TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

B.Stuurder

Forumguru
als de leasemaatschappij het niet toelaat zijn al de andere gevolgen natuurlijk voor jezelf. Je kan dan een tuningbedrijf toch niet "verantwoordelijk" stellen voor de andere gevolgen.
Natuurlijk wel, waarom zouden de gevolgen ineens voor mij zijn als het een leaseauto is? Ik ga er vanuit dat wanneer een TVS €1.200 totaal vraagt om mijn wagen te tunen, dat ze weten wat ze doen. Als ze het dan verzieken, dan zullen ze toch wel voor de kosten moeten opdraaien? Wellicht niet voor de collateral damage, maar voor de directe kosten wel. En anders gefundeerd de risico's duidelijk vermelden, want inderdaad zullen er weinig zijn die zo ver nadenken. Ik heb er wel degelijk over nagedacht en de risico's afgewogen, maar ik zou er geen geld op durven zetten dat iedereen dat zo doet hoor.
 

MaxN

Donateur
Zo vandaag was het mijn beurt om naar TVS te gaan. Om 8:00 vertrokken van huis om via de A31 door Duitsland naar Varsseveld te rijden. Auto hield op bij 227km/h(220 gps) op de teller, net of deze niet harder kon. Leek er niet op dat vermogen op was, maar niets om over te klagen.

Bij TVS aangekomen om 10:00.
Na de koffie zijn ze aan de slag gegaan.
Eerste run om huidige vermogen te testen bleek er al 198pk:pieker: in de auto te zitten. Koppel was niet goed te meten door een storing in de bank, dus helaas ook geen uitdraai mee kunnen krijgen :cry:(die heb ik gelukkig nog te goed).
Na diverse runs en aanpassen was de motor om 12:00 klaar en hebben ze de laptop er aan gezet voor de DSG.
Om 14:00 DSG klaar en eerste rit gemaakt door Rico, niet tevreden en weer wat aanpassingen gedaan.
Uiteindelijk reed ik om 16:00 tevreden richting huis, nadat Rico nog 2x een ritje gemaakt had en ik ook.
Geschat vermogen 235PK en 495NM. :thumbsup:
Zou iets minder kunnen zijn, maar ik ben zeer tevreden.
Op de terug weg door drukte niet boven de 220km/h gekomen, maar dat vind ik ook niet zo belangrijk. De keren dat ik dat kan rijden per jaar kan ik op 1 hand tellen en vandaag was dat al 2x.

Auto rijd en schakelt een stuk rustiger en de versnelling voelen tot nu toe beter aan dan voor de behandeling van TVS.
Ze hebben er weer een tevreden klant bij!! :thumbsup:

Ook nog leuke andere auto’s gezien vandaag.
Audi A3 met een R36 blok uit een Passat.
Audi A4 2.0TSI Quattro met 270pk
Audi RS5 met de 4.2l V8
Diverse Golf 7R’s, waaronder de witte van TVS.
 

peterhuppertz

Forumguru
Zoals elders al gemeld heb ik ook een dingetje gehad. Ik meld het hier ook maar even, want dit zal veel gelezen worden, en mijn topic iets minder.

Afgelopen dinsdag was ik met mijn Octavia 1.8TSI uit 2012 bij TVS voor een stage 2 (DSG en motor).

Tijdens de proefrit liep de auto als een gek ventje. Leverde me nog bijkans een volle broek op toen ik 'm, aan het eind van de proefrit, op het industrieterrein even stilzette, de pook in S zette, en het pedaal tot aan het tapijt in trapte.

Wat opviel is dat de auto minder wielspin had dan ik verwachtte, terwijl 'ie toch echt een pak sneller is geworden. Ik denk dat dat te maken heeft met de nu véél vlakkere koppelkromme.

Maar ik dwaal af.
Na de proefrit ging Rico nog even alles weer netjes terug monteren en vastzetten.

Dat duurde langer dan ik verwacht had, dus ik ging maar even kijken. Naar, zo bleek, een compleet dode auto. ECU bij het terugmonteren stuk. Ik gok zelf een gevalletje statische elektriciteit... het is kurkdroog, heet, en als je dan op rubber zolen loopt... tsja.

Vervolgens doet de verzender van de nieuwe ECU zaken met een vage vervoerder... die, ook voor een ECU (dat kost niet niks) geen track & trace-code levert. Lang verhaal kort: dinsdag besteld... vrijdag was het ding er nog niet.
Rico is toen zelf een andere gaan scoren, en heeft vrijdag tot in de avond aan de auto gewerkt.

En vanochtend werd mijn Octaafje keurig thuis op de stoep gezet (da's heen en weer 240 km). En bovendien gewassen, en voorzien van een mooie kentekenplaathouder achter.

Het was een redelijk zware bevalling, maar alle complimenten! Ik heb ze maar een envelopje voor Rico meegegeven zodat ze daar een biertje van kunnen drinken.
 

Rofffel

Forumguru
Toch nog wel een riskantere operatie dan gedacht. Wist niet dat de ECU's konden crashen bij het chiptunen, laat staan twee.
Desalniettemin inderdaad netjes opgelost door TVS.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterhuppertz

Forumguru
Toch nog wel een riskantere operatie dan gedacht. Wist niet dat de ECU's konden crashen bij het chiptunen, laat staan twee.
Desalniettemin inderdaad netjes opgelost door TVS.

Hij is ook niet gecrashed bij het chiptunen... na het tunen werkte het ding nog prima, zo merkte ik tijdens de proefrit. Hij is vrijwel zeker gezapt (heet en superdroog weer, statische elektriciteit?) bij het alles weer netjes op z'n plek vastschroeven. Een andere verklaring is er niet voor; er was niks aan te zien, ook geen printbreuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Ik kan me de tijd nog herinneren dat computertechnici altijd zichzelf én het onderhanden te nemen apparaat aardden met een kabeltje naar de verwarming of een ander aardpunt alvorens de boel zelfs maar open te schroeven.
Lijkt me een kostenbesparende tip voor omstandigheden als deze... :pardon:
 

LT83

Forumguru
Allemaal netjes opgelost, maar kan mij eerlijk gezegd niet aan de gedachte onttrekken dat er toch wel regelmatig wat mis gaat.
Ook weer iemand die voor een meting komt en de bank kapot blijkt te zijn is iets wat ik vaker voorbij heb zien komen. Het doe niets af aan de kwaliteit van de software en zoals gezegd lees ik van iedereen wel altijd dat ze het proberen netjes op te lossen maar toch....
 

CDK

Forumguru
Hoezo Corne, het komt op mij gewoon over dat er toch op regelmatige basis iets niet helemaal lekker gaat.
Mag dat niet benoemt worden dan??

Ja hoor Luuk, maar jij weet donders goed dat bij welke tuner dan ook, ook bij Jeroen Dik wel eens iets niet gaat zoals verwacht of gehoopt. Het gaat er in zulke gevallen om hoe het opgelost wordt. En die regelmatige basis die je benoemd dat slaat ook nergens op, want is dat dagelijks, wekelijks, maandelijks, eens per jaar? Het is maar net wat je regelmatig vind, toevallig nu 2 x kort achter elkaar, maar wel 2 x netjes opgelost, toch?
 

LT83

Forumguru
Ja hoor Luuk, maar jij weet donders goed dat bij welke tuner dan ook, ook bij Jeroen Dik wel eens iets niet gaat zoals verwacht of gehoopt. Het gaat er in zulke gevallen om hoe het opgelost wordt. En die regelmatige basis die je benoemd dat slaat ook nergens op, want is dat dagelijks, wekelijks, maandelijks, eens per jaar? Het is maar net wat je regelmatig vind, toevallig nu 2 x kort achter elkaar, maar wel 2 x netjes opgelost, toch?

Ik baseer mij op hetgeen ik hier voorbij zie komen inderdaad Corne, of dat nergens op slaat? En overal gaat wat fout daar ben ik het mee eens.
Dat het netjes is opgelost heb ik volgens mij ook in hetzelfde bericht benoemt toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Essentieel is dat het om zeer incidentele gevallen gaat. Verwaarloosbaar op het totaal aantal behandelingen. Vergeet niet dat hier ook disproportioneel veel ervaringen met TVS worden gedeeld. En idd, bij een gemiddelde van bv 2 op duizend, is er niets geks aan als die twee gevallen toevallig kort op elkaar volgen.
 
Bovenaan Onderaan