Van Octavia 2 RS naar Octavia 3 tsi

Jasper-RS

Forumguru
Hallo liefhebbers,

Onlangs heb ik naar 4 jaar trouwe dienst mijn Octavia 2 Combi RS verkocht. Het was een moeilijke stap, omdat ik veel tijd en liefde in de RS heb gestoken.

Toen de RS definitief was verkocht kwam de leuke speurtocht naar een waardige opvolger. De octavia 3 stond bovenaan mij wensenlijstje. Uiteindelijk een erg mooi exemplaar gevonden. Het is een Combi 1.2 tsi elegance business uit 2014 geworden. Candy white met 59d km. Bijna full options.
O.a.:
Kessy
Canton
Columbus navigatie
Panorama dak
Electrische achterklep
RS stoelen in leder/alcantara
Verlaagd dmv Eibach
Bixenon + led
Enz enz

Hieronder een aantal foto's :)

Oude RS
IMG_8632.JPG

Nieuwe Octavia 3
IMG_0011.JPG

IMG_0015.JPG

IMG_0008.JPG

IMG_0010.JPG

IMG_0007.JPG

IMG_0006.JPG

IMG_0003.JPG

IMG_0005.JPG

IMG_0004.JPG

IMG_0002.JPG

Een aantal kleine upgrades heb ik al gemonteerd.

*voetsteun + pedalen Golf 7gti / Octavia RS
*led modules kenteken verlichting

Over een aantal weken wil ik nog langs JD of TVS voor een vermogens aanpassing.
Daarna zijn de velgen aan de beurt. Op de bestaande wielen monteer ik winterbanden. Nu twijfel ik nog voor de zomer tussen de Originele 19" RS Xtreme velgen
IMG_0017.JPG

Of 20" oxxo Vapor
IMG_0018.JPG

Iemand nog andere tips?

Bedankt voor het lezen.

Gr Jasper
 

Octavia0112

Forumguru
Ten eerste gefeliciteerd met de O3 :thumbsup:.verder vele veilige kilometers toegewenst.
Over de velgen ik zou zelf voor de 19" RS extreme gaan maar dat is mijn persoonlijke smaak.
 

Jasper-RS

Forumguru
Dacht even dat ik naar een RS keek, maar het is een 1.2? Wel knap gedaan, zo levensecht. Chippie dan wel noodzakelijk, want anders moet je bij het stoplicht te vaak de witte vlag hijsen.

Klopt, heeft aardig weg van een RS. De vorige eigenaar heeft ook voorop en achterop RS geplakt. Achter heb ik er al afgehaald. Voor zit vast in de grill, daar moet ik nog even mee aan de slag.
 

JurgenM

Forumguru
Ook ik dacht dat ik naar een RS keek. Erg knap hoor! :thumbsup: Hoop hem donderdag in rl te kunnen aanschouwen.
Als ik moest kiezen tussen die twee dan zou ik voor de Xtremes gaan. Maar dat is persoonlijk he.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Leuk dat je een eigen topic hebt gemaakt Jasper!

Dus er worden meer mensen gefopt hier... Ook ik dacht dat het een RS was in beginsel!
En dat alleen door het RS teken in de grill en de uitlaatstukjes. Zijn die uitlaatstukjes gelijmd/geschroefd, of is het echt een compleet uitlaatsysteem?

Prachtige wagen, over de velgen kan ik maar 1 ding zeggen; matzwarte Turini's zouden hier super onder staan mijn inziens!

Mocht je je voorkant nog wat sportiever willen maken, maar geen RS bumper willen plaatsen, @innocenti heeft hier een erg mooie oplossing voor gevonden. De 2 recht opstaande stukjes in de voorbumper, ziet er echt mooi uit.

En over dat RS tekentje in de grill, ik laat het je weten.
 

Jasper-RS

Forumguru
Leuk dat je een eigen topic hebt gemaakt Jasper!

Dus er worden meer mensen gefopt hier... Ook ik dacht dat het een RS was in beginsel!
En dat alleen door het RS teken in de grill en de uitlaatstukjes. Zijn die uitlaatstukjes gelijmd/geschroefd, of is het echt een compleet uitlaatsysteem?

Prachtige wagen, over de velgen kan ik maar 1 ding zeggen; matzwarte Turini's zouden hier super onder staan mijn inziens!

Mocht je je voorkant nog wat sportiever willen maken, maar geen RS bumper willen plaatsen, @innocenti heeft hier een erg mooie oplossing voor gevonden. De 2 recht opstaande stukjes in de voorbumper, ziet er echt mooi uit.

En over dat RS tekentje in de grill, ik laat het je weten.

De sierstukken zitten geschroefd aan de bumper. Ik vind dat erg gaaf staan zo, maakt hem net wat sportiever.

Ik vind de turini's ook erg gaaf, helaas niet in 19". 18 is mij net een maatje te klein
 
D

Deleted member 24009

Dat het geen echte RS is had ik natuurlijk meteen door.....not :pieker:
Maar wel een mooie en stoere O3 zo! Veel plezier ervan!
 

CDK

Forumguru
Veel plezier met je O3. Qua vermogen zal het even slikken zijn vrees ik (helaas weet ik wat je moet doorstaan ;) ) 150pk is haalbaar, dus dat is al een hele vooruitgang :)
 

Rallye

Forumguru
Leuke wagen. Ik zou zeker voor de Extremes gaan: mooier dan after market. Als je niet een volledige RS-bumper wilt zijn de "Blenden für Original Stossfanger" van Milotec inderdaad ook mooi. Zie https://milotec.de/index.php?cat=c437_Front.html&XTCsid=dd60d4bec952056811240d2a255a24c3

Maar: het is geen RS, dus het RS-teken moet eraf!

Ben inderdaad benieuwd hoe de RS-uitlaatdelen in een niet-RS-bumper geplaatste zijn. Heb je detailfoto's?
 

Jasper-RS

Forumguru

Rallye

Forumguru
Juist. Het betere zaagwerk dus.... Op de foto's valt dat niet op, dus voor het beeld maakt het niet uit. Zie ik het goed dat de metalen stukken aan de originele uitlaat gelast zijn (mogelijk alleen links)? Dat is bij een RS volgens mij niet zo.
 

Jasper-RS

Forumguru
Juist. Het betere zaagwerk dus.... Op de foto's valt dat niet op, dus voor het beeld maakt het niet uit. Zie ik het goed dat de metalen stukken aan de originele uitlaat gelast zijn (mogelijk alleen links)? Dat is bij een RS volgens mij niet zo.

Nee, zit niet aan de originele uitlaat. Het ziet er in het echt veel mooier uit dan op de foto
 
Bovenaan Onderaan