Velgen OIII

Tiesos

Nieuw lid
Ik heb de 17 inch LM Teron velgen besteld met de bevestiging dat er sneeuwkettingen op passen. Als ik dit alles lees begin ik toch wel te twijfelen. Weet iemand of dit goed gaat?
 

Torica

Lid
Ik heb voor mijn O3 GL HB MAK Rapides besteld in 17 inch.
ben voor de Ice Black versie gegaan.
worden uiteraard geleverd met Skoda Logo's.

rapide_ice_black.jpg


ook een setje MaggiTrek kettingen kunnen scoren dus ga hier ook in de winter mee rijden.

nu nog kwartaal oid wachten op de auto..


Idem hier maar dan 18 inch
 

erikkie

Senior Member
fototje met de 17" crystal velgen van skoda voor de winterbanden, montage sneeuwkettingen mgl. 205/50/17
2013-11-11 16.14.00.jpg 2013-11-11 18.44.04.jpg 2013-10-10 18.58.25.jpg
wielkasten toch wel stuk minder gevuld dan met 18 alaris met de zomerbanden....
2013-10-10 20.22.42.jpg
 

erikkie

Senior Member
zal wel tussen de oren zitten die vulling van de wielkasten, maar met 18" vind ik het persoonlijk toch beter "smoelen"...
 

flatron

Actief lid
Ik zou voor mijn winterbanden de nieuwe velgen kunnen kopen het model vanop de foto. Op de bandencentrale
zeggen ze dat ik de velgen embleempjes kan gebruiken van mijn nieuwe Teron velgen. Klopt dat?

$T2eC16Z,!ysE9sy0i3R0BSI5r5JYkQ~~60_12.JPG
 

Der Einser

Forumguru
Dat lijken de wielen van een Yeti.
Vaak zijn de naafkapjes hetzelfde bij veel modellen.
Ik zou zeggen: check de diameter van de naafkapjes met de naaf van de velgen en je hebt je antwoord.
 

flatron

Actief lid
Ow wielen van een Yeti! Dat is misschien wel wat vreemd voor onder een Octavia? Ik heb mijn Octavia nog niet dus ik kan nog niet vergelijken.
 

Der Einser

Forumguru
Hoezo, maakt toch niet uit.
Als je ze mooi vind.
ET waarde etc is vrijwel identiek. No Problem.

Je kan toch vragen aan de verkoper hoe groot het naafgat is, en vraag je bij de dealer of van iemand hier die de velgen heeft hoe groot de naafkapjes zijn.
 

flatron

Actief lid
Klopt daar trekken ze idd op.
Ze zijn betaalbaar 93€ en niet lelijk. Het alternatief zijn Dezent of Enzo velgen. Maar dan heb ik liever originele Skoda velgen met het nieuwe embleem.
 

Quartz

Lid
Op laatste moment toch maar besloten om een 2e set LM velgen te nemen voor de winter. Bij levering (hopelijk volgende week (=wk47)) staat de O3 op 17'' Mak Rapid Ice black's. In de zomer naar 17'' Hawk's.
Zoals een ieder die zijn O3 nog niet heeft "Kan ik niet wachten!!!!". Vooral met het verhaal dat nu weer rondgaat dat de front assist er weer is afgehaald ben ik heel benieuwd welke variant ik zal krijgen.
 

rdrummen

Senior Member
Ze lijken wel een beetje op de velgen uit de post die ik in een ander draadje heb geplaatst:
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/het-grote-winterbanden-topic-winter-2013-2014.20402/page-4#post-334853
Design is vrijwel gelijk, alleen zijn de "Star" velgen voor de O3 wat strakker...
Ze lijken er wel iets op, maar zijn niet dezelfde; die andere zijn inderdaad wat strakker qua vormgeving.
Hoe dan ook, ze zien er wel aardig uit, dat wel. En als de prijs ok is, dan is het zeker geen verkeerde velg, en zeker voor de winterhanden (veel mooier dan mijn huidige stalen winter velgen).
 

Miez1

Forumguru
Thnx!

Weet iemand toevallig ook de waardes van het wiel en en bandenmaat, niet zozeer voor dit wiel maar wat passend is?

thnx
 
Bovenaan Onderaan