Velgenreiniger??

Stinger

Actief lid
Ik heb zeer goede ervaring met Protech velgen reiniger. Deze is compleet zuur vrij en veilig voor licht metalen velgen vergeleken met andere velgen reiniger. Verwijderd ook de hardnekkigste remstof op een licht metalen velg. Helaas is Protech velgen reiniger best prijzig vergeleken met andere velgen reiniger. Wel absoluut de moeite waard.
 

Cordoba

Forumguru
Die Non-ferro is inderdaad overdaad om die iedere week te gebruiken. @Joske plaats in dit topic eens een foto van je velgen (ter herinnering), heb je zo'n lastige vorm dat je er zo lang mee bezig bent? Wat wax aanbrengen op de velgen zodat je vuil er makkelijk afkrijgt, lijkt mij toch ook niet zo'n probleem? Eventueel breng je elke maand een nieuw laagje wax aan op je velgen, dat is zo gebeurd. Ik gebruik op de velgen de voorloper van deze. Met spuitbus even wat wax erop spuiten, even nawrijven met een doek, klaar is Joris.
 

Joske

Forumguru
@Cordoba

heb er toevallig nog een paar in mijn galerij staan :)

full



Wil ook gewoon niet dat er in de "gleufjes, hoekjes en kantjes alsook de boutgaten" er vuil zich begint op te stapelen, vandaar dat ik deze steeds meeneem bij het poetsen.. Mss overdrijf ik gewoon in het poetsen, dat kan ook natuurlijk :pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Boutgaten zijn de enige echt lastige plek, zo te zien bij jouw velgen @Joske en even opletten bij de naad van de naafkap. Dat is het voordeel van mijn velgen: de bouten zitten ook achter de (grote) naafkap.
 

EdK

Forumguru
Boutgaten zijn te vergelijken met die van mijn velgen, enne is kwestie van met een ouwerwetse spons die hard is als die droog is even in de gaten proppen en draaien en dat 5x per wiel.
Tsja met dat spulleke wat ik gebruik is dat dan eigenlijk ook peuleschillletje

Enne ipv dure borstel wel eens aan de normale tandenborstel en vaatwasborstels gedacht zo simpel en goedkoop
 

vw125

Forumguru
Ik gebruik deze, ben er zeer tevreden over.
En voor de moeilijke plaatsen gebruik ik de Meguiars Ultra Safe Wheel Brush.

 

Bijlagen

  • kt-wheels-600x600_1.jpg
    kt-wheels-600x600_1.jpg
    38,8 KB · Weergaven: 21
  • x1160_wheelspokebrush_2.jpg
    x1160_wheelspokebrush_2.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 21

Canon-Eye

Forumguru
En voor de moeilijke plaatsen
Mijn 2 sets velgen hebben geen moeilijke plaatsen - daar is op gelet bij de keuze.
En ik gebruik gewoon een spons met lauw water, in ernstige gevallen (winter, of oogsttijd) een scheutje allesreiniger erbij... :pardon:
 

Ron_2

Senior Member
Dat hij anders altijd de vaat mag doen, omdat hij niet meer kan volhouden dat hij niet weet hoe de vaatwasser werkt :maakmegek:
 

H@RM

Senior Member
monello? ;)

Ik vind de EZ detail brush echt wel een goeie.. velgbed krijg ik meestal met niet al te veel moeite proper. Alleen weet ik dat je niet mag drukken op de steel omdat deze nogal eens snel durft te breken als ik de commentaren lees op CC. :)

Mijn whoolies zijn van Chemical Guys. Maar zullen niet veel met elkaar verschillen
Ik heb mijn EZ al een paar jaar en je kan er best wel waqt kracht op zetten ;)
Voor de boutgaten gebruik ik een goedkope kunststof kwast van de bouwmarkt

Een beetje waspoeder en een spons doen wonderen.
En anders Dasty.

Met Dasty mag je wel oppassen. Dat kan uitbijten waardoor de oppervlakte dof of vlekkerig word
 

smutzkanone

Forumguru
ik gebruik gewoon een simpele verfkwast waar ik wat tape om het handvat heb gedraaid om krassen te voorkomen.
Bij elke waxbeurt ( eigen auto's dus om de 3 maanden) gebruik ik velgenreiniger van kruitvat en dus die verfkwast.
Daarna bij elke wasbeurt ( elke week dus) gewoon PB superslick & wax vanuit de wasemmer in een sprayfles gegoten.Zoals al gezegd, als je het elke week bijhoud heb je eigenlijk geen velgenreiniger nodig.
 
Ik gebruik ook de spray van poorboys. Werkt super, kijk alleen wel uit, t heeft mij al n keer n bril gekost. Die spuitnevel bijt in in de coating van de glazen.....
 
Bovenaan Onderaan