Velgenreiniger??

EdK

Forumguru
Oke dat is fijn om te horen, want als ik alleen al lees wat men allemaal gebruikt met het velgen reinigen aan spullen.....
Ging me met me Action reiniger al helemaal schuldig voelen dat ik t op de goedkope manier deed
 

CDK

Forumguru
Als je na gebruik van action reiniger gewoon je wielen weer waxt is er niets aan de hand, want de bescherming is er daarna wel vanaf hoor.
 

ArjanHoek

Forumguru
Ik gebruik altijd Dasty van de Wibra 85cent voor een liter.
Soort van citroenconcentraat ofzo.
Werkt perfect!
 

Cordoba

Forumguru
Van alu-teufel heb ik een paar keer gelezen dat ze het velgoppervlak kunnen aantasten, maar lees ook van mensen die er wel enthousiast over zijn. Het verhaal op de site met de zogenaamde kleurindicator is een beetje een onzin verhaal. Alle middelen die remstof van de velgen kunnen verwijderen kleuren paars, en ruiken een beetje (of veel) naar rotte eieren (H2S), dat is inherent aan de gebruikte chemicaliën.

Over het algemeen moet je dergelijke middelen opbrengen, met een borstel of spons of woolie verdelen, even laten inwerken, dan opnieuw verdelen en afspoelen en zonodig herhalen. Als het velgbed aan de binnenkant compleet bruin is, moet je het soms wel 5-6 keer herhalen, maar elke herhaling zie je dat het beter wordt.

Wat alternatieve ijzer(remstof)verwijderaars:
  • Bilt Hamber Korrosol
  • Poorboys World Iron Remover
  • Dodo Juice Ferrous Dueller
  • Stjärnagloss Hjul Colour Changing Wheel Cleaner
  • Monelle Non-ferro Iron Remover
  • Rush Iron Remover
  • Carpro Iron-X
En zo zijn er nog veel meer goede producten van andere merken, maar bij bijna al deze producten geldt dat je het niet moet laten drogen op de velg, en grondig afspoelen, om te voorkomen dat de lak op de velgen uiteindelijk toch aangetast wordt. (De lak op velgen is vaak flinterdun en van matige kwaliteit)
 

EdK

Forumguru
Als ik al velgencleaner gebruikte dan was het die van de Aldi
Goedkoop en werkt ook zeer afdoende.
En met een borstel werken moet je met elk product, of je moet bij Tellsell kopen dan kijk je het eraf.....
 

Canon-Eye

Forumguru
ruiken een beetje (of veel) naar rotte eieren (H2S)
Goeie reden om die uitsluitend te gebruiken als er redelijk wat wind staat!
H2S is namelijk uitermate giftig. Het komt o.a. vrij bij het rotten van dierlijke producten (niet alleen eieren, ook vlees en mest) en er vallen helaas elk jaar wel een paar doden in mestkelders en -silo's doordat men in die branche slecht op de hoogte is van dit gevaar.
Een van de allereerste effecten die je merkt (of niet...) is het uitvallen van het reukvermogen. Daardoor zou je kunnen denken dat het gevaar is geweken, maar dat kan ook betekenen dat de concentratie en de ingenomen dosis al schadelijk zijn.

Ook in de olie- en gaswinning is dit trouwens een berucht en gevreesd bijproduct, reden waarom niemand ooit wordt toegelaten op een zg. "zuurgaslocatie" zonder de betreffende veiligheidstraining te hebben ondergaan, die ook periodiek moet worden herhaald, en zonder speciale detector en een vluchtmasker met actiefkoolfilter.
 

marco_b

Forumguru
Zelf gebruik ik al tijden dragonbreath. Je hoeft je niet af te vragen waar die naam vandaan komt, kannonne wat meuren dat spul.

Zelf spuit ik het op de velg in en smeer dan met een grote kwast alle delen in. Even in laten trekken en schoonspuiten.
 

Cordoba

Forumguru
Bij goedkope velgenreinigers zoals van Aldi, Action enz. ontbreekt vaak de component die ijzer verwijdert, maar is het middel wel vaak behoorlijk zuur, waardoor bij een kleine beschadiging aan de lak op de velg, het zuur lekker onder de lak gaat vreten.
 

PizzaPieter

Forumguru
Monello non-ferro. Aantal keer voor en na. Eerste 2 zijn van vandaag.

Afspuiten met HD
Insprayen met nonferro
Paar minuten laten inwerken
Met kwastje de gaten beroeren en de spaken doen. Daarna met borstel het velgbed wassen.
Afspoelen en klaar.
1f78ccb73d6dbb7e5af43627bb896bef.jpg
14efc8a35e1528f611ba5c3954470dcc.jpg
895bf195a48f43bb7eefc28443508e85.jpg
44cc02e76f150c86ba54dde95bdf9110.jpg
d4eab35b1de3362b0f5d0e8e524d78c7.jpg
0e5c4f67df3bfb3aa87a92cc3606d659.jpg
 

bsnline

Senior Member
Mocht je helemaal van de chemicaliën af willen gebruik dan een goeie stoomcleaner. Wekt al het vuil zo van je velgen af en de rest van je auto. Gebruik de stoomcleaner voor zowel interieur als exterieur en bevalt uitstekend.

Alles zo schoon en netjes zonder dure weekmakers.
 
Bovenaan Onderaan