Van Octavia 2 RS naar Octavia 3 tsi

H@RM

Senior Member
Dat is serieus koppel, is stage 2 bij een 1.2TSI chip op maat?
De meeste tuners beloven met een standaard chip "maar" 225-235nm
 

Jasper-RS

Forumguru
Kleine update. Volgende week nog even weer langs tvs. De auto pingelt bij deel en vol last. Ik heb nu octaanverhoger toegevoegd aan de brandstof. Hopen dat het nu weg is.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Het herschrijven ging trouwens best snel, maar het fijn afstellen kost volgens mij veel tijd. Onze waardes komen aardig overeen als ik zo jou uitdraai bekijk. (Ook op euro95?) Is die van jou ook zo vlot en gretig op het gas? Ik denk dat wij de zelfde software hebben, alleen jij hebt nog dsg aanpassing gehad.

De fijne afstelling (finetuning) heeft inderdaad wat meer tijd nodig, maar dan alsnog vond ik het een behoorlijk tijdrovende klus.

Ja onze waardes verschillen amper;
146 Pk - 148 Pk
287 Nm - 293 Nm

Ik tank ten alle tijden RON 98 of hoger. Dit doe ik vanwege de tuning, omdat dit er beter voor zou zijn.
Ik heb niet zo heel lang rondgereden met de O3 voordat ik naar TVS ging, dus ik kan niet precies omschrijven of ik het gretig moet noemen. Wel vind ik het 'storend' dat hij gelijk aangrijpt als je afgeremd hebt tot de 1e versnelling voor een rood verkeerslicht en het dan plots groen wordt. Dan lijkt het wel eventjes of je gelanceerd wordt. Vind ik persoonlijk niet prettig, maar prima op te vangen door hier slim op in te spelen. Zal wel een DSG aangelegenheid zijn.

Dat is serieus koppel, is stage 2 bij een 1.2TSI chip op maat?
De meeste tuners beloven met een standaard chip "maar" 225-235nm

Iedere tuner geeft er weer zijn eigen naampje aan heb ik het idee.

Kleine update. Volgende week nog even weer langs tvs. De auto pingelt bij deel en vol last. Ik heb nu octaanverhoger toegevoegd aan de brandstof. Hopen dat het nu weg is.

Ja is chip op maat. Koppel was ook boven verwachting van TVS.

Oeps, dat is wel minder dat de auto het niet optimaal doet. Wat bedoel je precies met deel en vol last? Half gas en vol gas? Heb je nog gereden na het toevoegen van de octaanbooster?

Ik heb het idee dat ze steeds meer de limieten opzoeken omdat getallen natuurlijk machtig mooi zijn.
Echter heb ik dan m'n vraagtekens bij hoelang zoiets heel blijft.
 

Jasper-RS

Forumguru
De fijne afstelling (finetuning) heeft inderdaad wat meer tijd nodig, maar dan alsnog vond ik het een behoorlijk tijdrovende klus.

Ja onze waardes verschillen amper;
146 Pk - 148 Pk
287 Nm - 293 Nm

Ik tank ten alle tijden RON 98 of hoger. Dit doe ik vanwege de tuning, omdat dit er beter voor zou zijn.
Ik heb niet zo heel lang rondgereden met de O3 voordat ik naar TVS ging, dus ik kan niet precies omschrijven of ik het gretig moet noemen. Wel vind ik het 'storend' dat hij gelijk aangrijpt als je afgeremd hebt tot de 1e versnelling voor een rood verkeerslicht en het dan plots groen wordt. Dan lijkt het wel eventjes of je gelanceerd wordt. Vind ik persoonlijk niet prettig, maar prima op te vangen door hier slim op in te spelen. Zal wel een DSG aangelegenheid zijn.



Iedere tuner geeft er weer zijn eigen naampje aan heb ik het idee.





Oeps, dat is wel minder dat de auto het niet optimaal doet. Wat bedoel je precies met deel en vol last? Half gas en vol gas? Heb je nog gereden na het toevoegen van de octaanbooster?

Ik heb het idee dat ze steeds meer de limieten opzoeken omdat getallen natuurlijk machtig mooi zijn.
Echter heb ik dan m'n vraagtekens bij hoelang zoiets heel blijft.

Klopt, dat "lanceren" verneem ik ook. De turbo komt er erg vlot in. Zal eens vragen of dat nog wat soepeler te maken is volgende week.

Mijn auto pingelt bij iets meer dan half gas tot vol gas. Dat merk ik niet zozeer met rijden maar ik hoor de auto knisperen onder de kap.( ontsteking net iets te vroeg). Dit wel op euro 95. Nu met octaan versterker heb ik het nog niet weer gehoord. Maar toch op save en er even langs volgende week.

Liever iets minder vermogen dan straks motorschade
 

JurgenM

Forumguru
Wow, dat is een heel mooi resultaat!

Misschien dat je bij het het oplossen van het 'pingelen' terug iets van het vermogen moet inleveren. Maar daar zou ik nu gelijk je zelf al zegt ook niet al te treurig om zijn.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Rijd anders even je tank leeg voor volgende week en tank hem eens met BP98 ultimate voordat je terug naar TVS gaat.

Ik heb tot nu toe nergens last van gehad met mijn huidige waardes.
 

CDK

Forumguru
Als je 95 wil blijven tanken in plaats van 98 en je nu last heb van pingelen, dan zou ik hem gewoon op 95 laten afstellen en geen 98 tanken. Altijd BP Ultimate tanken geniet wel mijn persoonlijke voorkeur, je verbranding is schoner en de loop net wat mooier, daarbij kan met de juiste afstelling ook meer vermogen afgegeven worden.
 

Jasper-RS

Forumguru
Als je 95 wil blijven tanken in plaats van 98 en je nu last heb van pingelen, dan zou ik hem gewoon op 95 laten afstellen en geen 98 tanken. Altijd BP Ultimate tanken geniet wel mijn persoonlijke voorkeur, je verbranding is schoner en de loop net wat mooier, daarbij kan met de juiste afstelling ook meer vermogen afgegeven worden.

Bp ultimate geniet ook mijn voorkeur, maar ik heb geen BP in mijn woonplaats of in de buurt. Alleen een tango met 98. Maar daar ben ik niet z'n fan van. Ik heb ook aangegeven dat de auto op 95 ook gewoon goed moet rijden. En als ik de mogelijkheid heb tot 98 tanken dan doe ik dat natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Het duurde even voordat ik hem doorhad :)
Maar effe serieus, de tuner hoort mee te geven dat 95 motorschade kan opleveren. En had natuurlijk ook zelf het pingelen moeten detecteren, of zat er toen wel 98 in?
 

Jasper-RS

Forumguru
Het duurde even voordat ik hem doorhad :)
Maar effe serieus, de tuner hoort mee te geven dat 95 motorschade kan opleveren. En had natuurlijk ook zelf het pingelen moeten detecteren, of zat er toen wel 98 in?

Ik heb aangegeven dat ik gewoon 95 wil kunnen tanken. Dat zat er ook in tijdens de tuning. Nu met octaan verhoger is het bijna weg. Maar woensdag gaan ze hem opnieuw afstellen. Tot die tijd rustig rijden
 
98 is zuiniger waardoor prijsverschil vrijwel teniet wordt gedaan, waarom zou je dan dat risico willen lopen met 95?
 

EdK

Forumguru
Zuiniger rijden doe je met je rechter voet en de grijze massa tussen de oren !
En als je op euro 95 laat tunen dan moet hij daarop gewoon rijden zonder problemen.
En niet met de problemen die @Jasper-RS nu heeft...
 

Jasper-RS

Forumguru
98 is zuiniger waardoor prijsverschil vrijwel teniet wordt gedaan, waarom zou je dan dat risico willen lopen met 95?

Omdat ik 98 hier moeilijk kan tanken in mijn woonplaats. Gaat niet om het prijsverschil ofzo. Maar ook met 98 is het nog niet 100%.
 

Jasper-RS

Forumguru
Gisteren weer bij TVS geweest. Het pingelen was echt wel sterk aanwezig. Na een aantal keer de pingelsensor en ontsteking aanpassen is het nu gelukkig weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan