TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

tvsengineering

Actief lid
beste leden.

Het verhaal betreft de Skoda Fabia van @Simon2604 is erg vervelend.
Niet alleen voor Simon maar wij hebben er ook flinke stress van gehad.
Dat een auto hier 5 weken staat is niet iets wat goed te praten is en is echt een vervelende situatie.

Door een fout van de flashtool is het begonnen.
Normaal geen probleem maar geen enkele file kon nog geschreven worden.
Toen het eenmaal fout was gegaan is er door ons een ander regel apparaat besteld.
Het tunen van een auto neemt risico's met zich mee en is ons ook duidelijk.
We werken aan een juiste oplossing en passende oplossing en zal hiervoor ook geen cent extra rekenen.

Met het aanleren van de ECU is het niet bepaald vlekkeloos verlopen.
Onze apparatuur is op dit moment buiten werking en we moesten dit dus uitbesteden.
Hier is helaas veel tijd overheen gegaan en veel getrek door de verschillende dealers.
Wanneer het allemaal niet zo complex was zoals hierboven beschreven in een bericht was het ook al lang opgelost.

We hebben in ieder geval goed nieuws dat alles weer werkt zoals het hoort en de problemen zijn opgelost.
We zullen dus ook altijd met de juiste oplossing komen.

Verder heb ik het verzoek om mij een bericht te sturen over uw ervaring binnen ons bedrijf.
Mocht u het idee hebben dat het chaotisch is of bent u niet tevreden graag even melden dan kan eraan gewerkt worden.
Bij veel tuners zal het wat rustiger zijn maar wij zijn ook de DSG dokter en dat zorgt altijd voor drukte.
Meer klanten in de wachtruimte en dat kan natuurlijk anders over komen.
Dus mochten er klachten zijn meldt het mij dan eerst zodat wij hier ook iets mee kunnen doen.

Hopelijk heb ik iedereen hiermee voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet
Mischa Tribian
TVS ENGINEERING/DSG Dokter
0640056221
 

Gysman

Actief lid
Tja. Klote dat het zo lang geduurd heeft. Maar opgelost, goed gecommuniceerd, goede eind reactie. Zo lees ik het in ieder geval van de zijlijn. Niks beschermde status. En de DSG van de door mij nog te bestellen superb durf ik JUIST door dit verhaal zeker door TVS te laten tunen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Slechte ervaringen blijven eerder en langer hangen dan goede ervaringen. Dit geval is wel heel uitzonderlijk volgens mij en ik denk dat TVS dit wel degelijk zo goed mogelijk heeft opgelost. Wanneer ze niet zouden weten wat ze doen, dan zou TVS niet zo lang bestaan. Zoals ik al zei, slechte ervaringen blijven eerder en langer hangen.

Mijn persoonlijke ervaring, opgedaan tijdens een bezoek (niet tunen dus) is, dat ze wel veel kennis en kunde hebben, maar ook dat het tunen wat wij laten doen, een beetje bijzaak is (geworden). Ze hebben veel, naar mijn mening hele mooie, projecten, waar duidelijk energie in wordt gestoken, maar het gevaar is dat het huis tuin en keuken tunen daar wellicht onder gaat lijden?
Ik heb mijn auto er destijds niet laten tunen, maar zou een project auto daar wel zo onderbrengen. Dat is bij Corné natuurlijk ook de ervaring geweest, bij het ombouwen van de Superb.

Wat ik me alleen het hele verhaal al afvraag is: stel dat ik mijn auto daar had laten tunen en iets soortgelijks was gebeurd en bijvoorbeeld niet te herstellen. Mijn leaseauto kun je niet zomaar overnemen, wat zouden ze dan doen? Ik kan ook niet weken mijn auto missen, in verband met het feit dat ik op mijn kenteken fabrieksterreinen op moet voor mijn werk.
Dat is wel een heel groot risico wat mij betreft en het zou de kosten echt enorm kunnen doen oplopen. Je zou dan zelfs je baan kunnen verliezen denk ik. En dan kun je zeggen dat je een leaseauto niet moet laten tunen, maar dat gebeurt echt wel heel veel.
 

EdK

Forumguru
Ach ja flashen van elektronica, het gaat 99% van de keren goed en er blijft altijd een risicofactor over van 1%.
Zelf ook ooit gehad met het flashen van een MB, ging altijd goed en nog steeds alleen toen die ene keer niet !
En het is dan zuur dat het jou overkomt, maar in dit geval heeft TVS het netjes opgelost.
Oké over de 5 weken wachten en de reden die men noemt kan men redetwisten omdat ik daar als consument geen boodschap aan heb.
Maar 5 weken met openbaar vervoer heeft wel als gevolg dat je daarna er achter komt dat een wagen toch echt wel luxe is tov het openbaar vervoer...:pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
wat ik me alleen het hele verhaal al afvraag is: stel dat ik mijn auto daar had laten tunen en iets soortgelijks was gebeurd en bijvoorbeeld niet te herstellen. Mijn leaseauto kun je niet zomaar overnemen, wat zouden ze dan doen? Ik kan ook niet weken mijn auto missen, in verband met het feit dat ik op mijn kenteken fabrieksterreinen op moet voor mijn werk.
Dat is wel een heel groot risico wat mij betreft en het zou de kosten echt enorm kunnen doen oplopen. Je zou dan zelfs je baan kunnen verliezen denk ik. En dan kun je zeggen dat je een leaseauto niet moet laten tunen, maar dat gebeurt echt wel heel veel.
als de leasemaatschappij het niet toelaat zijn al de andere gevolgen natuurlijk voor jezelf. Je kan dan een tuningbedrijf toch niet "verantwoordelijk" stellen voor de andere gevolgen.
Waar de tuningbedrijven mss wel meer aandacht zouden mogen aan besteden, is het feit dat het tunen toch nog steeds een bepaalde risicofactor heeft en de klant hier beter van in te lichten. Niet zozeer om zichzelf in te dekken maar om de consument correct te informeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Ik merk dat er al genoeg fabels omtrent tuning bestaan op diverse fora...
Meestal gaan die over dat je auto er 'kapot' van kan gaan of sneller zal slijten. Als iemand dat soort ideeën in dit topic bevestigd ziet/wil zien, dan heeft dat denk ik te maken met persoonlijke overtuigingen.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Het zou aardig zijn wanneer TVS zou uitrekenen hoe groot de kans is op een tegenvaller zoals deze (met uiteindelijk succes).
 

Simon2604

Donateur
TVS vertelde mij dat dit de derde keer in vijf jaar tijd was. Dat het programmeren fout ging.
Een week na mij was er iemand met dezelfde serie ECU. Deze had het zelfde probleem. Die kon gelukkig nog wel hersteld worden.
 

AGTon

Forumguru
TVS vertelde mij dat dit de derde keer in vijf jaar tijd was. Dat het programmeren fout ging.
Een week na mij was er iemand met dezelfde serie ECU. Deze had het zelfde probleem. Die kon gelukkig nog wel hersteld worden.

Misschien overheen gelezen, maar over welke auto gaat het hier ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dan moet je dus alleen nog het totaal aantal getunede auto's in die vijf jaar weten om die kans te kunnen berekenen. Die is ongetwijfeld een heel stuk kleiner dan de kans op allerlei ellende waaraan men zich dagelijks welgemoed blootstelt.
 

Simon2604

Donateur
@Duijzer TVS durft het niet. Ook vanwege de vele problemen. Thanks. Deze kleur zie je niet zo vaak.

Helaas is de 1e poging vandaag weer mislukt. Nu wel een goede backup. Dus hij loopt weer.
Ze gaan nog een tweede keer proberen. Lukt dit niet. Dan laten we hem origineel.

We gaan het zien
 
Bovenaan Onderaan