VEEJAYS Octavia

Dennis Nijholt

Forumguru
Nah betekend dat je hier weg bent dan ? Hoop het toch niet ook al rij je een Dreier nu... En ik heb heel veel dreiers gereden (e46 en e90/91)
 

Der Einser

Forumguru
ik vind dat we @Der Einser niet moeten vergeten

Thanks Mate !


Die heeft er nu zulke LELIJKE winterwielen onder liggen..... :deuk::D;)

Nou lelijk,....
Ik denk dat menig Skoda forum lid deze graag standaard erop zou willen. Zijn namelijk dikke 17" Rial rammers.
Alhoewel,.... ook daar zitten geen Skoda naafkapjes op :banghead:

Met deze temperaturen had ik ze nog even in de opslag had kunnen laten liggen.
Nou goed, tijd om een nieuw kleurtje te kiezen voor de zomerwielen / of een heel ander setje :D

@Corne: zondag even jouw nieuwe wielen ophalen :thumbsup: :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VEEJAY

Forumguru
3 weken verder kan ik constateren dat ik nu juist niet heel hard rij en altijd mijn kniplichten gebruik om niet in een hokje geplaatst te worden. Ook heb ik niet meer de drang om het te bewijzen dat ik een snelle auto heb, dit had ik wel heel erg met de Skoda Stage 3 (ik geef toe, dat is/was mijn manko).

Het valt mij op tijdens woon werkverkeer dat ik juist veel de ruimte krijg en bijvoorbeeld niet afgesneden wordt of gebumperkleefd. Ook gaat iedereen keurig aan de kant als ik op de linkerbaan rij. Dit had ik niet verwacht!

Ook allerlei complimenten van wildvreemden over de auto die ik rij voel ik me een beetje ongemakkelijk bij. Ik ben het gewoon niet gewend. Mijn zoontje mist de Skoda toch wel heel erg, er zal denk ik nog wat tijd overheen moeten gaan.


2014-01-18 16.03.46 (Custom) (Mobile).jpg 2014-01-18 15.09.02 (Custom).jpg carrousel6incogn.jpg 2014-01-18 12.09.10 (1) (Custom).jpg
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Hoppa, meteen de ring op met dat hok...goed bezig Veejay.....
Al topsnelheid kunnen testen? Toch wel lekker he zo'n benzine ???? ;)
Complimenten zijn toch alleen maar leuk joh!
 

VEEJAY

Forumguru
Topsnelheid testen durf ik alleen als Chris en jij voorop voor mij de linker en middenbaan op de autobahn "schoonvegen". :-)

 

VEEJAY

Forumguru
Gisterochtend rustig naar kantoor gereden (50 kilometer enkel snelweg), gangetje of 100-120 de Eco pro stand zet de bak dan in de 8ste verzet en heb je zeer weinig toeren. De stuurbekrachtiging schijnt niet meer hydraulisch te zijn waardoor je ook de motor minder belast. Volgens boordcomputer 1 op 19, niet slecht denk ik??

Ik had er Aral Ultimate 102 in gedaan in DLD maar ik ken de auto nog niet goed genoeg om verschil met bijvoorbeeld Shell Fuelsave te merken.

Ps. Ik vind de meeste andere fora maar saai, ik merk dat ik toch nog wel vaak meelees op het Skodaforum! :dankje:
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Alleen maar gezellig dat je hier blijft langskomen en posten...ik zou zeggen; vooral blijven doen.
Duidelijk filmpje van de acceleratie, denk dat hij net een fractie minder snel is dan mijn stage 1 tuning toentertijd (260pk en 412nm), maar die verschillen zijn echt te verwaarlozen. Oftewel loopt standaard al super lekker zeg!

p.s. een autobahn schoonvegen zijn Chris en ik niet vies van hoor ;) Mocht er onverhoopt een snellere bolide achter ons zitten blijven we natuurlijk gewoon stug op links rijden, dat dan weer wel ;)
 

Desperado

Forumguru
Ook heb ik niet meer de drang om het te bewijzen dat ik een snelle auto heb
Misschien komt dat omdat algemeen bekend is dat BMW snel is en Skoda dat nog steeds moet bewijzen??
Vanmorgen trouwens wel een Beierrijer achter me die het slechte voorbeeld gaf. Geef ik ruimte komt ie niet voorbij, ga ik weer naar links om een vrachtwaggel te passeren hangt ie ineens op mijn trekhaak. Ben ik voorbij en maak weer ruimte blijft ie weer achter. Duurde 5 minuten en toen werd het wel duidelijk, het lag aan de bestuurder en niet aan de auto. Meneer zat te wappen of smsen.
 

sitechris

Donateur
Die BMW loopt idd heel erg lekker door naar de 250. Zonder problemen. Ik weet zeker dat deze op de dyno zo 260/270 pk laat zien.

Maarreeh @VEEJAY : hoe vind je hem eigenlijk rijden? Hoe bevalt de motor je, het stuurgevoel, de stoelen, het comfort etc etc?
 

sitechris

Donateur
Alleen maar gezellig dat je hier blijft langskomen en posten...ik zou zeggen; vooral blijven doen.
Duidelijk filmpje van de acceleratie, denk dat hij net een fractie minder snel is dan mijn stage 1 tuning toentertijd (260pk en 412nm), maar die verschillen zijn echt te verwaarlozen. Oftewel loopt standaard al super lekker zeg!

p.s. een autobahn schoonvegen zijn Chris en ik niet vies van hoor ;) Mocht er onverhoopt een snellere bolide achter ons zitten blijven we natuurlijk gewoon stug op links rijden, dat dan weer wel ;)

Zo vaak maken we dat niet mee toch? ;)
 

VEEJAY

Forumguru
Ha die Chris, valt natuurlijk moeilijk te beschrijven hoe ik de Bimmer vindt, komende van 8 jaar lang pompverstuiver diesels (uit bouwjaar 2005-2006) op basis van het Golf 5 platform. Het voelt alsof ik over ben gestapt van een voorspelbare

Helen-Mirren_article.jpg


Naar

images


Hoe zou jij dat beschrijven?
Eigenlijk ben ik er te oud voor :-)

De Skoda heb ik weer terug als de bimmer (koud) stationair nagelt en in de ECO-PRO modus stuurt hij ook precies als de Octavia.

Disclaimer aan de lezers: geen slecht woord over de Skoda Octavia, de Octavia 3 heb ik helaas nooit kunnen rijden. Tis dus puur mijn gevoel dus erg subjectief!
 

sitechris

Donateur
Het gat tussen een upmarket Dreier en een 2006 Octavia zal idd groot zijn :)

Sowieso merk je vaker bij premium auto's dat er net wat meer ontwikkeltijd en budget in gestoken is. Vaak is de som van de delen erg goed. Dat geeft een soort 'zen' gevoel. Het gevoel dat je echt topkwaliteit onder je reet hebt. Is subjectief.......maar toch....Of dit het geld waard is laat ik even in het midden, hangt ook van de vergelijking tussen de modellen af. Maar als occassionkoper heb je daar iets minder last van, vooral de eerste eigenaar mag bloeden.
 

VEEJAY

Forumguru
Gisteravond op de parkeerplaats van de sportschool een Octavia 3 in die mooie blauw kleur, ik toch even weer omdraaien om even te kijken. Het eerste wat in mij opkwam toen ik de lijnenspel vooral naar achteren toe zag was het woord 'praktisch' :)

Ik heb vorige week na maanden weer contact met mijn zus gezocht, want ik wilde namelijk een stapelbed van Ikea meenemen, zij heeft een Astra sportstourer. Best wel grappige auto overigens, hij lijkt snel (1.4 turbo) omdat er geen verschil is tussen 25% of 100% gaspedaalstand.

20140318_203044 (1) (Custom).jpg
 

VEEJAY

Forumguru
trouw.jpg

Als trouwauto inmiddels de test ook met vlag en wimpel doorstaan, in eco-pro modus een zijdezachte limousine.

1. Woon-werk verkeer (120KM) 1 op 18: Check
2. Nurburgring vol vertrouwen nemen: Check
3. Trouwauto Limousine: Check
4. 0-100 <6 seconden: Check
5. Ikea bezoek: FAIL
6. ?


Note: 1 van de volgauto's was een Passat TDI. Deze meneer had al een aantal weken een vervelende SERVICE NOW melding (auto had wel recent beurt gehad). Veejay vroeg even de sleutels en binnen 30 seconden was het weg. Die meneer helemaal blij.. Skitterend!
 
Bovenaan Onderaan