook pm mailen. Ieder mag z'n mening geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan