Velgen OIII

CDK

Forumguru
Snellere slijtage..... dat verband zie ik niet helemaal, meestal heeft 18" met banden een fractie grotere diameter tov van 16/17" dus maken ze uiteindelijk minder omwentelingen, de profieldiepte is daarentegen gelijk dus zouden ze minimaal net zo lang mee moeten gaan als elke andere band/velg combinatie

Greetz Corné
 

Pablos

Senior Member
Mijn LM deed er niet moeilijk over. Prijs binnen budget en de winterbanden zijn ook geregeld. Was wel een soort van eis. Zou het zonde vinden om het uiterlijk van de auto op licht metaal 18 te zetten en dan de helft van het jaar op zwart staal te moeten rijden op kleinere diameter
 

Rick

Senior Member
Nou.. bij onze LM kost 18" ca €30/maand, t.o.v. 17". Kosten zijn met name snellere slijtage, en het feit dat de banden ook nog eens duurder zijn per stuk. Verschil tussen 16" en 17" is €15/maand, dat had ik er bij mijn Ambition Businessline (std. 16") er nog wel voor over, maar had liever 18" gehad...


De excelletjes bij de LM's verschillen dus blijkbaar behoorlijk. Bij mij 9 Euro per maand tussen standaard EBL en EBL met 18"
 

D_R1978

Senior Member
Hangt deels ook van je werkgever af. Die van mij neemt de kosten voor winterbanden op zich, welke bij 18" weer een stukje duurder zijn. Daardoor zijn de kosten voor mij om naar 18" te gaan maar een paar euro per maand.
 

leonpard

Actief lid
Wat ik mij al een poosje afvraag:

Ik heb de Hawk 17" velgen besteld op mijn leasert. Deze kosten 189,- euro per stuk (ook in de losse verkoop!), en daar komt nog montage overheen. Wat gebeurt er (normaal gesproken) met de standaard Teron velgen waarop de Combi BL geleverd wordt?? Ik zou deze kunnen gebruiken voor mijn winterbanden.....

Nb. Ik heb mijn lease-wensen direct bij mijn werkgever neergelegd en het hem laten regelen, heb zelf helemaal geen "onderhandelingen" gevoerd met een dealer .....vandaar!
 

MaRco2

Forumguru
Die blijven dan bij de dealer liggen (mooie bonus voor hen of er moet een ''inruil'' afgesproken zijn) en kunnen dan weer als winterset verkocht worden.

O.a. aan mij.:D
 

VinnieVB

Nieuw lid
Ik heb voor mijn O3 GL HB MAK Rapides besteld in 17 inch.
ben voor de Ice Black versie gegaan.
worden uiteraard geleverd met Skoda Logo's.

rapide_ice_black.jpg


ook een setje MaggiTrek kettingen kunnen scoren dus ga hier ook in de winter mee rijden.

nu nog kwartaal oid wachten op de auto..
 

Der Einser

Forumguru
Ik heb voor mijn O3 GL HB MAK Rapides besteld in 17 inch.
ben voor de Ice Black versie gegaan.
worden uiteraard geleverd met Skoda Logo's.

rapide_ice_black.jpg


ook een setje MaggiTrek kettingen kunnen scoren dus ga hier ook in de winter mee rijden.

nu nog kwartaal oid wachten op de auto..

Gelukkig doe je wel Skoda logo's zeg,...
Dat zou toch wat zijn om andere logo's te hebben er op"
Bah,...
Leve de Skoda
 

CoesDoes

Forumguru
16"? Edit... Beginnen pas vanaf 17". Dus ga er vanuit dat je hiervoor gaat. Sneeuwkettingen kunnen dan nog altijd niet!
Ze zijn er ook in 16" [edit]Toch niet in 16"[/edit], maar ik keek inderdaad naar de 17" deze is er in 7J met ET 38 of 42, volgens eerdere berekening van ondergetekende zou je bij 7J ET35 aan de binnenzijde meer ruimte overhouden dan bij de velgen die goedgekeurd zijn voor sneeuwkettingen (15mm). Bij ET38 zou je dus 3mm minder aan de binnenzijde overhouden, ik heb zelf nog een set Pewag Sportmatik waarbij de schakels volgens de fabrikant 3.2mm zijn, in dat geval zou dat volgens mij weer binnen de marges vallen. (En zou zelfs de ET42 nog kunnen).

Ik vraag me alleen wel af of dit inderdaad klopt.., misschien kunnen de experts dit bevestigen!?
 
Laatst bewerkt:

CoesDoes

Forumguru
De vorm is idd wel een goeie combi met je wagen maar bruine velgen (andere tint) op een bruine auto lijkt me niet zo als ik mijn ongevraagde mening mag geven...
Uiteraard mag dat... (Als iedereen zijn mening voor zich houdt wordt het ook maar een saaie boel ;))
het is wel een gok, maar ik denk zelf dat deze combi wel mooi kan zijn!
 

Altos

Banned
Uiteraard mag dat... (Als iedereen zijn mening voor zich houdt wordt het ook maar een saaie boel ;))
het is wel een gok, maar ik denk zelf dat deze combi wel mooi kan zijn!
Mocht je voor deze combi gaan dan wacht ik met smart op de eerste foto's.:lezen:
 

CoesDoes

Forumguru
Ik zie net dat ze op de site een foto van deze velg op een bruine VAG auto hebben staan:

image.jpg

Ik heb een iets andere kleur en mijn auto is wat platter en de velgen op de foto zijn wat groter, maar het geeft wel een redelijk beeld denk ik...

Ik heb de foto bewerkt, maar dat was alleen om het wannabe logo er af te snijden ;)
 

rdrummen

Senior Member
Ik zie net dat ze op de site een foto van deze velg op een bruine VAG auto hebben staan:

Bekijk bijlage 21190

Ik heb een iets andere kleur en mijn auto is wat platter en de velgen op de foto zijn wat groter, maar het geeft wel een redelijk beeld denk ik...

Ik heb de foto bewerkt, maar dat was alleen om het wannabe logo er af te snijden ;)
Ik vind het wel een mooie strakke velg zo. En de kleur is ook wel apart, maar zal niet op alle auto-kleuren mooi combineren, maar wel op de bruine, of op cappuccino-beige.
 

Flem_nl

Forumguru
Damn, eerder schade te pakken. Iets te schuin achteruit ingestuurd en direct voelde de stoeprand, maar al te laat! Da's t nadeel van dunnen bandjes... :wavecry::wavecry::wavecry:
 
Bovenaan Onderaan