VCDS mogelijkheden

xplain

Forumguru
Vorige week bij de dealer binnengeweest voor problemen met de batterij e ze merkten op dat de start-stop niet inschakelde, maar dat kwam door die zwakke batterij zeiden ze. Sure sure
Toch grappig dat sommige dealers de link niet leggen met VCDS en de mogelijkheden ervan niet kennen.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Vorige week bij de dealer binnengeweest voor problemen met de batterij e ze merkten op dat de start-stop niet inschakelde, maar dat kwam door die zwakke batterij zeiden ze. Sure sure
Toch grappig dat sommige dealers de link niet leggen met VCDS en de mogelijkheden ervan kennen.

Mooi :-)
 

EdK

Forumguru
Goh zit je buiten de garantie met de wagen ??
Want als die er nog binnen had gezeten dan had het waarschijnlijk een product eigenschap geweest....:D
 

T!M

Lid
Ik ben deze week ook bij Mark langs geweest met mijn Superb 2016. Top service!

De nodige VCDS aanpassingen doorgevoerd (DRL achter, deuren op slot bij draaiende motor, gasrespons, TSC, etc.). Maar ook: activatie van achteruitrijcamera van Aliexpress. Werkt perfect :).
 

basmaf

Lid
Ik ben deze week ook bij Mark langs geweest met mijn Superb 2016. Top service!

De nodige VCDS aanpassingen doorgevoerd (DRL achter, deuren op slot bij draaiende motor, gasrespons, TSC, etc.). Maar ook: activatie van achteruitrijcamera van Aliexpress. Werkt perfect :).
Welke camera heb je gekocht op Ali?
 

djnoidRS

Senior Member
Kan met vcds ook een rgb loop gemaakt worden of aangezet worden dat led binnen van kleur blijft Veranderen zoals bij mercedes wel kan. Ik heb trouwens Skoda Octavia rs uit 2018
 

Renkie

Forumguru
Vraagje:
Ik heb een S3 combi, boven de spiegel / pook heb je standaard knoppen om de interieurverlichting aan te zetten, maar ook om alleen de lamjes bij de achterbank aan te zetten.
Mij viel op dat als je alleen de lampen achter aanzet deze feller zijn dan wanneer je alle lampen aanzet.

Weet iemand of je via VCDS kunt instellen hoe fel die lampjes bij de achterbank branden als je alleen die aan zet? Het gaat mij dus om de lampjes in het plafond, niet die bij de voeten. Ik zou die graag minder fel willen hebben om de kleine op de achterbank beter in de gaten te houden in het donker zonder dat er direct een bouwlamp in het gezicht schijnt.
 

Renkie

Forumguru
Op zich zou ik normaal ook denken dat het niet kan, maar waarom zijn de dan minder fel als je de andere knop gebruik?
 

Antera

Donateur
Sommige lampjes hebben wel aparte kanalen alleen word uitzoeken uit de kanalen of/welke die zijn / waarvoor zijn en of deze aansturen. Het kan zijn dat het systeem hard coded weet dat bij indrukken bepaalde knoppen enz dit een bepaalde dimwaarde moet geven en dit dan niet aanpasbaar is of dit misschien rechtstreeks word aangestuurd. Weet dat de interrieur verlichting in het plafond een apart kanaal heeft/had. Op de Polo (6C) heb ik deze bij een klant een keer mee geprogrammeerd met openen en sluiten.
 
Ik heb sinds eind vorig jaar een superb nieuw modeljaar, 2-spakig stuur...
Er zit blijkbaar een nieuwe beveiliging op het programmeren van wijzigingen in het systeem.
Ik vroeg mij of bepaalde wijzigingen nog mogelijk zijn?
Bij deze...
Weet iemand of de surround/virtual subwoofer ook op dit amundsen systeem kan worden toegepast?
Het audiosysteem klinkt heel blikkering en flets, in de opties de positie op bestuurder zetten is het enige dat voor iets of wat degelijk geluid zorgt.
Ten koste van alle andere inzittenden evenwel...

Kan start stop worden ingesteld om een paar seconden later de motor uit te schakelen?
Ik merk dat het vaak de motor uitschakelt (bij afremmen om tegenligger voor te laten bijvoorbeeld), om dan binnen de seconde terug de motor te starten, tijdens die halve seconde is de stuurbekrachtiging ook weg.
Vervelend... :-)

Mijn richtingaanwijzers zijn gloeilampjes, kan ik vooraan de led dagrijlichten die rol laten vervullen?
Het display in het car menu toont het zo, de realiteit is anders... :-)

Dank!
 

Antera

Donateur
Kan start stop worden ingesteld om een paar seconden later de motor uit te schakelen? Niet mogelijk helaas

Mijn richtingaanwijzers zijn gloeilampjes, kan ik vooraan de led dagrijlichten die rol laten vervullen? Niet toegestaan en afhankelijk van het bouwjaar wel programmerbaar
 
Ok bedankt, recentste model, vorig jaar in Oktober geproduceerd...
Jammer dat de timing niet kan worden aangepast, misschien maar volledig uitschakelen dan.
Het audiosysteem is mijn grootste teleurstelling dus die geluidsopties had ik graag uitgeprobeerd.
 

Erik1977

Forumguru
Iemand in de buurt van Hengelo (Ov.) die wat aanpassingen zou kunnen en willen doen aan mijn S3?
Heb uit de lijst enkele mensen een pm gedaan maar die doen het allemaal niet meer.

Wie o wie?
 
Bovenaan Onderaan