TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

dimi74

Banned
Zijn er hier berijders van een O3 1.4 TSI 140PK die al zijn geweest of nog moeten gaan.
Ben benieuwd naar hun bevindingen.
 

Simon2604

Donateur
Net contact gehad met Dago. De ECU kunnen ze inleren. Alleen word de sleutel niet herkend. Iemand die weet of de tweede sleutel erbij moet zijn? Of een tip waar het aan kan liggen?
 

CBreedijk

Donateur
Net contact gehad met Dago. De ECU kunnen ze inleren. Alleen word de sleutel niet herkend. Iemand die weet of de tweede sleutel erbij moet zijn? Of een tip waar het aan kan liggen?

2e sleutel moet er bij zijn.
Als t inleren niet lukt dan moet de “ring” bij de startknop los gehaald worden (zit aan binnenkant kunststof dat om startknop heen zit)

Bij installatie van mijn AID zijn we daar ook “even” mee bezig geweest.

Succes
 

Simon2604

Donateur
@CBreedijk Thanks! Dan ga ik zorgen dan de sleutel er maandagochtend is
emoji1320.png
 

CBreedijk

Donateur
Ben ook benieuwd naar wat er precies is fout gegaan bij @CBreedijk en @Simon2604.

Bij mij is er niets fout gegaan gelukkig.
Het kostte alleen wat meer tijd om de motor en dsg software aan te passen en herschrijven.

De VAG groep gebruikt nogal vee verschillende software versies. Zowel motor als DSG.
Wanneer klanten bij TVS komen met relatief jonge voertuigen, is de kans groot dat er nog niet met de betreffende software is gewerkt.

En derhalve moeten de programmeurs dan aan de slag. Natuurlijk zijn dat ontwikkel- en leermomenten voor TVS, het zijn de toekomstige klanten die daar de vruchten van plukken (doordat ze “sneller” klaar zijn).
(En meer betalen ;)

Het nadeel voor mij (in mijn geval) is fat het iets langer duurt, dat zal ook juist een reden zijn voor TVS om aan een dergelijke groepsactie mee te doen.
We krijgen niet voor niets een FLINKE korting.

En ik spreek voor mezelf. Maar ik ben uitermate tevreden over hoe het is opgelost en afgehandeld.
En daarbovenop ben ik nog meer tevreden over hoe de auto nu is.

Daarom heb ik er ook alle vertrouwen in dat het goed komt bij Simon.
Het is vnl Kl*te dat het zo lang duurt.
 

Simon2604

Donateur
Bij mij is er iets fout gegaan met het updaten van de ECU naar de nieuwste versie.

Sindsdien zijn we bezig om de nieuwe ECU in te leren. Wat toch niet zo makkelijk is als wat het lijkt.
 

Handige Harry

Forumguru
Groepskortingen kun je ook bij andere tuners krijgen hoor, dus dat zal in verhouding best mee vallen.

Toch krijg ik van al deze verhalen best wel een beetje vreemd gevoel, waarschijnlijk geheel onterecht. ( Zal mijn onkunde zijn. )

Nogmaals ik hoop dat het iig in orde komt en het snel ingeleerd word voor Simon2604.
 
Bovenaan Onderaan