VEEJAYS Octavia

sitechris

Donateur
Ons ben zuunig hier. Ik denk wel dat je op BMW forum iets meer acceleratie en topsnelheid topics hebt, ook al rijdt de helft van BMW rijdend Nederland ook al in een bijtellingsschraper.
 

CDK

Forumguru
maatje van me heeft een Bimmer, volgens hem is het daar ook online gezellig, hebben ze ook met regelmaat een meeting en hebben ze iets wat wij niet hebben, mooiste auto van het forum verkiezing, hij staat zelf overigens bij de laatste 10.
 

maarten77

Actief lid
Mooi die 3.

De 3 variant (combi) staat ook nog op mijn shortlist. Alleen met 40K te besteden of iets minder krijg ik bij skoda een completere auto. Ik was aangenaam verrast door de elegance businessline hoe ramvol die al zit.

Dat je nog op het skodaforum bent ondanks de dreier snap ik wel. Ik kom op meerdere soorten fora, bijvoorbeeld ook een beleggingsforum en ben er nog geen een tegengekomen met goede sfeer en hulp als hier. Op andere fora meer mensen die elkaar in de haren vliegen of er een wedstrijdje van maken wie de slimste is. (de skoda gebruiker weet toch wel dat ie simply clever is)

Ik denk dat skoda ook staat voor no nonsense, een bmw forum zal weer een andere feel hebben. Dus dan is een bmw rijden en bij skoda posten niet eens zo raar.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik kom al jaren op meerdere fora, het Skodaforum is inderdaad bijzonder. En ik zal de laatste zijn die zegt dat Skoda geen value for money is. Dit weekend met gezin op pad geweest jha en dan mis je het een en ander aan praktische zaken.

Verder heb ik in de jaren best wat kennis omtrent TDI diesels opgebouwd, ergens zonde om weg te gooien als een ander er profijt van kan hebben.

Vandaag eerste woon-werk ritje gedaan, op de een of andere manier lijkt het alsof ik meer de ruimte krijg, dwz geen auto's die hinderlijk voor me rijden maar ook geen auto's die mij opduwen, heel apart.

De lokale 'CRX met spoiler en brulpijp' rijder geeft mij alleen geen thumbs up meer als ik weer een stoplichtsprintje win... Zijn vriendinnetje (Anita?) kijkt mij nu wel aan als ik naast ze sta bij het stoplicht.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nu met de Octavia lijkt het wel of het niet mag.
Is herkenbaar - met de Fabia lijkt het ook wel zo. Als ik standaard per cruisecontrol 4 à 5 (echte) km boven het geldende maximum zit (voor veel mensen zal dat op een 120-stuk ruim 130 op de teller zijn) stoom ik nog wel eens iemand voorbij die ik korte tijd later weer langs zie flitsen. ("Ik laat me toch zeker niet door zo'n Fábia inhalen... !#$%&@ " of zoiets ?)
Nou ja, "jij bent er eerder - wáár dan ook" denk ik dan meestal maar...:pardon:
 
Laatst bewerkt:

maarten77

Actief lid

Toch zie je die discussie vaak. Motorisering versus opties.

Zelf kies ik graag voor meer opties maar de laagste motorisering laat ik staan.

Dus liever een 1.4 tsi met veel opties die comfort bieden (stoelen, leer, parkeren, acc) dan een 1.8 zonder opties.

Maar een 1.2 met veel opties zou ik dan weer niet doen, dan liever een kalere 1.4.

Reden is denk ik dat laagste motorisering ook aan comfort inboet. Een 1.2 tsi moet bijvoorbeeld veel toeren maken (dus herrie) om te versnellen en ook veel terugschakelen.

Alles dat binnen 8,5 seconden naar de 100 gaat is potent genoeg. Zeker als dat gepaard gaat met koppel onderin, waar de tsi's om bekend staan.
 
Bovenaan Onderaan