TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

B.Stuurder

Forumguru
Daar word je niet blij van inderdaad. Maar nog steeds de 1.8 tsi als leenwagen? Dat is dan weer een doekje voor het bloeden. ook lekker op vakantie ;)
 

Simon2604

Donateur
Nog steeds die 1.8 tsi inderdaad. Alleen de portemonnee is er niet blij mee.
1/14 met benzine ipv 1/21 met de fabia.

Laat ik dan maar niet richting Oostenrijk gaan. Gaat wel vlot maar niet zuinig.
 

Jewepe

Forumguru
@Simon2604

Ik zou TVS gewoon om een bijdrage in de kosten vragen. Je loopt leeg als je naar Oostenrijk gaat. Het is toch te gek voor woorden dat jij door hun fout niet op vakantie kan gaan?
 

B.Stuurder

Forumguru
Nog steeds die 1.8 tsi inderdaad. Alleen de portemonnee is er niet blij mee.
1/14 met benzine ipv 1/21 met de fabia.

Laat ik dan maar niet richting Oostenrijk gaan. Gaat wel vlot maar niet zuinig.
Ja, dat ken ik ja :laugh:Alleen heb ik een Europese tankpas, da's wel makkelijk. Maar zo'n beetje elke dag tanken á €75
 

haggard

Senior Member
Sorry hoor, maar volgens mij ga je met een gelijke rijstijl juist minder verbruiken met een sterkere motor.... Tenzij je er een shitload aan gewicht in gooit...
Of bedoel je het verschil met diesel/benzine?!
Tankpas?... Lease?... volgens mij niet zo’n probleem als het om een tijdelijke auto gaat...
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Sorry hoor, maar volgens mij ga je met een gelijke rijstijl juist minder verbruiken met een sterkere motor.... Tenzij je er een shitload aan gewicht in gooit...
Of bedoel je het verschil met diesel/benzine?!
Tankpas?... Lease?... volgens mij niet zo’n probleem als het om een tijdelijke auto gaat...
1op14 met de 1.8tsi en dsg is best zuinig. Kijk maar in mijn handtekening wat wij met die combinatie gereden hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Simon2604

Donateur
Sorry hoor, maar volgens mij ga je met een gelijke rijstijl juist minder verbruiken met een sterkere motor.... Tenzij je er een shitload aan gewicht in gooit...
Of bedoel je het verschil met diesel/benzine?!
Tankpas?... Lease?... volgens mij niet zo’n probleem als het om een tijdelijke auto gaat...
Het verschil zit ook in het gewicht van de auto. Het scheelt een kleine 400 kilo.
En natuurlijk is het verschil van benzine en diesel er natuurlijk ook.
 

Simon2604

Donateur
Vandaag zijn ze weer bezig geweest. Helaas is het weer niet gelukt. Ze zijn nu aan kijken waarom het niet lukt.
 

Simon2604

Donateur
Genoeg. Daar ben ik niet bang voor.

We hebben ook nieuws van de dealer.
De ECU accepteert/herkend het chassis nummer niet. Dat is op dit moment het probleem.
 

ertromp

Forumguru
Mooi dat er vanuit TVS de nodige energie ingestoken wordt want als ik het zo mee lees dacht ik dat je zelf overal achter aan moe(s)t.
Mooi dat er inzicht is waarom de Ecu niet op gang komt nu zsm de oplossing!
 

CDK

Forumguru
Ik heb gisteren contact gehad met TVS en ze zijn er inderdaad volop mee bezig. Ik heb nog een adresje aangedragen, daar is contact mee gezocht en ook die heeft op dit moment geen oplossing. Het komt sporadisch voor dat er een ECU crasht, maar dat de nieuwe ECU het chassis nummer niet accepteert is toch wel uniek....
 

B.Stuurder

Forumguru
Inderdaad hangen auto's van computers aan elkaar tegenwoordig en dan gaan er al snel zaken mis die moeilijk zijn op te lossen. Was je beter af geweest met de auto in je Avatar.
Ook ik duim voor je dat het snel wordt opgelost.
 

Simon2604

Donateur
Helaas het is niet gelukt vandaag.
Rico ging nog iets proberen om de oude ECU uit te lezen.

Wat er nu gaat gebeuren is dat er een nieuwe ECU word gehaald samen met een nieuw instrumentenpaneel en start onderbreking. Dit heeft helaas een levertijd van 1 a 2 weken.

Het nadeel is dat de kilometerstand anders wordt. Of kan dat opnieuw ingesteld worden?
 

Kempes

Forumguru
Daar is wel een oplossing voor. Heb het een keer op dit forum langs zien komen. Ik weet alleen niet meer bij wie dit was.
 
Bovenaan Onderaan