Verhulstr's Skoda Fabia 1 Combi

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhulstr

Forumguru
Het is alleen zo een eind rijden voor mij om op zoek te gaan naar 1 boutje daar, dan wordt ie wel erg kostbaar......en dat is al zo lang geleden dat daar een alu vogel naar benee is gevallen...nu nog niet opgeruimd daar? Tjeezz :D
 

EdK

Forumguru
nu nog niet opgeruimd daar? Tjeezz
Tsja in de krant lees je nu nog van de MH17 dat men nog steeds dingen vind.
Oké dit is nog maar relatief kort geleden gebeurt , maar ja met zo'n geweld de grond induiken en dan alles verwijderen..... neuhhhhhh, over 100 jaar dan vinden ze nog onderdelen hoor.....
 

turboturbo

Forumguru
Turbo kennende denk ik dat hij het anders bedoeld dan dat jij het leest.....:pardon:
Dank voor je suggestie, Ed! Idd bedoelde ik het heel anders. Ik typte het even snel op m'n telefoon. Er mist een komma en evt nog wat aanvulling.
Wat ik wilde aangeven is dat ik van dit soort dingen super chagrijnig kan worden. Dat is nl. precies de reden waarom ik zelf ben gaan klussen aan mijn auto omdat het nu juist dit soort dingen zijn waar ik me aan stoor bij sommige monteurs (meestal gepaard met een houding van 'joh het komt allemaal niet zo precies als het maar vast zit en als het maar rijdt')
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

verhulstr

Forumguru
Weer effe geleden dat ik wat gepost heb hier...maar nu ik dit hier neer zet..zou het ook een van de laatste berichten kunnen zijn. Niet dat ik afscheid ga nemen van het leven....maar wel afscheid ga nemen van de Fabia.:jaja:
Fijne kilometers mee gereden, lekker aan kunnen knutselen maar het is tijd voor wat anders.
De Fabia hadden we gekocht voor onze zoon die helaas rolstoel gebonden is dus de ruimte in de kofferbak nodig hadden voor zijn rolstoel.
Nu het ventje uitwonend is hebben we een hoop ruimte over...dus begint de auto voor onze doeleinden te groot te worden en zoeken dus nu een kleinere auto.
Ik ben nu al een paar weken online aan het zoeken naar een opvolger voor de Fabia....en die is gevonden.
Geen Fabia, maar ook geen Skoda.....Het gaat meer de Franse kant op.....en kleiner.

Verder wil ik iedereen bedanken die gereageerd heeft meegelezen of wat dan ook bedanken! Forum is gezellig hier en zeer behulpzaam als je een probleem hebt en dat is fijn! Weg ben ik nog niet....de Skoda ook nog niet....maar over een paar maandjes is ie toch echt weg op zoek naar een andere eigenaar.
 

turboturbo

Forumguru
Tja het kan verkeren @verhulstr , dan heb je de Fabia mogelijk maar 1 jaar in bezit gehad? Dat is wel erg kort ja.

Ben wel benieuwd wat de opvolger gaat worden, ik bedoel, een Fabia is ruim voor zijn klasse (B-segment), maar toch ook niet echt een grote wagen tenslotte. Dus dan kom je al gauw bij het A segment / stadsauto uit. Het verschil in gewicht en verbruik zal toch niet veel zijn, terwijl je dan met een Fabia wel iets luxer stuurt vergeleken met een Panda bijvoorbeeld.

En hoef je dan in de toekomst niet meer je zoontje in je auto mee te nemen oid? Ik bedoel is die ruimte dan ook niet meer sporadisch nodig?
 

verhulstr

Forumguru
@turboturbo , zijn stoel is inklapbaar dus die kan ook in de auto die komen gaat :jaja:.
Tuurlijk gaan we naar hem toe, of komt ie thuis...dan halen we hem gewoon op.....mocht dat niet kunnen om welke reden dan ook...dan brengt het gasthuis, waar onze zoon verblijft hem gewoon thuis en halen em dan ook desnoods weer op.
Als ik het woord Clio ga zeggen...weet je al genoeg denk ik :D
Idd de Fabia dan nog net geen jaar gehad.....maar vele dingen kunnen rap veranderen in het leven;)
 

verhulstr

Forumguru
De wegenbelasting gaat in ons geval 2 schalen naar beneden......de Fabia weegt 1075kg.....de Clio weegt 875kg. Wat het brandstof verbruik gaat doen weet ik nog niet....de verzekering zal wel denk ik het zelfde blijven....maar dank je wel @Cordoba :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

ronru

Lid
Franse auto's zijn best wel fun....had laatste 15 jaar 2 x een Citroen Xantia en ook 2 x een XM. Tussendoor een Micra, Nissan dus. Een Skoda is anders, weet het nog niet goed te omschrijven, maar voelt heel erg goed. Haha, heb haar nu een maand. Best wel erg, die verliefdheid :yeehaa:
 

Hakar

Donateur
@verhulstr
Door een update in jouw topic, deze eens geheel gelezen.
Petje af wat je in korte tijd voor deze wagen hebt betekend.

Dat persoonlijke omstandigheden je er toe brengen om voor een andere auto te kiezen, herken ik heel goed.

Maar dat je met een achtergrond zoals die van jou voor een Renault kiest, snap ik niet.

Renault, Createur de Automobile was ooit hun slogan.
Verder zijn ze in mijn optiek ook nooit gekomen.

Jammer dat we in de toekomst jouw Faab niet meer kunnen volgen, of je moet hem hebben doorverkocht aan iemand die je direct ook op het bestaan van dit forum hebt gewezen.

Mogelijk tot ziens :bloemen:
 

peterhuppertz

Forumguru
Maar dat je met een achtergrond zoals die van jou voor een Renault kiest, snap ik niet.

Misschien weet hij iets dat jij en ik niet weten? ;)

Er zijn, met name in het vorige decennium, heel wat problemen geweest bij Renault en Peugeot. Maar dat gold niet voor alle modellen - mijn vrouw had in die tijd een Clio, met een niet al te hete 1.6 erin, en die voldeed op zich prima - het dingetje heeft haar niet in de steek gelaten, terwijl ze er toch aardig wat mee reed. Je kunt je vraagtekens zetten bij de afwerking van het interieur (die was naadje), maar er gebeurden geen heel rare dingen mee.

Bovendien heeft her er alle schijn van dat je @verhulstr wel een auto kan toevertrouwen die wat aandacht behoeft. Waarvoor mijn complimenten. Als ik met gereedschap in mijn hand in de richting van een auto kijk die z'n waterpomp kapot heeft, dan blaast de auto zichzelf op om erger lijden te voorkomen.
 

verhulstr

Forumguru
@Hakar, ik heb verder weinig hoor met het merk Renault...maar het is een kwestie van de ruimte in de kofferbak en het aantal deuren in de auto.
Ik ben al een paar weken online aan het kijken naar een opvolger voor de Fabia....zo heb ik gekeken naar een Seat Ibiza, Seat Arosa, VW Lupo en diverse kleine japannertjes zoals een Hyundai Atos of een Daewoo Matis....
Om maar even bij het merk Seat te beginnen.....de Ibiza zijn meestal 3 deurs....de Arosa...wel lekker klein en weinig gewicht...maar ook een 3 deurs en totaal geen kofferbak...dus dat worden ze niet.
Dan de japannertjes...ook lekker licht van gewicht...deze wel uitgerust met 5deuren wat we wel zoeken, alleen ook weer bij de meeste...ook weer geen kofferbakruimte.
Plus nog een behoorlijk nadeel.....japannertjes roesten heel graag....de meeste die ik gezien heb roesten behoorlijk hard aan de wielkast randen....en dan heb ik nog niet eens onder de auto gekeken...en dat ga ik maar niet doen ook.
En dan nog een eigenschap van de Japanners ze zijn meestal hoger dan dat ze breed zijn....ik vind dat niet mooi aan een auto...
Ik weet het..heb redelijk wat eisen aan een auto...moet wel...er moet nog wel eens een rolstoel mee kunnen van onze zoon als ie mee gaat en plus dat ik graag lekker zit in de auto...dus niet hutjemutje op elkaar gepropt zit.
Ik ben de kleinste en de lichtste niet....
Verder heb ik al een keer eerder een Renault gehad in het verleden gehad....eigenlijk 2 zelfs...de eerste was een Kangoo.....de 2e was een Renault Trafic verstopt in een Opel Vivaro jas...en wat bij die auto’s opviel was dat deze eigenlijk maar weinig roest hadden voor hun leeftijd. Motorisch zijn de renaultjes ook tamelijk sterk...tenminste..ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
 

verhulstr

Forumguru
@peterhuppertz ....ik ben idd niet bang om zelf wat aan de auto te doen....zoals je gelezen hebt in mijn draadje heb ik zelf diverse dingen gerepareerd aan de Fabia..maar het probleem is dat ik het allemaal buiten moet doen...beperkt ben met wat voor weer het is buiten.....en dat ik naast een school woon.
Dus meestal doe ik de werkzaamheden in het weekend zodat alle kindertjes er niet van hoeven mee te genieten....
Plus de werkzaamheden die ik buiten kan doen zijn ook beperkt.....ik kan moeilijk op mijn locatie maar “effe” bepalen van goh...laat ik dat motortje van de Faab er eens uit halen icm met versnellingsbak om alles maar eens te reviseren.
Dit kon ik 2 jaar geleden wel....onze vorige woning had een ruime brandgang aan achterkant waar ik mijn auto kwijt kon zonder in de weg te staan.....en toen had ik een Opel Vivaro waar de slave cilinder van de koppeling vervangen moest worden..(dan mag de versnellingsbak er van af, deze zit IN de bak ipv erbuiten) ...ook dit heb ik zelf gerepareerd.
Maar aangezien ik nu naast een school zit....ben ik wat beperkter om wat te kunnen doen aan de auto...en eigenlijk een plekje waar ik eventueel binnen kan zitten met de auto heb ik (nog) niet...
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Er zijn, met name in het vorige decennium, heel wat problemen geweest bij Renault en Peugeot. Maar dat gold niet voor alle modellen
Dat kan ik beamen.

Mijn vrouw heeft 2x een Twingo gehad, beide tot volle tevredenheid ruim 10 jaar mee gereden (ook beroepsmatig).
De eerste heeft na vervanging door de tweede nog enige tijd een van onze zonen tot vervoermiddel gediend totdat die toch aan iets "stoerders" toe was, die tweede is uiteindelijk verkocht omdat hij in relatie tot het geringe gebruik na haar pensionering te veel in de weg stond. En dat dan vooral omdat we toen een caravan hadden aangeschaft die ook af en toe een paar dagen op het erf moet kunnen staan.

Technisch geen problemen van betekenis gehad en ook nergens sporen van roest (wel altijd buiten gestaan), dus al met al heel betrouwbare prima autootjes.
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
De enige goede Renault die ik heb gehad was de studennten Rolls Royce, ofwel de R4.

De 21 Nevada Diesel had een geleend blok van Peugeot, en dat was het enige wat niet kapot ging en niet roestte.
De opvolger 21 Nevada benzine, had een baggerblok met alleen maar ellende.
Toen heb ik voor eeuwig en altijd afscheid genomen van Renault.

Hier loopt nog een sterk nummer in de vorm van een Pug 205, maar die zijn helaas niet meer nieuw te koop (of gelukkig niet)

Ik snap dat je bij je zoektocht naar de mogelijkheden van bagage en passagier hebt gekeken.
Ja, en de reeds door jou genoemde modellen die afgevallen zijn, kan ik me voorstellen.

De Peugeot 205 is gebleven, omdat mijn moeder een grote inrol opening nodig is.
En de 205 heeft een trekhaak, waar dan weer de (aangepaste) quad aanhanger voor de elektrische rolstoel achter kan.

In mijn eerste reactie zag ik dit voor ogen en kon dat niet rijmen met jouw keuze.
Nu wel.
 

verhulstr

Forumguru
Mijn vader heeft een Pug 205 gehad voordat hij de overstap maakte naar een 206cc 2.0 16v......en wat een fijn wagentje was dat! Starte altijd...deed wat ie moest doen..Niet te groot..niet te klein..lekker de ruimte in. (We hebben dat autootje ooit eens vol geladen letterlijk tot het dak en de achterbank plat met stammetjes openhaard hout)
Zelfs met heel de auto vol met hout reed dat autootje nog weg zonder moeite ...bizar sterk .....er zat alleen 1 klein minpuntje aan de 205......versnellingsbak vast houden in de 2e versnelling...doe je dat niet dan heb je een hoop toeren en geen vooruitgang :D
Ik vond zelf trouwens de 206 van mindere kwaliteit.....dit model van Peugeot vreet draagarmen...zowel de kogel die er in zit gegoten en de rubbers die om de haverklap naar zijn mallemoer gaan.....(moeders had ook een peug 206) ik bleef draagarmen verwisselen in die tijd.

Nu rijden mijn ouders inmiddels een Citroën C1.....hopelijk is dat onderstel beter :maakmegek:

Maar echt merk verslaafd ben ik niet.....ik voel wel de persoonlijkheid van de meeste merken en types van auto’s, maar echt zoals van dit is DE auto en die houd ik voor de rest van mijn leven en zal er alles aan doen om hem staande te houden? ......uhhh..nee.
De auto waar ik wel geregeld aan terug denk...en dat is dan ook mijn meest rappe en duurste...maar ook tevens de oudste auto qua leeftijd die ik gehad heb....de Audi Coupe..met een 2.3 10v 5cilinder voorwiel aangedreven (je hebt ze ook in Quattro) uit 1988.
Aan deze auto heb ik in 2 jaar tijd zo veel tijd en geld in gestoken dat het wel ongeveer mijn lieverdje werd.
Maar het werd echt te duur.....ik kon het niet meer opbrengen om em te houden, dus verkocht ik em.....en dat doet wel zeer als je je lieverdje weg ziet rijden.
Sindsdien heb ik geleerd om dat niet meer te doen om bij iedere auto te proberen om hem weer terug in showroom staat te krijgen en er zo een zware emotionele band mee te krijgen....
Ik zorg er voor dat de auto technisch voor ons gebruik nu goed is en daar blijft het een beetje bij....ja wassen en poetsen doe ik ook wel...maar nooit meer zoals ik dat bij mijn Audi gedaan heb....en die stond er bij als een spiegeltje.

Zo kocht ik em..

7.jpeg

6.jpg

10.jpg

En zo verkocht ik em....

100_1948.JPG

100_1945.JPG
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Het is niet voor niks dat we dat wagentje van 20 jaar oud al 18 jaar in ons bezit hebben ;)
En nog nooit problemen met de bak gehad.
Euvel wat jij noemde heb ik wel met een 106 gehad.
 

peterhuppertz

Forumguru
Twintig jaar zegtie. De Nevada is intussen alweer 32 jaar oud. :D
En hoe zat het met de kwaliteit van de Skoda Forman (die een jaar na de Renault 21 werd geïntroduceerd)? :)

In die tijd is er bij beide merken veel veranderd.
 
Laatst bewerkt:

verhulstr

Forumguru
Het is weer even geleden dat ik hier wat gepost heb, maar er zit een 2e Fabia 1 combi in de pijplijn.
Nu een jaartje in de Clio mk2 ph2 1.2 te hebben gereden zonder problemen hebben mijn vrouw en ik besloten om toch terug te gaan naar een Faab 1 combi.
Waarom ik de keuze heb gemaakt om de eerste Faab weg te doen was eigenlijk meer om goedkoper en kleiner er gaan rijden.....(ik weet niet of de meeste hier het weten, maar we hebben een kind die rolstoel gebonden is)
Nu heeft onze jongste afgelopen jaar een nieuwe rolstoel gekregen, deze duidelijk besproken met het bedrijf die de stoel geleverd heeft dat deze in opgevouwen toestand in de kofferbak van de Clio past.
Deze paste (proef model) .....zijn uiteindelijk stoel was toch net iets anders uitgevoerd het proef model...dus sindsdien is het tobben om alles passend te krijgen. Maar aangezien de kids nu op die leeftijd zijn van groeien als kool (jongste is 13, de oudste is 15) hebben we toch wat meer ruimte nodig.

Nu ben ik al maanden de auto verkoop wereld in de gaten aan het houden, er zijn al diverse merken auto’s voorbij gekomen waarvan ik dacht dit gaat em zijn.....maar dan toch niet ivm de maandelijkse kosten. (Ik werk niet, ben een fulltime mantelzorger voor de jongste als voor mijn vrouw die fymbromyalgie ...een reuma vorm op de weke delen van het lichaam...dus op spieren en pezen heeft) zo zijn een Ford Focus mk1 station, Opel Astra G station (1998 tot 2004) en Peugeot 206SW......maar na veel wikken en wegen kom ik toch steeds uit bij een Fabia 1 Combi.

Ondanks de vele problemen die ik met de eerste had kort na de aanschaf er van heb ik altijd met veel plezier in deze auto gereden .....ze rijden (vind ik) heel fijn en ken ik ze haast van binnen en buiten. (Onderhoud doe ik zelf) Dus waarom niet weer een Fabia? Nu over weken gaan we een Fabia halen......alleen of het een 1.4 8v aqw, of een 16 klepper wordt weet ik nog niet......aangezien er meer 16klepperste koop staan....maar we gaan het zien!

The Skoda saga continues .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan