turboturbo
Forumguru
Okeeeeee.... Dit wás al een vreemd verhaal. Maar toen werd het nog vreemder 
Ik dacht halverwege het lezen: die is gek! Wie gaat er nou direct na een grote reparatie zélf verder sleutelen als de monteur z'n werk niet goed gedaan heeft...
Ik was direct omgekeerd en had de beste man geconfronteerd met de waardeloos rijdende auto. Maargoed ik ben dan ook geen monteur
Het bijzonder is nu natuurlijk dat jij zelf automonteur skills hebt, dus toen kwam ineens alles toch nog goed.
Ongelooflijk verhaal dit.
Ik dacht dat de MPI motoren zelf stellende hydraulische kleppen hadden trouwens?
Wat het voorzichtig inrijden betreft. Ik heb eens een nieuwe zuigerveer op m'n scooter gehad. Netjes ook rustig eerste 2 weken mee gereden. Ergens in de 3e week tufte ik rustig zoals altijd het stoeprandje af, plof. Raar geluid en daarna motor uit. Veer gesprongen en hele cilinder naar galemiezen. Veertje in het motorblok verdwenen dat zou zoeken worden. Heb me toen een andere scooter aan laten praten, later zag ik op het kenteken dat ie weer op naam gezet was. Was dus prima repareerbaar.
Maar ik denk idd voorzichtig inrijden dan maar?

Ik dacht halverwege het lezen: die is gek! Wie gaat er nou direct na een grote reparatie zélf verder sleutelen als de monteur z'n werk niet goed gedaan heeft...

Ik was direct omgekeerd en had de beste man geconfronteerd met de waardeloos rijdende auto. Maargoed ik ben dan ook geen monteur

Het bijzonder is nu natuurlijk dat jij zelf automonteur skills hebt, dus toen kwam ineens alles toch nog goed.
Ongelooflijk verhaal dit.Ik dacht dat de MPI motoren zelf stellende hydraulische kleppen hadden trouwens?
Wat het voorzichtig inrijden betreft. Ik heb eens een nieuwe zuigerveer op m'n scooter gehad. Netjes ook rustig eerste 2 weken mee gereden. Ergens in de 3e week tufte ik rustig zoals altijd het stoeprandje af, plof. Raar geluid en daarna motor uit. Veer gesprongen en hele cilinder naar galemiezen. Veertje in het motorblok verdwenen dat zou zoeken worden. Heb me toen een andere scooter aan laten praten, later zag ik op het kenteken dat ie weer op naam gezet was. Was dus prima repareerbaar.
Maar ik denk idd voorzichtig inrijden dan maar?
Laatst bewerkt:

)
(al reedt de vrachtwagen die bijna heel de weg voor me zat wel weg van me bij heuvel op....zegt al genoeg hoe weinig vermogen ik nog had).
.....diverse dingen vervangen en gelukkig weer werkend gekregen!






.







...... maar zo snel ik kon zien was er brandstof met 5% met bio ethanol en met 10% bio ethanol......ik durfde het toch niet aan op brandstof met ethanol te pakken...dus heb gekozen voor de 102octaan waar zover ik kon zien geen bio ethanol in zit.