TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

Rofffel

Forumguru
Vind de waarschijnlijkheid zo klein.
Heeft ie nooit gedaan en nu 2x na het chippen (nog geen week geleden). Met een tussenpauze van 3 dagen en 1200km.
 

mark8

Lid
Bij mij gebeurd het regelmatig dat de fan blijft draaien als ik auto uitzet. Heb ook al gelezen dat dit bij Octavia vaker gebeurd.
 

MaxN

Donateur
De kans dat het regenereren is, lijkt mij klein aangezien de auto niet warm kan zijn van die korte stukjes.
Onze auto doet het ook wel eens metname na korte ritjes.
Maar om eerlijk te zijn, vaker voor de tuning, dan erna.
 

Planqgas

Actief lid
Het is 7 augustus. Na een ruim uur rijden met mijn Octavia 1.0 TSI (2016) kom ik aan bij TVS en wordt om stipt 1030 ontvangen door Rico. Als eerste wordt er aan de DSG gesleuteld. Ik geef aan dat het start-stop wat mij betreft er wel uit geprogrammeerd mag worden. Dit is geen probleem. Iets na de ochtend rijdt ik het rondje en ben tevreden. Het schakelen verloopt logischer, er is (veel) minder gebrom door de absurd lage toeren die hij normaliter maakt en ik kan eindelijk langzaam blijven rijden in zijn 1e versnelling. Het enige gebrom is het 3 cilinder motorblokje. Een geluid waar ik van hou. Mijn motor (ook een 3-pitter) had dit ook.

Daarna het lange wachten op de tuning van de motor. Niet een must, maar het de forumkorting heeft mij toch doen besluiten dit erbij te nemen. Het excuus naar de grote Romeo (mijn vrouw dus): 'Wellicht moeten we ooit echte bergen rijden met een vouwwagen, dus wat extra koppel kan geen kwaad.' Het is buiten ondertussen bloedheet geworden en ik probeer mijn tijd te verdoen in de nogal saaie wachtruimte. Buiten zitten is door de hitte ook geen optie meer. Ik zie Rico met enige regelmaat een rondje rijden, om vervolgens weer te verdwijnen om zijn magie te verfijnen. Uiteindelijk is het rond 1600 zover. Rico gaf aan dat het niet makkelijk was geweest en het allemaal langer heeft geduurd, omdat de fabrieksmatig ingestelde begrenzer moeilijk was te doorbreken. Uiteindelijk heb ik rond 1630 de magie nog op de rollenbank mogen aanschouwen. De specificaties zijn niet gehaald die er in de lijst stonden, maar Rico was er (gezien de hitte) zeer tevreden mee en gaf aan dat er niet meer in zat onder deze (te warme) omstandigheden. Ik ben vervolgens met een glimlach huiswaarts gegaan.

Aansluitend is er een vakantie mee gevierd gedurende 2 weken in de Dordogne (F). Flinke klimmen en dalen, haarspeldbochten en ook lange rechte stukken. Het is allemaal perfect gegaan. De DSG is in de S-stand ingesteld op bergen en trekken. Hier heb ik veel profijt van gehad. Iets langer doortrekken en redelijk op tijd remmen op de motor door terug te schakelen.

TVS (met name Rico): Bedankt!
 

Bijlagen

  • TVS - Orgineel.pdf
    89 KB · Weergaven: 51
  • TVS - NA.pdf
    89,4 KB · Weergaven: 55

B.Stuurder

Forumguru
. De specificaties zijn niet gehaald die er in de lijst stonden, maar Rico was er (gezien de hitte) zeer tevreden mee en gaf aan dat er niet meer in zat onder deze (te warme) omstandigheden.
Temperatuur is van behoorlijke invloed op de output, zeker als er vlak daarvoor stevig mee is gereden. In de wereld van het Dragracen koelen ze zelfs de blower of intake manifold met zakken ijs, omdat het verschil in vermogen goed te zien is in de gereden tijden.
Maar wat vind je nu van de rij eigenschappen die te relateren zijn aan de motortuning, die je eigenlijk niet wilde in eerste instantie? Wat is jouw beleving?
 

B.Stuurder

Forumguru
@Rofffel ik zie hier vaak dat de 1.6 diesel tegenvalt qua prestaties ook bij normaal gebruik. Is de tuning daar een goede oplossing tegen gebleken, die de moeite waard is?
 

Rofffel

Forumguru
Tsjah, het is en blijft een 1.6 he ;)
Wil je een snelle diesel moet je deze niet nemen uiteraard.
Ik kon met de 110pk en de 250nm al prima uit de voeten. Maaaar met 160pk en 330nm met een DSG (die in S exact de juiste toerentallen weet te pakken) loopt het als een tierelier!
Volstaat dit in het Nederlandse verkeer? Meer dan dat!
 

dhe019

Actief lid
Gaat niet zozeer over de tuning, maar over deze post:

... De uitdaging is nu om aan de handelaar uit te leggen dat er een reparatie van 2200 euro noodzakelijk is ...

Wat ik altijd laat opnemen in de koopacte is, omdat "ik niks weet van auto's" wie daarin dan "onafhankelijk" is. Daarin kan je dus best laten opnemen dat TVS de DSG mag keuren en dat alle gevonden punten dan verholpen moeten worden. Zelfde met de A NWB aankoopkeuring. Daar heb ik dan ook een ontbindingsclausule bij als het meer is dan X duizend euro.

Voor de koop zijn ze nog erg geneigd om te garanderen dat er niets mis is met de auto. Nou, dat is prima (dan mogen ze daarvoor tekenen ook).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

haassie

Forumguru
@dhe019 ....gratis garantie clausule bij aankoop? Leuk als ze ermee instemmen. Echter als je niets van autos weet, weet je niets van het dsg probleem en weet je zeker al niet dat je naar tvs moet om onafhankelijk te laten keuren...slechte verkoper die dat van je koopt haha.ik heb de auto bij een stealer gekocht, met garantie waarbij de koppeling onder garantie is vervangen. Echter nu speelt het weer/ nog steeds zelfs na behandeling van genoemde...dealer wil zn vingers niet branden en tvs zegt niets meer te kunnen doen?
 

dhe019

Actief lid
Nou, zijzelf geven meestal 3 of 6 maanden garantie. Dat moet je dan wel krijgen idd. Maar alles boven 10k euro heeft dat meestal wel.

Zonder die onafhankelijke check mogelijkheid koop ik de auto niet. Vinden ze niet leuk, maar doen ze wel.
 

Planqgas

Actief lid
Maar wat vind je nu van de rij eigenschappen die te relateren zijn aan de motortuning, die je eigenlijk niet wilde in eerste instantie? Wat is jouw beleving?

De tuning bevalt mij goed, maar (misschien wel belangrijker) ook grote Romeo is er blij mee. Door omstandigheden rijdt zij er momenteel erg veel in.

De blauwe schicht is een stukje pittiger/feller en (iets) zuiniger geworden. Komt sneller van zijn plaats en inhalen gaat ook lekker vlot.
Van koppel heb ik geen verstand, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

MaRco2

Forumguru
Volgens mij 2x op de bank. Voor EN na

Bij mij meerdere malen (begin vorig jaar) totdat het vrijwel perfect was.



Zijn er hier berijders van een O3 1.4 TSI 140PK die al zijn geweest of nog moeten gaan.
Ben benieuwd naar hun bevindingen.

Jazeker!:) Doen! Origineel leveren deze tussen de 160 en 170 pk al (de mijne is ruim 5 jaar geleden ook al gemeten, toen ietsje meer vermogen en de laatste keer meer koppel (303 Nm tegen 293 Nm ofzo, wel met K&N luchtfilter).

Na veilig remappen op Euro95 (ik tank vrijwel altijd 98, al is het maar voor de extra reinigende werking voor directe inspuiters niet onbelangrijk) kwam er 200 pk en 343 Nm uit.

Misschien nu nog een snipje meer met het "RVS uitlaatsysteem op maat". :)

Rijdt waanzinnig! Alleen haal ik de 1:19 of beter lang niet meer. Komt ook door veel minder rijden en tijdens die ritjes wat meer fun willen hebben (niet meer lange afstanden op 110 vastgezet, kán overigens nog steeds, maar mijn rijstijl is weer terug zoals voor mijn Octavia tijd :tongue: ). Met wat wilder rijden, doet hij meestal 1:15-16.
 

bluskabouter

Forumguru
ik heb ook de tuning laten doen, stage1 aan zowel de DSG-bak als de motor.
lees bij velen dat er een rollerbankrun is uitgevoerd, echter bij mij niet.
was dit een extra optie of....??
 

CBreedijk

Donateur
ik heb ook de tuning laten doen, stage1 aan zowel de DSG-bak als de motor.
lees bij velen dat er een rollerbankrun is uitgevoerd, echter bij mij niet.
was dit een extra optie of....??

Mijn auto is ook niet op de bank geweest.
Resultaten die zijn doorgegeven, zijn adhv metingen tijdens t rijden en interpreteren/extrapoleren.

Zal ws nog wel wat winst te behalen zijn als de auto op de bank zou gaan en fine-tunen.
Echter. Dat zal ik niet merken.
 

haassie

Forumguru
Dat hele rollenbank verhaal heb ik nooit begrepen.

Bij mij is hij eerst ook niet op de rollenbank geweest(of buiten werking, of niet gekalibreerd) behalve die ene keer dat ik er specifiek om vroeg....zegt niet alles werd er gezegd aangezien de bank niet nauwkeurig was? Tuurlijk kun je aan de hand van rijden een meting doen met wat waarden uit een grafiek en dan extrapoleren(=voorspellen) maar of het nauwkeurig is? Tunen is volgens mij optimaliseren van alle parameters aan de hand van metingen. Mijn ecu ging eruit, herschrijven met een set instellingen (op maat?), erin en klaar. Daar waar ik zou verwachten...meten....herschrijven....meten...oneffenheden wegnemen...meten...totdat alle dipjes en weet ik wat weg zijn....dat is op maat toch?

Misschien moet de tuning een andere naam krijgen?
 

Planqgas

Actief lid
ik heb ook de tuning laten doen, stage1 aan zowel de DSG-bak als de motor.
lees bij velen dat er een rollerbankrun is uitgevoerd, echter bij mij niet.
was dit een extra optie of....??
'vermogensrun met uitdraai voor en na de tuning geldt alleen vanaf stage 2.'
Zie eerste post.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan