Het herschrijven ging trouwens best snel, maar het fijn afstellen kost volgens mij veel tijd. Onze waardes komen aardig overeen als ik zo jou uitdraai bekijk. (Ook op euro95?) Is die van jou ook zo vlot en gretig op het gas? Ik denk dat wij de zelfde software hebben, alleen jij hebt nog dsg aanpassing gehad.
De fijne afstelling (finetuning) heeft inderdaad wat meer tijd nodig, maar dan alsnog vond ik het een behoorlijk tijdrovende klus.
Ja onze waardes verschillen amper;
146 Pk - 148 Pk
287 Nm - 293 Nm
Ik tank ten alle tijden RON 98 of hoger. Dit doe ik vanwege de tuning, omdat dit er beter voor zou zijn.
Ik heb niet zo heel lang rondgereden met de O3 voordat ik naar TVS ging, dus ik kan niet precies omschrijven of ik het gretig moet noemen. Wel vind ik het 'storend' dat hij gelijk aangrijpt als je afgeremd hebt tot de 1e versnelling voor een rood verkeerslicht en het dan plots groen wordt. Dan lijkt het wel eventjes of je gelanceerd wordt. Vind ik persoonlijk niet prettig, maar prima op te vangen door hier slim op in te spelen. Zal wel een DSG aangelegenheid zijn.
Dat is serieus koppel, is stage 2 bij een 1.2TSI chip op maat?
De meeste tuners beloven met een standaard chip "maar" 225-235nm
Iedere tuner geeft er weer zijn eigen naampje aan heb ik het idee.
Kleine update. Volgende week nog even weer langs tvs. De auto pingelt bij deel en vol last. Ik heb nu octaanverhoger toegevoegd aan de brandstof. Hopen dat het nu weg is.
Ja is chip op maat. Koppel was ook boven verwachting van TVS.
Oeps, dat is wel minder dat de auto het niet optimaal doet. Wat bedoel je precies met deel en vol last? Half gas en vol gas? Heb je nog gereden na het toevoegen van de octaanbooster?
Ik heb het idee dat ze steeds meer de limieten opzoeken omdat getallen natuurlijk machtig mooi zijn.
Echter heb ik dan m'n vraagtekens bij hoelang zoiets heel blijft.