Cordoba
Forumguru
Als je toch met deze sleutel start, dan valt de motor binnen 1-2 seconden uit zoals de startblokkering doet?
Bij sommige auto's geeft ie via symbooltje (ik dacht een rode sleutel) in het dash aan dat de startblokkering actief is, ik weet niet of dit bij jou ook het geval is?
Het is even de vraag wat er precies aan de hand is: is de transponder 'gewist' door het sterke magnetisch signaal, of is de transponder letterlijk gekraakt. Ik denk dat je in beide gevallen kunt proberen om alleen de transponder te vervangen, en de sleutel opnieuw in te leren. Kun je de sleutel open krijgen om te checken? Voor de klapsleutel zijn er wel filmpjes op Youtube te vinden, maar voor de gewone (reserve) sleutel weet ik dat niet.
Ik heb overigens ook al eens gelezen dat mensen zelf een nieuwe sleutel hebben ingeleerd via een uitgebreid protocol. Hierbij heb je één ingeleerde sleutel nodig om de andere in te leren, en moet de ene sleutel in het portierslot en de andere in het contactslot. (het precieze weet ik er ook niet van, en werkt volgens mijn niet bij alle modellen)
Bij sommige auto's geeft ie via symbooltje (ik dacht een rode sleutel) in het dash aan dat de startblokkering actief is, ik weet niet of dit bij jou ook het geval is?
Het is even de vraag wat er precies aan de hand is: is de transponder 'gewist' door het sterke magnetisch signaal, of is de transponder letterlijk gekraakt. Ik denk dat je in beide gevallen kunt proberen om alleen de transponder te vervangen, en de sleutel opnieuw in te leren. Kun je de sleutel open krijgen om te checken? Voor de klapsleutel zijn er wel filmpjes op Youtube te vinden, maar voor de gewone (reserve) sleutel weet ik dat niet.
Ik heb overigens ook al eens gelezen dat mensen zelf een nieuwe sleutel hebben ingeleerd via een uitgebreid protocol. Hierbij heb je één ingeleerde sleutel nodig om de andere in te leren, en moet de ene sleutel in het portierslot en de andere in het contactslot. (het precieze weet ik er ook niet van, en werkt volgens mijn niet bij alle modellen)
...einde sleutel..
....maar blijft ie dan ook rijden? Ik ben dus weg gereden en bleef het doen..maar met dat knipperende lampje in het dashboard.
Ben ik er achter gekomen dat de reserve sleutel bij 1 van de vorige eigenaren dus al een fout had en dus niet meer herkend werd door de auto.

Goed van 

.....de eerste bout...kop van 14 mm...duidelijk geen metrische draad maar fijner...en geen diameter van 8...maar iets dikker...lijkt wel een engelse bout oid...de rest waren normale m8 bouten met een kop 13....niet eens de inbus bouten die er in horen...
Ik had een helicoil gezet in mijn geval als ik de mogelijkheid zou hebben..ook de rest van de bouten netjes vervangen zoals het hoort....toch geen bouten van de bouwmarkt er in? Affijn...het spul zit weer......gelijk de motorolie ook gewisseld samen met filter...kan ik er weer een winter tegen aan.


