TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

CDK

Forumguru
Ik denk dat DAGO er wel uit gaat komen, zoals reeds door Christiaan aangegeven moeten alle sleutels aanwezig zijn. Mocht het daar niet lukken dan ken ik een Duitser die met ODIS dit zeker kan oplossen.
 

haggard

Senior Member
Bij mij waren ze 4 uur bezig... Eerst rondrijden/uitlezen orgineel, daarna op de rollenbank orgineel, daarna nieuwe parameters erin programmeren (kwestie van laptop aan de canbus hangen en flashen), daarna testen op de rollenbank, aanpassingen maken aan de parameters, nogmaals flashen, weer testrun op de rollenbank, testen op de weg/rondjes rijden/uitlezen, afrekenen en daarna met een big smile naar huis!!!
Maar ik heb dan ook een wat ouder type auto... bouwjaar 2012... En dat is natuurlijk bekend voor hun en dus fluitje van een cent...
 

turboturbo

Forumguru
Ik begrijp even niet waarom 'duurt lang' gelijk zou moeten staan aan onkunde of twijfel of het wel gied gaat komen.

Ik associeer deze vertraging juist met 'zorgvuldig', 'grondig', etc
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

haassie

Forumguru
@Simon2604...tegenslag kan altijd...ze doen hun best en staan altijd klaar....komt vast goed.

Bij mij zit er tussen aanvang (vorige groepsactie) en "huidig resultaat" slechts 1200km pendelen. Heb afgelopen week gevraagd of ze de auto toch nog een keer voor mn vakantie willen laten logeren, en nog 1 keer, wellicht met andere ogen er naar kijken en desnoods (binnen de perken) vervangen wat er vervangen moet worden (waarschijnlijk wederom koppeling!! slechts 26.000km mét optimalisatie). Alles gewoon tegen betaling omdat garantie bij de dealer niet meer gegeven wordt (overigens dealers zuigen:mad:...en dan geen stof!). Dealer erkent TVS niet, en geeft de DSG tuning de schuld terwijl deze er juist voor het behoud is. Daarnaast maken meerdere dealers gebruik van TVS.

Nog geen passend antwoord vanuit TVS helaas na verdere toelichting van mijn mail, ik denk ivm met drukte óf de vrees dat er met de huidige aftermarket koppelingen geen 100% tevredenheid behaald kan worden? Ik weet het ik ben kritisch maar het MOET gewoon beter kunnen dan de huidige setting!

Is er iemand in de regio Maassluis die een getunede 1.8tsi heeft mét DSG7 die naar eigen zeggen 100% perfect rijdt (op maat tuning en dsg optimalisatie) zonder bonken/schokken/slippen zodat ik een keer de veelbesproken perfectie zelf kan ervaren? Misschien rijdt de mijne na vergelijk al perfect en zwijg ik in deze!
 

Rofffel

Forumguru
@Simon2604
Nog geen passend antwoord vanuit TVS helaas na verdere toelichting van mijn mail, ik denk ivm met drukte óf de vrees dat er met de huidige aftermarket koppelingen geen 100% tevredenheid behaald kan worden?

Ivm vakantie van collega('s) is Rico erg druk, geef het even de tijd.
 

Simon2604

Donateur
Vanochtend de tweede sleutel langs gebracht bij DAGO.
Ze zouden er zo spoedig mogelijk mee bezig gaan.
Ik heb er een zwaar hoofd in helaas.
En aangezien ik aankomend weekend op vakantie ga hoop ik dat mijn auto klaar is.

Keep you posted.
 

Simon2604

Donateur
Ja inderdaad. Ze konden de ECU inleren behalve de sleutels.
We zijn ondertussen 2.5 week verder. Dus ik begin er wel aan te twijfelen.
 

haassie

Forumguru
Misschien een stukje beveiliging dat je niet heel gemakkelijk sleutels in kunt leren? Heb het even gemist maar betreft het een hele nieuwe auto?
 

haassie

Forumguru
Snel nou dat in het ergste geval een ECU kapot gaat om wat voor reden dan ook, kan deze dan niet “gewoon” door een andere worden vervangen? Ik weet niet wat zoiets kost maar lijkt me goedkoper dan twee weken proberen een oplossing te vinden. Geen idee overigens of dit zomaar kan ivm unieke autonummers oid. Dus is een ecu specifiek voor die ene auto?
 

Simon2604

Donateur
De ECU die er in zat is fout geprogrammeerd. Hierdoor was deze niet meer bereikbaar voor herprogrammeren.
Daarvoor is een nieuwe gekomen en die moet de sleutels herkennen voor de startonderbreking.
 

B.Stuurder

Forumguru
Is er iemand in de regio Maassluis die een getunede 1.8tsi heeft mét DSG7 die naar eigen zeggen 100% perfect rijdt (op maat tuning en dsg optimalisatie) zonder bonken/schokken/slippen zodat ik een keer de veelbesproken perfectie zelf kan ervaren? Misschien rijdt de mijne na vergelijk al perfect en zwijg ik in deze!
Ik, alleen geen Superb, maar wel de 1.8 tsi met dsg7. In de buurt. Stuur maar PB als je wilt.
 

B.Stuurder

Forumguru
De ECU die er in zat is fout geprogrammeerd. Hierdoor was deze niet meer bereikbaar voor herprogrammeren.
Daarvoor is een nieuwe gekomen en die moet de sleutels herkennen voor de startonderbreking.
Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Desnoods met nieuwe sleutels.
 
Bovenaan Onderaan