TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

Jewepe

Forumguru
@Rosinfield

Zijn daar gegevens over bekend? Hoeveel ECU's er kapot gegaan zijn bij b.v. Jeroen Dik of VAG Techniek in het afgelopen jaar (of twee jaar)? Pas dan kunnen we zeggen of het meer of minder dan gemiddeld is wat bij TVS is gebeurd. We praten dan over feiten en niet over niet onderbouwde stellingen als "overal gaat wel eens iets mis".
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben er niet bij geweest, dus ik weet niet of in bovengenoemde case al dan niet geaard gewerkt is aan de ecu.

Maar enerzijds lijkt het wel sterk op schade door statische elektriciteit, anderzijds weet ik uit jarenlange VGWM-praktijk dat juist de zg. "kleine" voorzorgsmaatregelen (zoals een aardverbindingsdraadje aansluiten) nog wel eens overgeslagen worden. Meestal bleef dat zonder gevolgen trouwens, wat het routinematig volgen van de procedure ook niet echt stimuleert.

Maar soms bleek opeens dat het opvolgen van alle voorgeschreven stappen toch wel zinnig was geweest - en dan hadden we dus een incidentenonderzoek aan de hand...
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Jewepe : nee die cijfers ken ik niet. Mijn gut feeling zegt me echter bij gebrek daaraan dat het om sporadisch voorkomende incidenten gaat. Juist omdat die cijfers er niet zijn, lijkt het me verstandig vooralanog uit te gaan van common sense en af te zien van nergens op gebaseerde stemming makende indianen-verhalen in de trant van "het gebeurt wel vaak, men heeft het te druk, enz."
 

haassie

Forumguru
des te beter zou het dan nog zijn om deze sporadische incidenten te voorkomen door een gestructureerdere en meer procedure gerichte werkwijze voor zover deze er nog niet is? Het kán voor komen en evengoed kán het dus ook voorkomen worden, hoewel zelfs met alle genomen voorzorgsmaatregelen nog steeds voor kán komen dat het mis gaat...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zolang we te maken hebben met mensen, zullen er sowieso af en toe dingen mis gaan. Afgezien daarvan heb ik geen enkele indicatie gekregen dat deze twee zaken te voorkomen waren geweest door een andere procedure. Krijg meer de indruk van een ongelukkige chain of events. En wat zeggen we dan? Shit happens.
 

LT83

Forumguru
@Rosinfield ...deels mee eens, maar je hebt ook nog iets zoals directe en indirecte informatie.
Je begrijpt dan vast wel wat ik bedoel, feitelijke cijfers worden dan lastig he ;)
Maar goed, heeft geen zin om er een lange discussie van te maken, het viel mij gewoon op.
Misschien was het verstandiger het niet te benoemen.....
Normaals; uiteraard gaan overal dingen mis en is oplossen ook belangrijk.
 

Rosinfield

† In Memoriam
"Indirecte" info heb ik niet , moet dus puur afgaan op hetgeen ik hier lees ;) . In elk geval is de afhandeling uiteindelijk bevredigend, begrijp ik
 

Rofffel

Forumguru
En ik maar zoeken naar dit topic in het subforum waar het eigenlijk hoort te staan maar dat mag de pret nier drukken.

Vandaag naar TVS engineering geweest om zowel de motor als de DSG aan te laten passen op maat.
Geweldige service en zeer vriendelijk geholpen door Rico.
Primair doel was het aanpassen van de DSG maar de motortuning is natuurlijk ook leuk.

Met een resultaat dat boven mijn verwachtingen lag:
157pk en 327nm!

Erg blij met het resultaat. Vooral de DSG rijdt 100 maal beter.

Een aantal foto's:
360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


En de video van de run:
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Haha was een grapje hoor, vandaar de :yeah:. Zo makkelijk zal het rekensommetje niet zijn voor de heren technici. Diepe buiging voor wat men zonder hardwareaanpassingen op betrouwbare wijze per liter uit een motor weet te halen. :bloemen:
 

MaxN

Donateur
In grote lijnen klopt je berekening wel hoor.
De 150Pk 2.0TDI zal denk ik ook rond de 200 uit komen bij tuning.
Dat is toch net weer een iets ander blok dan de 2.0TDI uit de CUPA/CUNA reeks.
 

Rofffel

Forumguru
Ik ga morgen eens even contact leggen met TVS.
De auto heeft nu 2x ongeveer 7 minuten vol de fan laten draaien na afzetten van de motor, terwijl ik er rustig mee rijd op dat moment. Dit deed ie voorheen niet. Is dat normaal?

Tevens in de S stand treed flinke slip op bij de DSG. Wellicht normaal maar voelt niet echt normaal.

Rico weet er vast wel raad mee ;)
 

Arjann

Forumguru
Dat de fan blijft draaien komt mogelijk omdat het roetfilter nét aan het regenereren is op het moment dat je de motor uit zet.
 
Bovenaan Onderaan